Strona 1 z 2
silnik:(zmiana ale na jaki??pomóżcie
: 28 mar wt, 2006 9:13 am
autor: sirius66
Wiotam, mam niemały problem, otóż mój silnik w peugocie 205 1.600 GTI, pomału już całkowicie odmawia posłuszeństwa, tza, elektronika już tak siada że już nie mam sił, i wcześniej czy później czeka mnie zmiana silnika, tylko teraz małe poytanie jaki by ewentualnie spasował(od jakiej pojemności, tzn się interesuje mnie może troche mniejszy - 1,4, albo i jeszcze mniejszy). Tylko niewiem jak będzie ze skrzynią, czy ta spasuje , a niechce jej wyrzucać bo skrzynia miałakapitalny remont niecały rok temu i triche jej szkoda, pomóżcie!!!
: 28 mar wt, 2006 11:47 am
autor: Banita
jak chcesz <1.6 to musisz zmienic belke pod silnikiem, czyli od razu wachacze itp....
zostaje 1.6 i 1.9 ew.2.0
co jest nei tak z elektronika?? z reguly pada jakis czujnik a silnik zachowuje sie jakby mial przedsmiertne konwulsje
: 28 mar wt, 2006 12:56 pm
autor: sirius66
Co jest nie tak, żebym ja to wiedział, opowiem wszystko może to pomoże, najpierw samochód zaczął przerywać na wyższych obrotach(powyżej 3, 4 tyś), normalnie odpalał i wogóle, ale zawiozłem go do mechanika bo myslałem że to nic takiego(jednak okazało się że był u 3 mechaników i mało tego powiedzieli że jest full ok.), ale nie było bo samochód zaczął przerywać już na niższych aż zgasł, wtedy się go nie dało uruchomić, odczekałem z 5 minut i auto odpaliło. Ale mój wspaniałomyślny mechanik powiedział że to przez olej że wypalony itd, więc go zmieniłem i w czasie wlewania oleju dostał się on do (tam gdzie się obroty reguluje)i wtedy kopcił że hej, ale wypalił to i bez zmian, w czwartek w tamtym tygodniu odpaliłem go normalnie i zgasł po 2,3 minutach i koniec wogóle nieodpali(iskra jest, pompka idzie bo kostka zwiera ale o odpalaniu ani mowy)i od czego, może jest jakiś ratunek??odpisz prosze,pozdrawiam.
: 28 mar wt, 2006 1:49 pm
autor: sekator
: 28 mar wt, 2006 2:39 pm
autor: Banita
na poczatek sprawdz cisnienie paliwa, modul i cewke
swoja droga mechanik ma niezla fantazje
szkoda, ze nie powiedzial, ze wymiana oleju nie pomogla ze wzgledu na wzmozone ruchy plywow oceanicznych
: 28 mar wt, 2006 4:23 pm
autor: tomek
Tak swoją drogą to niby po co zmieniać sanki do silnika TU
Jedynie gdyby pierwotnie był 1,9 to nie spasowałby półosi - większe piasty.
Przy 1,6 potrzebny byłby silnik i skrzynia z półosiami, pomijam juz sprawy chłodzenia, elektryki i zasilania i wydechu
I oczywiście odradzam takie swapy i radze poszukać mechanika bo silnik pewnie jest ok
: 28 mar wt, 2006 5:09 pm
autor: moralez
tomek pisze:Tak swoją drogą to niby po co zmieniać sanki do silnika TU
tez nie wiem po co moj zacny przedmowca banita chce zmieniac "belke" jak silniki TU i XU wisza i opieraja sie w tych samych punktach
: 28 mar wt, 2006 7:50 pm
autor: Banita
po to zebys nie musial uzywac stabilizatora jako drazka reakcyjnego i co za tym idzie wymieniac lozysk i gum co tydzien
tomek pisze:
Jedynie gdyby pierwotnie był 1,9 to nie spasowałby półosi - większe piasty.
Export i rallye mialy skrzynie i polosie z 1.6
: 28 mar wt, 2006 10:16 pm
autor: moralez
Banita pisze:po to zebys nie musial uzywac stabilizatora jako drazka reakcyjnego i co za tym idzie wymieniac lozysk i gum co tydzien
mowisz jakbys ten temat przerobil z 3 razy
: 28 mar wt, 2006 10:50 pm
autor: Banita
diesel wystarczyl niby 120Nm a gumy szly jak zle
: 28 mar wt, 2006 11:05 pm
autor: moralez
raczej nie diesel tylko fantazja drivera
: 28 mar wt, 2006 11:08 pm
autor: Banita
fantazja fantazją, ale raz dalem ciensza podkladke miedzy stabilizator, a wachacz i po 2h byla pofaldowana
: 29 mar śr, 2006 9:53 pm
autor: moralez
tylko jedno male ale, mowa jest o wlozeniu slabszego silnika na zawieche gita wiec moraly o cotygodniowym serwisie zalej mlekiem i daj psu
: 29 mar śr, 2006 10:13 pm
autor: Banita
no to fakt -zadko sie zdaza, ze ktos chce slabszy i mi sie zapomnialo
swoja droga kup sobie jakiegos yorka, bo to zalewanie mlekiem bardzo cie fascynuje
: 29 mar śr, 2006 10:17 pm
autor: moralez
jak przyjde skladac gita to pojawie z banka mleka