Witam
Przepraszam, ze wrzucam tu temat dotyczacy silnika z Puga 406 ale pamietam, ze bylo tu kilka osob dobrze znajacych sie na silnikach (i nie tylko).
Pytanie jak w temiacie, auto 406 z r 98, przebieg 180tys km, obecnie olej to Castrol Magnatec 10W40 i auto kopci przy odpalaniu (czuc wyraznie zapach spalonego oleju, najprawdopodobniej uszczelniacze na zaworach do wymiany) i zuzywa ok 1l oleju na 1000km. Chcialem zmienic olej na Shella 15W40 aby tymczasowo zlikwidowac to spalanie oleju ale nie wiem czy to dopuszczalne. Co o tym sadzicie ? Moge lac ?
pozdrawiam
waflo
Czy moge nalac olej 15w40 do silnika 2.0l 16v ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 15 wrz pn, 2003 10:07 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: UK<--PL (Dolny Śląsk)
Czy moge nalac olej 15w40 do silnika 2.0l 16v ?
406 coupe
205 Roland Garros
Dunstable, UK
205 Roland Garros
Dunstable, UK
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
hehe mozesz.. ale potem nie bedize Ci się chciało remontu robic i bedziesz miał większe wydatki ![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
uszczelniacze zaworów to nie jest duży wydatek... a z tego.. co chyba wiem
to da się je wymienić nawet bez zdejmowania głowicy chyba .. przynajmniej w niektórych silnikach...
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
uszczelniacze zaworów to nie jest duży wydatek... a z tego.. co chyba wiem
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 15 wrz pn, 2003 10:07 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: UK<--PL (Dolny Śląsk)
Ok, znalazlem obszerne info na ten temat w necie wiec sam sobie udzielam odpowiedzi bo moze przyda to sie komus w przyszlosci (np woocash'owi)
Wiec tak spokojnie mozna lac minerala 15W40 do starszych silnikow nowszej generacji z hydraulicznymi popychaczami zaworow. Wazne jest aby olej mial klase API conajmiej SL.
Castrol produkuje olej GTX HIGH MILAGE ktory jest mineralny (15W40) z klasa API SL i wyraznie pisze w opisie, ze nadaje sie on zarowno do silnikow eksploatowanych dotyczas na olejach syntetycznych, polsyntetycznych jak i mineralnych, z przebiegiem wiekszym niz 75tys mil (120tys km).
Idac za ciosem sprawdzilem klase innych olei mineralnych 15W40 i okazuje sie, ze znaczna wiekszosc z nich (przynajmniej te firmowe) maja klase API SL (np Shell) wiec smialo mozna je lat rowniez do silnikow nowej generacji.
Pozdrawiam i prosze o zamkniecie watka.
waflo
Wiec tak spokojnie mozna lac minerala 15W40 do starszych silnikow nowszej generacji z hydraulicznymi popychaczami zaworow. Wazne jest aby olej mial klase API conajmiej SL.
Castrol produkuje olej GTX HIGH MILAGE ktory jest mineralny (15W40) z klasa API SL i wyraznie pisze w opisie, ze nadaje sie on zarowno do silnikow eksploatowanych dotyczas na olejach syntetycznych, polsyntetycznych jak i mineralnych, z przebiegiem wiekszym niz 75tys mil (120tys km).
Idac za ciosem sprawdzilem klase innych olei mineralnych 15W40 i okazuje sie, ze znaczna wiekszosc z nich (przynajmniej te firmowe) maja klase API SL (np Shell) wiec smialo mozna je lat rowniez do silnikow nowej generacji.
Pozdrawiam i prosze o zamkniecie watka.
waflo
406 coupe
205 Roland Garros
Dunstable, UK
205 Roland Garros
Dunstable, UK