Dziwna rzecz!! "Rozrzad"

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Dziwna rzecz!! "Rozrzad"

Post autor: Kaktus »

Witam!

Pisze na forum, bo sam nie potrafie udzielic odpowiedzi, a kumpel ma problem!

Posiada 205 1.9 GTI 122km, jakies 6-8 miesiecy temu robil silnik sobie, a dokladniej glowice. Mial zjechany walek rozrzadu - kazda krzywka zjechana (zreszta jak w moich 2 silnikach 1.6) po pare milimetrow!

Byl u mnie, stwierdzilem ze ma do wymiany szklanki i walek. Kupil walek z 1.9 gti, i szklanki z ktorymi ten walek pracowal, szklanki podpisane i tak samo zalozone.

Walek mierzylem osobiscie i gladkosc powierzchi szklanek takze! Walek byl idealny!! Kazda krzywka trzymala wymiar, szklanki tip top, rowne bez wrzerow.

Kumpel, rozebral glowice, wymienil uszczelniacze, poskladal wszystko, wymienil wszystko w glowicy wlacznie z malym filterkiem, glowice splanowal o 1mm, wszystko wyczyscil, przedmuchal kompresorem. Nie ma mowy o zadnych opilkach. Wyczyscil magistrale olejowa. Ja mu ustawialem luzy zaworowe, 0,4 wydech 0,2 ssacy.

Wszystko poskladal, wymienil olej. Auto zaczelo jezdzic i to fajnie!

Dzis ten kumpel do mnie dzwonil i pyta sie co moze byc przyczyna tego ze walek rozrzadu ma zjedzona 1 krzywke, a szklanki wygladaja nie najlepiej. I czego to jest wina! Kumpel ciagle sprawdzal stan oleju i zawsze bylo go tyle ile trzeba, a cisnienie takze w normie. Po rozebraniu pokrywy zaworow, w glowicy byl olej.

Widzialem silnik jak skladal.

Wymienione byly takze panewki korbowodowe, i wszystko zalane nowym olejem. Po 700km docierania panewek olej zostal wymieniony na nowy. Filtr oleju Purflux.



MACIE JAKIES POMYSLY?

DLACZEGO ZJADLO WALEK!!???

Ja stawiam na to ze kupiony walek (uzywany) pochodzil akurat z trefnej serii walkow, ktore sie szybko zjezdaly, i wiele Pugow cierpi na te bolaczke. Zreszta wczesniejszy walek takze sie "zjadl".

Kumpel nie bardzo chce wierzyc w te teze i pyta sie czy to moze byc wina czegos innego, tylko nie wie czego.

Mam nadzieje ze wypowiedza sie takie osoby jak:
Piwel, Ari, 205MI16 i inni doswiadczeni.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Ari
Junior
Posty: 183
Rejestracja: 20 gru sob, 2003 2:38 pm
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16 gr. E1 205 GTI 1.9 205 Mi16
Numer Gadu-gadu: 6883999
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ari »

Generalnie w 205 tkach gti to dosc czesta przypadlosc niestety. W mojej czerwonej nim ja kupilem kumpel, będący poprzednim wlascicielem, wymienial walek, bo zjadlo ostatnią krzywke. Faktycznie byly walki ktore zzeralo na ostatniej krzywce. Najprawdopodobniej byla to wada mataerialu. Zdarza sie. Z gory przepraszam, gdyż rzeczony walek nalezal wczesniej do mnie i jezdzil u mnie w aucie. Zmienilem w nim silnik i walek sprzedalem. Byl w idealnym stanie, ale widocznie byl to kres jego mozliwosci. Fakt niestety nie do przewidzenia. Kolega będzie musial sprobowac raz jeszcze :cry:
ODPOWIEDZ