ha ha ciekawostka

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

ha ha ciekawostka

Post autor: adidj »

spotkalem ostatnio kumpla i gadalismy na temat filtrow sportowych ...najlepsze jest to ze on w swoim aucie zamiast filtra ma zwyklą gąbke i twierdzi ze to cos w zastępstwie filtra sportowego :) mam pytanie czy nie zarżnie silnika taka przerobka ?i czy faktycznie np w pugu mozna zrobic taki patent ? (jego auto inne... nie pug )
Archenar

Post autor: Archenar »

jasne...poniżej silnik z 205-ki

Obrazek
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

łał ale w tym sa jakies specjalne a on zalozyl taka zwykla jak masz w tapicerkach mieszkaniowych ...Czy ona musi miec jakies wieksze te dzióreczki w sobie czy moze byc taka najzwyklejsza ????? bo bym sprobowal sobie taki patent strzelic a z kumplem spotykam sie raz na rok jak dobrze pojdzie wiec nie mam mozliwosci zobaczenia u niego jaka to gabka
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

adidj pisze:łał ale w tym sa jakies specjalne a on zalozyl taka zwykla jak masz w tapicerkach mieszkaniowych...
No to pogratulować tylko koledze fantazji :lol: :roll:
adidj pisze:...Czy ona musi miec jakies wieksze te dzióreczki w sobie czy moze byc taka najzwyklejsza ?????
No tak naprawdę to można zastosować nawet kawałek pończochy zamiast filtra - i świetnie będzie działać :D :wink:
adidj pisze:bo bym sprobowal sobie taki patent strzelic a z kumplem spotykam sie raz na rok jak dobrze pojdzie wiec nie mam mozliwosci zobaczenia u niego jaka to gabka
Może to i lepiej że nie masz tej możliwości :roll: . Jak już naprawdę musisz coś w nim "popsuć", to kup chociaż byle jaki ale filtr przeznaczony do samochodu (a nie jakąś piankę :shock: )

Sorry za ironię, ale jak czytam takie posty to po prostu czasami nie wiem czy mam się śmiać czy płakać. Jezu ludzie, miejcie trochę rozumu i serca - przecież te samochody nic wam złego nie zrobiły. :cry:
Ex 205 GTi...
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

niektore sportowe filtry sa oparte na gabkach
Ostatnio zmieniony 20 lut pt, 2004 8:32 am przez Mav309, łącznie zmieniany 1 raz.
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

Piwel...orginalny zamiennik filtra do gti to stalowy walec z siatki z naciagnieta na to pianka PUR...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

piweł ale zes ze mna pojechal :( buuuu nie powiedzialem ze bede psol moje autko . przed zrobieniem czegos czego nie wiem wole zapytac :) i nie koniecznie bede to robil w pugu
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Mav309 pisze:Piwel...orginalny zamiennik filtra do gti to stalowy walec z siatki z naciagnieta na to pianka PUR...
Tak Mav, wiem nawet o który Ci chodzi. Ale kluczowe są tu jak sądzę trzy wytłuszczone przeze mnie słowa :wink:
adidj pisze:piweł ale zes ze mna pojechal buuuu nie powiedzialem ze bede psol moje autko . przed zrobieniem czegos czego nie wiem wole zapytac i nie koniecznie bede to robil w pugu
Dobra sorry trochę może przesadziłem. Dobrze że pytasz przed zrobieniem czegoś takiego - ja się tak denerwuję tylko dlatego, że miałem okazję poprawiać już kilka takich wynalazków naszych podwórkowych tunerów (np. ten tekst o pończosze zamiast filtra wcale nie jest zmyślony :shock: - widziałem to kiedyś w pewnym kaszlu) i naprawdę nie chciałbym aby ktoś się znowu musiał uczyć na własnych błędach (bo to dobra nauka ale droga :cry: ).

BTW: ja osobiście wolałbym chyba filtr z bawełną a nie taki piankowy, ale w sumie ilu ludzi tyle opinii co jest lepsze/gorsze.

Pozdrawiam
Piweł
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

nawiazujac do calosci nie chodzi mi koniecznie o zmiane filtra poprostu bylem ciekawy czy to wogole dziala i jak to dziala ten ala filtr z gabki bo jezeli nie daje on jakiejs korzysci to po co zmieniac orginal na jakis patent gąbkowy wlasnej produkcji :) pytanie czy jest jakas korzysc z takiej zamiany ??????
tomb
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 05 sty pn, 2004 2:19 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomb »

Witam!

Oryginał filtra do GTI (made in Peugeot) był własnie oparty na jakimś rodzaju przekładańca z pianki, niestety wszystkie zamienniki te za 30-40 PLN (oparte też na piance) nie spełniają swojego zadania, bo w eksploatacji widac w kanałach dolotowych dość dużo pyłu osadzajacego sie na sciankach , który świadczy o dosyć kiepskich włąsciwoaciach filtrujących, a tym samym o niskiej skutecznosci filtrujacej takiego filtra.

Z własnego doświadczenia calkiem dobry jest oryginał ale drogi, albo np. wkład KD, który jest defakto filtrem pól mokrym i w sumie po 20.000 prawie znikome ilości pyłu w kanałach dolotowych.

Zgadzam sie ze Dobry filtr to podstawa własciwej eksploatacji silnika!

Pozdro

Tomek
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

aha jeszcze jedno ...po zmianie z orgonalu na filtr sportowy konieczna jest jakas regulacja ?? bo na moj chlopski rozum to silnik bedzie dostawal wiecej powietrza i bedzie mial chyba wyzsze obroty -ale moge sie mylic :)
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

adidj pisze:aha jeszcze jedno ...po zmianie z orgonalu na filtr sportowy konieczna jest jakas regulacja ?? bo na moj chlopski rozum to silnik bedzie dostawal wiecej powietrza i bedzie mial chyba wyzsze obroty -ale moge sie mylic :)

Powinien sie dostosowac...
Wiecej powietrza to on ma przy duzych otwarciach przepustnicy, na wolnych pociagnie tyle ile potrzybuje, nie wiecej
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

czytalem pytalem i w sumie dalej jak nie wiem tak nie wiem :wink: znaczy sie filtr OK ale jak przerobic dolot i jaki kształt ma miec power rura :?: :?: :?: PROSZE O WSPARCIE :D :D moze jakies fotki lub rysunki


a wyasnie znalazlem cos do czytania

http://arbiter.pl/galeria/109
madafaka

Post autor: madafaka »

oj adidj tobie się baaaaaardzo nudzi!!!!!
weź w cholere zmień silnik, a nie eksperymentujesz z gąbkami, power rurami itd..... nie szkoda ci czasu i kasiorki??? większy motor bez papierów już możesz kupic za niewielką kase, a papiery i tak masz.....
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

:evil: :evil: :evil: pokaz mi gdzie jest tanio silnik jakis wiekszy :evil: :evil: szukalem i nie moglem nic znalesc :cry: :cry:
ODPOWIEDZ