Strona 1 z 1
temperatura oleju
: 07 kwie pt, 2006 5:55 pm
autor: majkelus205
jak w temacie przy spokojnej jezdie 90km olej mam około 125,130 stopni a jak troszke pogazuje to 140stopni
iniewiem co jest nie tak czy założyci chłodnice czujnik jest nowy, silnik po remącie niewiełkim morze musi się dotrzeć
: 07 kwie pt, 2006 6:19 pm
autor: Przecinak
Moze troszke wiecej szczegolow, co bylo remontowane, jaki silnik (sadze ze ktorys z GTI) i ile przejechal po remontcie?
Normalnie powinien miec ok 90 przy spokojnej jezdzie (po jakis 20km) , przy ostrym traktowaniu moze miec walsnie nawet 120 - 130 to zalezy od typu oleju, temp. zew. oraz ukladu chlodzenia (czy jest czysty i czy nie jest zapowietrzony).
Jak wyglada temp. wody ?
Sprawa jest powazna bo moze masz zle skrecone panewki jesli je oczywiscie wymieniales a to sie moze skonczyc kolejnym remontem.
: 07 kwie pt, 2006 6:41 pm
autor: majkelus205
typ to gti 1,6 105koni są; nowe pierścienie, głowica,wałek. Na oleju przejechałem około 120km takie objawy miałem przed remątem, temperatura wody to 80stopni a oleju 130 przy 90 na godzine, chłodnica dwu wentylatorowa układ jest dobrze odpowietrzony a ciśnienie takie jak powinno być morze miernik na desce przekłamywaci i podawaci zawyżone wartości. Nawet gdy temp oleju ma 139stopni to woda ma około 84 stopnie.
: 07 kwie pt, 2006 7:00 pm
autor: Przecinak
Jesli przed miales podobnie to faktycznie moze byc to wskaznik na desce bo po dluzszej jezdzie przy temp oleju 130-140 woda napewno skoczy do ponad 90 i wlacza sie wentylatory. Zdejmij wtyczke z czujnika i zmierz wartosc omomierzem, odzczytaj wartosc. Podaj wartosc z czyjnika oraz wskazania z deski na forum.
: 07 kwie pt, 2006 7:42 pm
autor: hryno
ja nie mam chłodnicy oleju i nigdy nawet w upały nie miałem wiecej jak 100 stopni
: 07 kwie pt, 2006 7:59 pm
autor: b182
Ja miałem raz 120 jak latałem w lecie po oesach magurskiego.
A przy normalnej jezdzie to wlasnie kolo 80 ale to po dłuższej jezdzie.
: 07 kwie pt, 2006 8:06 pm
autor: b182
A wlasnie. Czy w Gti 1.6 jest kuty wał tak jak w 1.9??
Chce zmienic panewki korbowodowe bo któreas lekko stuka ale niewiem jak je kupiś . Słyszałem ze zakłada się bez zadnych nadwymiarów?? nie klekocza one strasznie ale wolałbym wymienic zeby lepsze było cisnienie oleju. teraz ok 2.5 bara
: 07 kwie pt, 2006 9:06 pm
autor: sekator
[quote="b182].............. teraz ok 2.5 bara[/quote]
2.5 bara na wolnych? przy jakiej temperaturze?
A jak mają inni?
: 08 kwie sob, 2006 6:14 am
autor: hryno
przy 80 stopniach oleju cisnienie na zegarze wskazuje 2 bary(olej mobil M 15w40)
: 08 kwie sob, 2006 6:52 am
autor: b182
Jak silnik zimny to na wolnych około 2 bary. Jak sie rozgrzeje mocno to spada na wolnych do ok 1.2 a w czasie jazdy nie przekracza 2,5 bara.
No to jak z tymi panewkami??
: 08 kwie sob, 2006 7:07 am
autor: hryno
do wymiany
: 08 kwie sob, 2006 8:55 am
autor: Banita
sprawdz jeszcze cisnienie manometrem, bo te czujniki lubia sie psuc
u mnie:
zimne 3,8b
po 7km 2b
po rozgrzaniu 1b
max po rozgrzaniu 2,7b
membrana twardnieje i moze przeklamywac
: 08 kwie sob, 2006 10:07 am
autor: sekator
b182 pisze:Jak silnik zimny to na wolnych około 2 bary. Jak sie rozgrzeje mocno to spada na wolnych do ok 1.2 a w czasie jazdy nie przekracza 2,5 bara.
No to jak z tymi panewkami??
mam podobnie i uważam, że do remontu jeszcze trochę
ogólnie silnik mam w niezłym - stanie zero zuzycia oleju przy rajdowej jeździe
jak się nie zapala kontrolka oleju to nic nie rób.
zalej dobrym olejem: 10W60, 15W-50, 20W-60 lub czymś podobnym.
: 08 kwie sob, 2006 7:35 pm
autor: majkelus205
Ja sprawdziłem czujnik najprotszym sposobem wrzącą wodą
i już wiem że zegar na desce niezile zawyrza
, przy 100 stopniach zegar pokazuje mi 139 stopni
trzeba będzie wymienici
: 08 kwie sob, 2006 7:51 pm
autor: woocash
spoko
39% odchyłki :> no chyba że miałeś baaardzo gorący wrzątek