Strona 1 z 1

Problem z silnikiem 1.9 Mi 16V 157 KM

: 30 mar czw, 2006 1:24 am
autor: Kamilo
Witam wszystkich!

Na wstępie chciałbym powiedzieć że jestem tu nowy i bardzo się cieszę że udało znaleźć mi się takie forum :) Mam nadzieje że pomożecie rozwiazać mi mój problem.

Niedawno kupiłem Peugeota 405 Mi 16, z silnikiem 1.9 16V 157 KM , jest to chyba model : XU9J4. Chodził całkiem nieźle, na obroty się dobrze wkręcał. Zachciało mi się sprawdzić jak się wkręca do 7000, na 2 biegu przeciągłem do do 7000, no i oczywiście dalej kontynuowałem jazdę na wyższych biegach. I właśnie chyba przez to 7000 obr. coś rąbnęło w silniku. Problem polega na tym, że coś stuka w nim, im wyższe obroty tym bardziej... Przy bardzo spokojnej jeździe, tak do 2000 obr. nie jest jeszcze aż tak tragicznie, ale dalej stuka jak nie wiem co. Wydaje mi się że te dźwięki dochodzą z pod pokrywy zaworów. Byłem co prawda u różnych mechaników aby posłuchali i powiedzieli mi co może być ale widać że akurat te mechaniki w mojej okolicy to tak się znają że aż strach. 2 powiedziało mi że to panewka na korbowodzie , a te stuki to jest walenie tłoka o głowicę... a kolejny powiedział że to chyba coż z zaworami nie tak.. Nie mam zbytnio kasy żeby robić cały silnik, dlatego proszę o radę co to może być. Bo może to jakaś pierdółka..

Możliwe że podczas takich wysokich obrotów przeskoczył pasek rozrządu na którymś wałku?

Silnik takto odpala bez żadnych problemów i trzyma równe obroty. Moc swoją też ma.

Oczywiście nie jest on w najlepszym stanie z tego co mi się wydaje ( mam uszkodzony bagnet od oleju i jak mu się wcześniej wcisnęło to pluł olejem górą , wydaje mi się że to są jakieś przedmuchy, ale chyba to nie ma nic wspólnego z tym stukaniem a mi najbardziej właśnie chodzi o to stukanie bo teraz wcale nie jeżdze autem - nie chce go całkowicie zajeździć) Bardzo proszę o odpowiedzi i z góry wszystkim dziękuję.

Pozdrawiam
Kamil

: 30 mar czw, 2006 7:18 am
autor: Przecinak
Na 90% panewka ale oczywiscie moze byc 100 innych powodow. Przez forum to raczej wrozenie z fusow. Zdejmij pokrywe zaworow i poogldaj walki bo to akurat prosta czynnosc.

: 30 mar czw, 2006 8:08 am
autor: zawodowiecleon81
Ja tez bym na panewke stawial.

: 30 mar czw, 2006 1:25 pm
autor: GONZO
paneweczka :D właśnie to przerabiałem 4 dni temu :roll:

: 30 mar czw, 2006 1:32 pm
autor: Sebek
tez mi sie tak wydaje że panewka a swoją droga to że przeciągnołeś go do 7000 to nie powinno się z nim nic dziać gdyby juz wczesniej sie nic nie działo, bo mozna tak spokojnie do 7tyś 1.4 i 1.1 krecić

Problem z silnikiem 1.9 Mi 16V 157 KM

: 30 mar czw, 2006 3:10 pm
autor: Kamilo
Dzięki za porady, ja wiem że 7000 to nie jest nic strasznego dla tych silników... bo one właśnie fabrycznie normalnie krecą się do 7000, ale on wcześniej już tak jakby troszeczke stukał, oczywiście nie było to aż tak bardzo słyszalne... a te 7000 obr. dało mu popalić do reszty.. A tak z ciekawości, jak Panewka to ile kosztuje taki remont? Znacie gdzieś jakiegoś dobrego mechanika który zająłby się takim Mi16? Bo u mnie to mówią że się nawet by za to nie brali... (właśnie widać jak się znają:/)

Pozdrawiam

: 30 mar czw, 2006 3:47 pm
autor: mi
napisz najlepiej skąd jesteś, bo troszkę bez sensu jest namiar na mechanika na drugim końcu Polski :)

: 30 mar czw, 2006 11:38 pm
autor: Kaktus
Stuka jakby z pokrywy zaworow, ale jak kucniesz i posluchasz dolu to uslyszysz ze to dol.

To jest bankowo panewka! A jak juz tak wali to mozliwe ze ja obrocilo, a jak obrocilo, to znaczy ze wal do szlifu!! Jak wal do szlifu to trzeba silnik wyjac i caly rozebrac!

Jezeli wal jeszcze nigdy nie byl szlifowany to spoko, a jak juz raz byl, to dupa, trzeba szukac innego walu, bo te waly tylko 1 szlif maja w zapasie.

My mozemy sie silnikiem zajac. Jestesmy z Opola

Tlok moze stukac o glowice!! Juz 2 takie glowice zdjelismy i w obu przypadkach byla obrocona panewka na korbie. Glowice i tloki byly podziargane.

Panewke korba splaszcza i rozbija na boki, robi sie luz, i sila odsrodkowa tlok leci do gory i zanim spadnie na dol, z ta sila wlasnie udeza w glowice. W zawory nie walnie, bo one wtedy sa zamkniete, i chowaja sie glebiej. Tlok udeza w ten chodek na glowicy.

W Mi16 jednak takiego schodka nie ma.

405 Mi16 silnik 1.9 16V 157 KM - mam problem z silnikiem.

: 01 kwie sob, 2006 1:13 am
autor: Kamilo
Witam!

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pokrywę zaworów już odkręcałem i nic tam nie widać aby coś złego się działo. Jutro będe odkręcał miskę olejową to zobaczę panewki. Jeśli byłyby Ok to zmierze jeszcze kompresje. Może coś się dojdzie. A mam jeszcze takie pytanko. Mogła pęknąć sprężyna zaworowa?? , bo mi znajomy mówi że on tak kiedyś miał. Czekam na odpowiedź.

Pozdrawiam

Problem z silnikiem 1.9 Mi 16V 157 KM

: 02 kwie ndz, 2006 12:48 pm
autor: Kamilo
Witam

Właśnie wczoraj odkręciłem miskę olejową i wszystko się wyjaśniło. Pęknięta była panewka na korbowodzie. Jedna osoba powiedziała mi że jeśli się nie obróciła to ok, a jak się obróciła to kiepsko... W związku z czym mam pytanie, jak poznać czy panewka się obrócila czy nie? Zastanawiam się czy by odrazu nie wymienić wszystkich panewek korbowodowych... Ile taka panewka na 1 korbowód ( te 2 elementy) może kosztować?

Zastanawiam się jeszcze nad tym, czy to stukanie to była tylko ta panewka ( po rozebraniu wystarczyło ręką poruszać to stukała jak nie wiem co), dalej się zastanawiam czy może dodatkowo przez to tłok uderzał w głowicę... Nie mam teraz kasy aby robić cały silnik więc zamierzam tylko wymienić tą pękniętą panewkę i dalej śmigać:)

A i jeszcze takie pytanko, podobno mój Mi16 ma 157 KM, a jest to chyba typ XU9J4 i wszędzie jest napisane że ma 160 KM. Może mi ktoś powiedzieć czy możliwe aby miał 157 KM? Czekam na odpowiedzi i z góry dzięki

Pozdrawiam