Witam!!
Mam problem, ponieważ szukam przegubu do mojego autka ( silnik 1.4 TU z roku 1992) i nigdzie nie mogę znaleźć.
Z tego co szukałem na forum to prawdopodobnie nie można wymienić samego przegubu zewnętrznego, ale nie wiem czy to też dotyczy mojego modelu (bo w jednych można a w innech nie). Bo wymiana całej półośki to jest duży wydatek jak dla mnie.
Proszę o radę, czy u mnie da radę wymienić sam przegub a jeżeli tak to jak??
A może zna ktoś wymiary takiego przegubu, bądź ma jakiś schemat, np taki jak ten (jest to przegub do 1.6, 1.8D, 1.9D od 1983 i nie wiem czy będzie pasował do mojego autka).
półoś rozbieralna?? silnik 1.4 TU rok 1992
półoś rozbieralna?? silnik 1.4 TU rok 1992
- Załączniki
-
- przegub.jpg (45.21 KiB) Przejrzano 14895 razy
Rozbieralne są wszystkie
Tylko że oryginalnie we wszystkich 205 prócz niektórych GTi, są montowane przeguby trójramienne, a nie kulowe takie jak tu na foto..
To zdjęcie i rysunek pewnie są tylko poglądowe/uniwersalne, bo takich przegubów w dieselach nie było.
Przeguby trójramienne nie odłączają się tak od wałka na wieloklinie jak kulowe.
W tójramiennym sama wałek jest zakończony na stałe takim trójramieniem i tworzy istotny i zużywający się element całego przegubu.
Wymiana samej "czaszy" raczej mało pomoże.
Można rozpiąć je w tym miejscu ale tak naprawdę nie ma po co i nie trzeba tego robić nigdy!!
Przegub wewnętrzny natomiast to tylko kielich w który jest luźno wsadzona druga strona tego wałka - gdzie na jego końcu na wieloklinie założony jest taki "trójnik" .
Zdejmując tylko ten trójnik mamy fizycznie rozdzieloną półoś na:
1.przegub wewnętrzny (kielich i trójnik)
2.przegub zewnętrzny zespolony z wałkiem (czasza razem z wałkiem)
I w przypadku p205 wymiana przegubu zewnętrznego oznacza wymianę czaszy z wałkiem.
W handlu niestety bardzo rzadko trafiają się oddzielne przeguby tego typu, widziałem tylko raz i to do reno19.
90% rynku to kompletne regenerowane półosie z dwoma "nowymi" przegubami, gumami, i ceny nie są zaporowe bo już od ok 200pln
Taniej chyba nic nie wykombinujesz.
Tylko że oryginalnie we wszystkich 205 prócz niektórych GTi, są montowane przeguby trójramienne, a nie kulowe takie jak tu na foto..
To zdjęcie i rysunek pewnie są tylko poglądowe/uniwersalne, bo takich przegubów w dieselach nie było.
Przeguby trójramienne nie odłączają się tak od wałka na wieloklinie jak kulowe.
W tójramiennym sama wałek jest zakończony na stałe takim trójramieniem i tworzy istotny i zużywający się element całego przegubu.
Wymiana samej "czaszy" raczej mało pomoże.
Można rozpiąć je w tym miejscu ale tak naprawdę nie ma po co i nie trzeba tego robić nigdy!!
Przegub wewnętrzny natomiast to tylko kielich w który jest luźno wsadzona druga strona tego wałka - gdzie na jego końcu na wieloklinie założony jest taki "trójnik" .
Zdejmując tylko ten trójnik mamy fizycznie rozdzieloną półoś na:
1.przegub wewnętrzny (kielich i trójnik)
2.przegub zewnętrzny zespolony z wałkiem (czasza razem z wałkiem)
I w przypadku p205 wymiana przegubu zewnętrznego oznacza wymianę czaszy z wałkiem.
W handlu niestety bardzo rzadko trafiają się oddzielne przeguby tego typu, widziałem tylko raz i to do reno19.
90% rynku to kompletne regenerowane półosie z dwoma "nowymi" przegubami, gumami, i ceny nie są zaporowe bo już od ok 200pln
Taniej chyba nic nie wykombinujesz.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 09 lis pn, 2015 4:44 pm
- Posiadany PUG: Xs
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: półoś rozbieralna?? silnik 1.4 TU rok 1992
W mojej 205 był taki sam przegub zewnętrzny, udało mi sie dostać o takich wymiarach ,nie od 205 lecz od citroena c3 ale bez przerobienia to sie nie da gwint jest zbyt długi i trzeba go skrócić a kielich trzeba lekko stoczyć ponieważ w 205 jest ciut mniej zaokrąglony przy samym wieloklinie od strony Koła. Przegub mnie kosztował 100zł a przeróbka mechaniczna kielicha przegubu oraz skrócenie gwintu 50 zł. Niestety nie mogłem kupić całej półośki ponieważ w moim pugu zrobiłem swap silnika na 1.6 od 306 z 99r. 110KM i musiałem wcześniej dorobić wewnętrzna(od strony skrzyni) część prawego przegubu ponieważ wieloklin w skrzyni jest inny.
Pozdrawiam Molak2
- fila1223
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 8:47 pm
- Posiadany PUG: 205 zenith s16 in progres
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kielce
Re: półoś rozbieralna?? silnik 1.4 TU rok 1992
Info przydatne, ale jednak muszę ci to wręczyć