Strona 1 z 2
pytanie o silniki w gti 1,9
: 08 maja pn, 2006 10:18 pm
autor: pelech_ziębice
witam Wszystkich, mam małe pytanko: czym różnią się silniki montowane w 205 gti 1,9. chodzi mi o to co jest w nich inne skoro jest kilka wersji mocy.
pozdrawiam
: 08 maja pn, 2006 10:56 pm
autor: alexil
Różnią się typem wtrysku i obecnością bądź brakiem katalizatora;
102km i 128 km mają L-Jetronic natomiast 120 km ma Motronic. Dodatkowo 102 i 120 mają katalizator.
Pozdrawiam
: 09 maja wt, 2006 12:00 am
autor: Dżon Dobra Nadzieja
...plus wiele różnych pierdółek bądź PIERDÓŁEK
: 09 maja wt, 2006 12:06 am
autor: samer
slabsza wersja ma wklesle tloki , zamiast plaskich , a i walki rozrzadu sa inne. Wtrysk i katalizator ma tu mjmniejsze znaczenie jesli chodzi o moc
ale fakt, tym tez sie roznia, i najlatwiem po tym rozroznic rodzaj silnika nie rozbierajac go.
Pozdro
: 09 maja wt, 2006 2:01 pm
autor: pki205
Jak juz poruszana jest kwestia silnikow w 1.9GTI to ja mam pytanie.
Wkladal ktos moze plaskie tloki i walek rozrzadu z wersji 130KM (Jetronic) do silnika XU9JAZ (122KM, Motronic)? Warto to zrobic i czy odczuwalny bedzie przyrost mocy?
: 09 maja wt, 2006 3:42 pm
autor: samer
bedzie odczuwalny
Dodano po 2 minutach:
Proponowalbym przy okazji wymienic pierscienie i wychonowac cylindry, jezeli interesuje ciebie wiecej mocy, zapraszam do nas, mzoemy przygotowac mocna glowice. Oferujemy cale remonty silnikow w rozsadnej cenie. Szczegoly na PW.
Pozdro
: 09 maja wt, 2006 4:10 pm
autor: pki205
To wlasnie chcialem uslyszec
Niewykluczone tez ze w przyszlosci skorzystam a Waszych uslug bo sporo dobrogo mozna o nich na forum wyczytac
: 13 maja sob, 2006 10:04 pm
autor: Banita
samer pisze:
zapraszam do nas, mzoemy przygotowac mocna glowice.
to dalej nie rozumiem, czemu git z plaskimi tlokami i wasza mocna glowica jezdzil tak jak dobry 122?
: 13 maja sob, 2006 10:51 pm
autor: samer
Banita pisze:samer pisze:
zapraszam do nas, mzoemy przygotowac mocna glowice.
to dalej nie rozumiem, czemu git z plaskimi tlokami i wasza mocna glowica jezdzil tak jak dobry 122?
tzn ?
: 13 maja sob, 2006 10:57 pm
autor: Banita
globusa export jezdzil dokladnie tak samo jak moj niemodyfikowany motronic -za jakis czas mialem oddac wam glowice do modyfikacji, ale mnie gnebi temat. Po prostu nie jestem przekonany. Tam byl walek swiatka z 1.6 o wzniosie mniejszym bodajze o 1mm od walka z 1.9, a moj walek (fabryczny) jest nizszy od fabrycznego z 128 koni o 0.9mm, wiec nie sadze, aby to bylo powodem i chcialem wiedziec co i jak z kwestia modyfikacji, bo jezeli ma to nic nie dac, to jaki jest sens?
: 13 maja sob, 2006 11:55 pm
autor: samer
Banita, wez pod uwage ze tam jest tylko glowica(no i z 1.6 jednak :/ ). Jezeli ktos chce gwarance wiekszej mocy, musi sie zdecydowac na remint calego silnika ...
U Globusa zamontowalismy nasza glowice z rajdowki 1.6 GTi na nowej uszczelce, tyle naszej pracy przy tym aucie, z tego co slyszalem od wlasciciela , wiele sie zmienilo, zwlaszcza V-Max. Nie pamietam czy wkoncu ktos tam zmierzyl pojemnosc silnika, bo tez jest mozliwoasc ze mogl tam siedziec 1.6.
U nas zostala tylko wsadzona glowica z rajdowego naszego auta, ktore objezdzalo 1.9 GTI. Reszta modyfikacji juz nie u nas, a przedewszystkim, dol silnika pozostal jaki byl.
Mam nadzieje ze osoagi 205tki od Mi po regulacji na hamowni ciebie zainteresuja.
Pozdrawiam
: 14 maja ndz, 2006 1:01 am
autor: Banita
Wlasnie moje watpliwosci tycza sie samej glowicy, ktora wlasnie byla od was
Nic dziwnego, ze wiele sie zmienilo, skoro wczesniej auto mialo "fabrycznie" 105 konikow... Samochod nie chodzil zle, ale szczerze mowiac spodziewalem sie wiecej...
"Metoda slomkowa" pokazala, ze to bylo 1.9.
Reasumujac: 1.9 z plaskimi tlokami, walkiem o wzniosie takim jak u mnie i dluzszym od mojego czasie otwarcia zaworow, gdzie faktycznie jedyna modyfikacja byla glowica obrabiana przez was chodzilo mniej wiecej tak jak 1.9 z wkleslymi tlokami i nieobrabiana glowica (poza planem 0,2mm) -to mnie zastanawia
Co do Mi, to czekam i czekam i gdybym sie nie golil to bym sie zabil o wlasna brode (licze na to, ze warto czekac:) )
: 14 maja ndz, 2006 1:53 am
autor: samer
No dobrze ze wymyslimi golarki... , ale wiesz, kasa nie rosnie na drzewach, a czesci nie kradniemy i nie bedziemy, a i walkow sportowych tez jeszcze sami nie robimy i raczej sami nie bedziemy robic. Nie lubie zlosliwosci, a taka odczuwam z twojej strony
Ja chcialbym raz jeszcze przypomniec ze glowica zwiekszyla moc, ale pozostalo w silniki wiele starych czesci , ktore moga obnizac zawartosc KM. Przeciez przyjezdzajac do nas, kto powiedzial ze mial 105KM ?
Tak zobaczylem twoj profil i widze
Wprowadzone modyfikacje
Silnik:
"...spasowany kolektor z glowica..."
Co dokaldnie zostalo zmienione ? , a to ze splanowales 0,2mm nie oznacza ze jest o wiele wyzsza od ten naszej w ktorej splanowalismy wiecej. Pamietaj tu sa dwie rozne glowice, ty masz 1.9 , a tam jest 1.6 zmodyfikowana. Poza tym mogles zalozyc nizsza uszczelke , a u globusa moga byc wyzsza , bo sa dwa rodzaje grubosci. U globusa gdy wyjezdzal od nas , zostaly slabe wtryski, komputer no i pompa paliwa, wszystko z 105KM wersji.
Globus ma zmodyfikowana glowice z 1.6 105KM , a nie z 1.9 130/122KM w ktorej mozna wiecej!
Musisz miec mocne auto, gdyz nasz 1,6 na tej glowicy objezdzal calkiem zdrowe 1.9 GTI(130tys przebiegu) , no chyba ze w tym globusowym byly naprawde slabe pierscienie i nie trzyma kompresji... Nie wiem... W rajdowce bylo wszystko nowe(caly silnik + osprzet) i naprawde na tym 1.6 smigalo.
Sami sie zawiedlismy wynikami z hamowni, ale widocznie dol puszcza, albo ma za duze opory, lub elektryka go trzyma.
Dobranoc
PS. Banita, wzioles zle auto do oceniania naszej pracy... bo przy tym naj mniej zrobilismy, jesli chodzi o silnik... glowica mocna napewno, ale jednak 1.6 :/
: 14 maja ndz, 2006 11:34 am
autor: Globus205
ja tam jestem bardzo zadowolony - bo auto chodziło jak burza - wiem że nie grało cos do końca bo grały zawory.
Banita nasze pomiary w trasie były na seryjnym kompie ( wtryski o ile pamiętam były żółte) sama zmiana kompa dawała ok 10KM więc krótko mówiąc wciągnoł bym Cię
auto jak na totalny mix podzespołów ( głowca z 1.6 komp z 1.9 dół z 1.9 itp itd) zapierdzielało zdrowo czasem żałuje że go sprzedałem
: 14 maja ndz, 2006 11:43 am
autor: Banita
Kompresje mial o srednio o 3 bary wyzsza niz u mnie. (moj silnik 230tys przebiegu jego chyba 180 )
Uszczelke mam gruba, plan byl 0,2mm ze wzgledu na wzery po starej nie zmienianej uszczelce. CO do spasowania -Jedynie zlikwidowalem ranty na kolektorze i lekko zjechalem frezem "slad" na kolektorze i glowicy gdzie nie byla dociskana uszczelka i ja docialem minimalnie, zeby pasowala idealnie -chodzilo tylko o likwidacje zbednych rantow.
To nie byla zlosliwosc tylko przebarwienie sytuacji
Wtryski i komp byly podmieniane i jedynym efektem bylo wieksze spalanie.
Przeciez caly czas mowimy o samej gklowicy a nie calym silniku - przeciez to jasne, ze kompletnie zlozony silnik jest mocniejszy, ale CHODZI O SAMA GLOWICE.
Z tego co czytam to wychodzi na to, ze ta glowica byla ok do 1.6, ale do 1.9 za slaba -correct?
Nie odbieraj tego jako ataku, bo ja sie po prostu chce dowiedziec paru rzeczy majac na uwadze, ze sam bede chcial obrabiac glowice
PS
nie wciagnalbys, bo moj ma dluga skrzynie i jest szybszy -kwestia trasy