Strona 1 z 1
Bierze olej i kopci ale ma moc
: 12 kwie śr, 2006 8:42 pm
autor: wojtekk
Witam, a wiec jest tak silnika zapala nawet przy -20 bez problemu. Po odpaleniu puszcza troche dymu pozniej po rozgrzaniu i jak sie daje w gaz. Moc widac ma bo sprawdzalem vmax 150-160 . Silnik gaznikowy TU1 . Bierze ok. 1litr oleju na 1000km. Zalalem go "motodoktorem" czy cos takiego ale duzo nie pomoglo. Co to moze byc ? Moze sprubowac to
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=95469616 Aha uszczelniacze zaworowe byly robione ok. 3tys km temu troche mniej dymil ale pozniej znowu. Pozdrawiam
: 12 kwie śr, 2006 8:49 pm
autor: Sebek
jak bierze Ci 1L na 1000km to tu nie motodoktor a remont potrzebny
: 12 kwie śr, 2006 8:55 pm
autor: 205MI16
Na pewno pierścienie - tłoki i tuleje też bym obstawił. Ale te silniki dosyć dobrze "przyjmują" pierścionki więc jak z tłokami i tulejami nie ma kompletnej zwały to bym zaryzykował samą wymianę pierścieni.
: 12 kwie śr, 2006 9:01 pm
autor: driver_
spradz wymiary tlokow i tuleji jesli sie okaze ze wymiary sa w normie, mozna by sprobowac przehonowac powierzchnie tuleji i zmienic same pierscienie (pod warunkiem prawidlowych wymiarow i geometrii tloka). Na honowanej powirzchni napewno lepiej sie uloza.
: 12 kwie śr, 2006 11:40 pm
autor: Banita
komplet tulei to miedzy 400 a 500zl wiec wydaje mi sie ze nie ma sensu bawic sie w poprawianie starych, bo to moze sie zemscic -jezeli nie sa ok -wymienic
: 13 kwie czw, 2006 10:31 am
autor: 205MI16
No tak tylko jak dasz komplet nowych tulei to i nowe tłoki wypada też dać - przy okazji wał sprawdzić dać nowe panewki i zrobi sie kwota rzędu 1500pln
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
: 13 kwie czw, 2006 10:34 am
autor: Kaktus
A ja stawiam na uszczelniacze zaworowe.
Mi bral 1litr na 100km wlasnie przez uszczelniacze.
Od tego bym zaczal. Ale moze sie okazac oczywiscie ze i pierscienie sa walniete.
: 13 kwie czw, 2006 11:05 am
autor: 205MI16
Kaktus pisze:A ja stawiam na uszczelniacze zaworowe.
Mi bral 1litr na 100km wlasnie przez uszczelniacze.
Od tego bym zaczal. Ale moze sie okazac oczywiscie ze i pierscienie sa walniete.
Popatrz na 1wszy post - uszczelniacze wymienione 3 tys temu (czy jakoś tak)
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
: 13 kwie czw, 2006 11:21 am
autor: Banita
Jak zmieniasz pierscienie to tak czy siak po rozpieciu korbowodow lepiej dac nowe panewki, ktore tez drogie nie sa 100zl za komplet, a spokoj na duszy jest. Czemu chcesz wymieniac tloki? Zuzywaja sie znacznie wolniej od tulei, a po ich wyjeciu w celu zalozenia pierscieni mozna je pomierzyc -jesli bedzie jajco to pierscienie pewnie i tak sie nie przyjma
: 13 kwie czw, 2006 12:58 pm
autor: Bartloo
Mam dosc podobna sytuacje jak autor posta, ale ja raczej poszukam dobrej używki TU1M i wymienie silnik zamiast remontu, nie oplaca mi sie remont. W papierach i tak nie mam nr, i zwiazany "uczuciowo"
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
z nim nie jestem, wiec zadnych ograniczen.