Strona 1 z 2
ha ha ciekawostka
: 19 lut czw, 2004 4:06 pm
autor: adidj
spotkalem ostatnio kumpla i gadalismy na temat filtrow sportowych ...najlepsze jest to ze on w swoim aucie zamiast filtra ma zwyklą gąbke i twierdzi ze to cos w zastępstwie filtra sportowego

mam pytanie czy nie zarżnie silnika taka przerobka ?i czy faktycznie np w pugu mozna zrobic taki patent ? (jego auto inne... nie pug )
: 19 lut czw, 2004 7:14 pm
autor: Archenar
jasne...poniżej silnik z 205-ki

: 19 lut czw, 2004 7:28 pm
autor: adidj
łał ale w tym sa jakies specjalne a on zalozyl taka zwykla jak masz w tapicerkach mieszkaniowych ...Czy ona musi miec jakies wieksze te dzióreczki w sobie czy moze byc taka najzwyklejsza ????? bo bym sprobowal sobie taki patent strzelic a z kumplem spotykam sie raz na rok jak dobrze pojdzie wiec nie mam mozliwosci zobaczenia u niego jaka to gabka
: 20 lut pt, 2004 2:09 am
autor: Piweł
adidj pisze:łał ale w tym sa jakies specjalne a on zalozyl taka zwykla jak masz w tapicerkach mieszkaniowych...
No to pogratulować tylko koledze fantazji
adidj pisze:...Czy ona musi miec jakies wieksze te dzióreczki w sobie czy moze byc taka najzwyklejsza ?????
No tak naprawdę to można zastosować nawet kawałek pończochy zamiast filtra - i świetnie będzie działać
adidj pisze:bo bym sprobowal sobie taki patent strzelic a z kumplem spotykam sie raz na rok jak dobrze pojdzie wiec nie mam mozliwosci zobaczenia u niego jaka to gabka
Może to i lepiej że nie masz tej możliwości

. Jak już naprawdę musisz coś w nim "popsuć", to kup chociaż byle jaki ale filtr przeznaczony
do samochodu (a nie jakąś piankę

)
Sorry za ironię, ale jak czytam takie posty to po prostu czasami nie wiem czy mam się śmiać czy płakać. Jezu ludzie, miejcie trochę rozumu i serca - przecież te samochody nic wam złego nie zrobiły.

: 20 lut pt, 2004 8:31 am
autor: Mav309
niektore sportowe filtry sa oparte na gabkach
: 20 lut pt, 2004 8:32 am
autor: Mav309
Piwel...orginalny zamiennik filtra do gti to stalowy walec z siatki z naciagnieta na to pianka PUR...
: 20 lut pt, 2004 12:09 pm
autor: adidj
piweł ale zes ze mna pojechal

buuuu nie powiedzialem ze bede psol moje autko . przed zrobieniem czegos czego nie wiem wole zapytac

i nie koniecznie bede to robil w pugu
: 20 lut pt, 2004 1:46 pm
autor: Piweł
Mav309 pisze:Piwel...orginalny zamiennik filtra do gti to stalowy walec z siatki z naciagnieta na to pianka PUR...
Tak Mav, wiem nawet o który Ci chodzi. Ale kluczowe są tu jak sądzę trzy wytłuszczone przeze mnie słowa
adidj pisze:piweł ale zes ze mna pojechal buuuu nie powiedzialem ze bede psol moje autko . przed zrobieniem czegos czego nie wiem wole zapytac i nie koniecznie bede to robil w pugu
Dobra sorry trochę może przesadziłem. Dobrze że pytasz przed zrobieniem czegoś takiego - ja się tak denerwuję tylko dlatego, że miałem okazję poprawiać już kilka takich wynalazków naszych podwórkowych tunerów (np. ten tekst o pończosze zamiast filtra wcale nie jest zmyślony

- widziałem to kiedyś w pewnym kaszlu) i naprawdę nie chciałbym aby ktoś się znowu musiał uczyć na własnych błędach (bo to dobra nauka ale droga

).
BTW: ja osobiście wolałbym chyba filtr z bawełną a nie taki piankowy, ale w sumie ilu ludzi tyle opinii co jest lepsze/gorsze.
Pozdrawiam
Piweł
: 20 lut pt, 2004 1:51 pm
autor: adidj
nawiazujac do calosci nie chodzi mi koniecznie o zmiane filtra poprostu bylem ciekawy czy to wogole dziala i jak to dziala ten ala filtr z gabki bo jezeli nie daje on jakiejs korzysci to po co zmieniac orginal na jakis patent gąbkowy wlasnej produkcji

pytanie czy jest jakas korzysc z takiej zamiany ??????
: 21 lut sob, 2004 11:18 am
autor: tomb
Witam!
Oryginał filtra do GTI (made in Peugeot) był własnie oparty na jakimś rodzaju przekładańca z pianki, niestety wszystkie zamienniki te za 30-40 PLN (oparte też na piance) nie spełniają swojego zadania, bo w eksploatacji widac w kanałach dolotowych dość dużo pyłu osadzajacego sie na sciankach , który świadczy o dosyć kiepskich włąsciwoaciach filtrujących, a tym samym o niskiej skutecznosci filtrujacej takiego filtra.
Z własnego doświadczenia calkiem dobry jest oryginał ale drogi, albo np. wkład KD, który jest defakto filtrem pól mokrym i w sumie po 20.000 prawie znikome ilości pyłu w kanałach dolotowych.
Zgadzam sie ze Dobry filtr to podstawa własciwej eksploatacji silnika!
Pozdro
Tomek
: 21 lut sob, 2004 1:07 pm
autor: adidj
aha jeszcze jedno ...po zmianie z orgonalu na filtr sportowy konieczna jest jakas regulacja ?? bo na moj chlopski rozum to silnik bedzie dostawal wiecej powietrza i bedzie mial chyba wyzsze obroty -ale moge sie mylic

: 23 lut pn, 2004 10:03 am
autor: Mav309
adidj pisze:aha jeszcze jedno ...po zmianie z orgonalu na filtr sportowy konieczna jest jakas regulacja ?? bo na moj chlopski rozum to silnik bedzie dostawal wiecej powietrza i bedzie mial chyba wyzsze obroty -ale moge sie mylic

Powinien sie dostosowac...
Wiecej powietrza to on ma przy duzych otwarciach przepustnicy, na wolnych pociagnie tyle ile potrzybuje, nie wiecej
: 14 mar ndz, 2004 4:01 pm
autor: adidj
czytalem pytalem i w sumie dalej jak nie wiem tak nie wiem

znaczy sie filtr OK ale jak przerobic dolot i jaki kształt ma miec power rura

PROSZE O WSPARCIE

moze jakies fotki lub rysunki
a wyasnie znalazlem cos do czytania
http://arbiter.pl/galeria/109
: 14 mar ndz, 2004 8:55 pm
autor: madafaka
oj adidj tobie się baaaaaardzo nudzi!!!!!
weź w cholere zmień silnik, a nie eksperymentujesz z gąbkami, power rurami itd..... nie szkoda ci czasu i kasiorki??? większy motor bez papierów już możesz kupic za niewielką kase, a papiery i tak masz.....
: 14 mar ndz, 2004 10:17 pm
autor: adidj