Strona 1 z 2
HE'S ALIVE...MODUŁ I OBROTY WOLNE
: 25 lut śr, 2004 3:54 pm
autor: NMike

sAMOCHODZIK JEŹDZI, ALE JESZCZE WYMAGA 'TROCHĘ' WKŁADU PRACY...
pYTANIE:
---JAKIE MACIE MODUŁY ZAPŁONOWE(PRZY CEWCE), W 1,6 LUB 1,9 GTI???--CHODZI O NUMER NABITY Z PRZODU MODUŁU
---JAKIE MACIE WOLNE OBROTY SILNIKA(1000\2000TYS)???
: 25 lut śr, 2004 4:45 pm
autor: adidj
hmm tak duzo ?? ja mam jakies 800/900 obrotow ale nie wiem jak powinno byc orginalnie
: 25 lut śr, 2004 6:46 pm
autor: Kaktus
Nmike ja mam modul kupny w 2002 roku, i jest on zamienny z modulem do Peugeota 405 - tak bylo napsane na pudelku. Jest to modul Ducellier czy jakos tak.. niestety orginalow Boscha juz nie bylo.
Wolne obroty mam 2500-3000 obrotow, ale to wiem dlaczego... i sie z tym uporam juz na dniach.
Najmniejsze jakie mialem u siebie kiedys to 1200-1300
: 25 lut śr, 2004 8:57 pm
autor: TOMBIKE
u mnie 1000/1200 jak spada ponizej 1000 to czucze auto sie dławi i trzęsie. Pewnie to wynika z wyskalowania obrotomierza albo nie wiem z czego, co za róznica

hj
: 25 lut śr, 2004 8:57 pm
autor: NMike
U mnie bylo 2(ale to pewnie dlatego, ze na ssaniu), a po okolo 7 minutach okolo 950 obr/min.
Problem z pracą silnika jest w granicy drugiej do 7 minuty pracy na ssaniu. Wyglada to tak, ze po uruchomienu przez 1min pracuje na 2.000 obr/min, a później (jesli nie pomacham pedalem gazu) obroty spadają i silnik gaśnie. Po okolo 7 min silnik pracuje w miare rowno(bez wydechu-sam kolektor wydechowy) z predkoscią około 950 obr/min. Nie wiem co moze byc tego przyczyną, może moduł(nie wiem jaki powinien być seryjnie na pewno bosch, lub zamiennik,,,ale zagadką pozostaje dalej nr nabity na module).
Mam zlamaną reke i dlatego nie uzywam 'alt-a' do ó ź ż ...

: 25 lut śr, 2004 9:00 pm
autor: TOMBIKE
chyba każdy pug z ręcznym ssaniem tak ma, póki silnik nie będzie ciepły a trzymasz go na ssaniu to normalne że masz wysokie obroty, ja silnik sie nagrzeje jest już ok
hu
: 25 lut śr, 2004 9:04 pm
autor: NMike
Ja mam wielopunkt z automatycznym ssaniem
Pewnie elektronika coś, gdzieś chrzani.
: 25 lut śr, 2004 10:21 pm
autor: samer
Poczekaj na wydech , moze to przez jego brak ?
sgf
: 25 lut śr, 2004 10:32 pm
autor: NMike
Nierownomierna praca pewnie tak, alewątpię aby to mialo wplyw na pierwsze minuty pracy silnika(faza ssania)...
Re: sgf
: 26 lut czw, 2004 10:10 am
autor: Mav309
NMike pisze:Nierownomierna praca pewnie tak, alewątpię aby to mialo wplyw na pierwsze minuty pracy silnika(faza ssania)...
Masz to samo co ja...
u mnie puki zimny to jakos trzyma obroty , ajak nagrzeje sie to spada ponizej 1000 i ma tendencje do gasniecia (trzeba pompowac gazem)
Ja podejrzewam przepustnice i wszelkie kanaly sa zapchane u mnie - bo auto w ogole nie reaguje na srbe wolnych obrotow (i ta w przeplywce i ta w przepustnicy)
io
: 26 lut czw, 2004 4:32 pm
autor: NMike
Heh, u mnie się tak dzieje, bo jeszcze nie bylo robionej regulacji silnika. Zresztą w sumie cala elektryka i osprzet silnika jest podobierany z roznych gti 205 i 405. Troszkę roboty i wszystko powinno byc OK.
fhg
: 26 lut czw, 2004 7:17 pm
autor: NMike
A więc:
---JAKIE MACIE MODUŁY ZAPŁONOWE(PRZY CEWCE), W 1,6 LUB 1,9 GTI???--CHODZI O NUMER NABITY Z PRZODU MODUŁU
: 26 lut czw, 2004 9:08 pm
autor: Kaktus
Mav, a czy ci przypadkiem autko lewego nie ciagnie?
: 26 lut czw, 2004 10:52 pm
autor: tomb
NMike, moze warto by zobaczyc czy prepływomierz nie ma wytartej sciezki na płytce lub zbyt słaby docisk "dźwigni suwaka obrotowego" lub brudne / zawilgocenie ściezki. Klapka uchylna przepływomierza na wolnych obrotach mocno sobie hula i czesto właśnie wytarcie ścieżki a tym samym i duże skoki oporności na ścieżce są przyczyna braku wolnych obrotów po nagrzaniu się silnika (za duż wezładność układu)
.
Druga sprawa to zanieczyszczony kanał wolnych obrotów lub zbyt przymknięta przepustnica w stanie "zamkniętym".
Dużo daje np w czasie eksploatacji kompleksowe czyszczenie zespołu przepustnicy co jakiś czas.
Trzeci powód lewe powietrze gdzieś na dlocie za przepływomierzem, a niestety peugeot ma dużo połaczeń przewodów.
Może cos z tego pomoże.
Pozdrowienia
Tomek
: 27 lut pt, 2004 9:17 am
autor: Mav309
Kaktus pisze:Mav, a czy ci przypadkiem autko lewego nie ciagnie?
Tez tak podejrzewam.
Rury wygladaja na szczelne..
Ale ciezko to powiedziec o przewodach odm, czasem moga byc pekniete gdzies dalej...
Po ociepleniu zaczne centymetr po centymetrze ogladac...
Inna sprawa ze powinienem obejrzec przepustnice...odma mi nie przymarzala w tym roku, ale oleju troche poszlo w dolot...
Jaka jest tam uszczelka (pomiedzy przepustnica a kolektorem dolotowym)?