Strona 1 z 1

skrzynia w TU3

: 08 maja pn, 2006 2:29 pm
autor: TOMBIKE
Witam, mam pytanie czy ktoś kiedyś wyciągał skrzynie z silnika TU3? Proszę o jakieś rady itp bo mam zamiar przerzucać skrzynie w najbliższym czasie i nie wiem czy trzeba wyciągać silnik czy obejdzie się bez tego. Duzo wogóle przy tym roboty jest?

: 08 maja pn, 2006 7:07 pm
autor: DJPreZes
Bez wyjmowania sie obejdzie, ale poduszki pod silnikiem mozna uszkodzic przy tym.

: 08 maja pn, 2006 7:44 pm
autor: Michal
Nie musisz wyjmowac silnika, wystarczy ze go podwiesisz... Samo wyjecie skrzyni to nie problem, musisz poodczepiac pare pare kabelkow, linke sprzegla, jakies przewody plynu chlodniczego, zdjac kopulke rozdzielacza zaplonu, wykrecic rozrusznik, spuscic olej, wyjac polosie napedowe i odkrecic sruby mocujace skrzynie do silnika. Z tym moze byc problem bo sruby czasami lubia sie zapiec (tak jak w moim przypadku) dlatego warto od razu odkrecac je nie zwyklym imbusem a Torxem... Jak to nie pomoze to lac obficie WD40 i odczekac z dzien... W moim przypadku sruba sie wyrobila na tyle ze musialem wbic wiekszego Torxa z drobnymi zabkami w leb i dopiero ruszyla...

Jeszcze moze byc problem z wyjeciem dluzszej polosi z podpory gdzie siedzi na lozysku. Jezeli sie nie da to trzeba wykrecic cala podpore i wyjac polos razem z nia. Tak tez bylo w moim przypadku. Zeby wyjac polosie musisz wyjac zwrotnice z McPersona i odkrecic nakretki przy piascie.

Sama skrzynia nie wazy duzo, w jednej rece da sie ja utrzymac.

Ogolnie troche roboty jest, a jeszcze jak do tego dojda problemy z wykreceniem srub przy skrzyni i wyjeciem dluzszej polosi to moze zejsc troche dluzej.

: 08 maja pn, 2006 8:53 pm
autor: woocash
że sie tak chamsko wetne w temat.. :wink:

jak odkręcić tą cholerną śrubę za kołem .. tą "kontrolną" od skrzyni właśnie...
już dwie klamki pogiąłem i nie dało rady... próbowałem też przecinakiem (rorx przecinak..:P) lekko ją "odbić" i nic... no a opórcz wlania oleju chciałbym jednak znac jego poziom....

jakies myki ??.. grzać tego raczej nie można...

: 08 maja pn, 2006 8:58 pm
autor: Michal
Na wszystko dobre jest WD40... Sprobuj Torxem, trzeba jednak troszke sily uzyc...

Ja olej spuszczalem po wyjeciu polosi a wlewalem przez odpowietrznik :) Szkoda sie meczyc jak sa inne rozwiazania ;) Ale przy wlewaniu oleju trzeba jednak odkrecic gorny korek...

: 08 maja pn, 2006 9:04 pm
autor: woocash
hemm?? jaki górny korek :)

bo chyba coś spartoliłem...

nie mogłem odkręcić tej śruby z boku, i wlałem przez takie coś... wystająca troszke rurka, na lewo od półki na aku.... nakryta tylko (nie zakręcona) takim plastikowym ... eee... czymś :) i to coś waniało olejem...

na ziemi nic nie zostało :) sprzęgło tez sie nie ślizga.. więc gdzie ja to wlałem :P i jak teraz sprawdzić poziom oleju....

: 08 maja pn, 2006 9:09 pm
autor: Michal
Ta rurka przez ktora wlewales olej to wlasnie odpowietrznik skrzyni...

W skrzyni sa dwa korki, jeden dolny do spuszczania oleju, drugi gorny przelewowy... Jak sie wlewa olej do skrzyni to trzeba odkrecic gorny korek i lac olej do tego momentu az olej zacznie wyplywac przez otwor... Wtedy to juz jest tyle ile trzeba, wkreca sie korek i wsio :)