Strona 1 z 1

Zwrotnica i wahacze w GTI

: 08 maja pn, 2006 11:27 pm
autor: d_ARC
Po ostatnim KJSMaratonie (ostro było :twisted: 500km dojazdówki, 19 prób, szutry przy lesie po 120km/h, na 12 aut połowa odpadła, duuuużo by opowiadać) rozjechało mi się przednie zawieszenie.
Znajomy mechanik gdy zajrzał po auto, powiedział tylko "Kto cię k*** puścil na ten rajd!Zabić się chciałeś?!". No coments...
Do wymiany zwrotnica od strony kierowcy, padły wahacze, gumy stabilizatora... dobrze, że chociaż amorki przeżyły :)
Ale do meritum:
* regenerowac wahacze/kupić zamiennik/szukać dobrej używki (jakie koszty)
* czy do 1.9 GTI 120KM pasuje zwrotnica z innych modeli (np. z XS miałbym na miejscu) i ile może kosztować nowa/używana
* czy warto wrzucać teflonowe tuleje stabilizatora-mam materiał i ojca tokarza z dostepem do maszyn-auto jeździ sporo po dziurawym mieście

Pare dni temu kupilem hamulce EBC które prawie pożarły moją wypłatę, więc nie ukrywam, że każdy grosz się liczy.
Z góry dzięki.

: 09 maja wt, 2006 12:05 am
autor: Dżon Dobra Nadzieja
regeneracja wahaczy to coś koło 60PLN... jeśli sie nie myle... za jeden oczywiście... myśle że to najlepsze wyjście

a ten teflon to napewno bardziej Ci się przyda na asfalcie... ja bym tego "w teren" nie zakładał...

co do zwrotnicy to wydaje mi sie że tylko z GTIków... no może jeszcze któreś 'dizle'... ale jak pisałem - "wydaje mi sie"

zwrotnica

: 09 maja wt, 2006 8:51 am
autor: zarombek
Zwrotnice musisz miec konkretnie od gti 1.9, bo nawet w 1.6 byly inne.
Ostatnio zmienialem u siebie tez po KJSie :)

Wydaje mi sie, ze teflon do KJS nie jest dobrym rozwiazaniem. To jest raczej lepsze na asfalt aby maksymalnie usztywnic auto.

Przy regeneracji wahaczy zwroc uwage czy nie trzeba takze silent blockow wymieniac. W cenie 60 zl jest tylko wymiana sworznia wahacza.

Chcialem jechcac na ten maraton ale jakos sie nie udalo... Warto bylo?

: 09 maja wt, 2006 10:01 am
autor: d_ARC
Thx za info. A ile taka zwrotnica może kosztować, ma ktoś może?

Czy się opłacało? - pytanie retoryczne - nie ma lepszej szkoły dla żółtodzioba :) no i taki mały blok w głowie pękł :D

Dużo szutrów, baaaaardzo szybkich (3 do odcięcia). Nawet zwycięzca Jacek Węcławski (Astra GSI, wyjął ostatnio generalkę Rajdu Wielkanocnego w Łodzi) stwierdził, że "jak na auta bez klatek może nawet za szybko" :twisted:

Ale dość już OT - na http://www.rajdy.prezes.com w dziale "filmy" jest klip z imprezy. Wkrótce równiez moja relacja. Zapraszam.

: 17 maja śr, 2006 12:16 am
autor: d_ARC
Zakupiłem zwrotnicę razem z piastą, pod 1.9 GTI no i klops :(
Z zewnątrz części wyglądają podobnie, ale u mnie piasta na śrubę 36, tam 32, mam większą średnice otworu na łożysko koła i grubszą półoś!

No i teraz pytanie - czy zakupiony towar był "prawie" od 1.9 GTI, czy moje auto jest aż tak kombinowane - w papierach składak, silnik z BX GTI więc kto wie jakie jeszcze niespodzianki na mnie czekają... Czy możliwe, że podzespoły sa od np. diesla czy 405 (serwis francuzów twierdzi, że tam jest półoś na śrubę 36)? Jeśli tak to aż boję się myśleć od czego ma np. skrzynię biegów :shock:

Na mocniejszą półoś narzekał nie będę, bo auta raczej nie oszczędzam :) Jednak swoje już przeszła i gorzej jak przyjdzie do wymiany. Kolejny problem to łożysko które również muszę wymienić :roll:

: 17 maja śr, 2006 9:11 am
autor: Dżon Dobra Nadzieja
Fakt, może być że było bardzo kombinowane i połowa rzeczy z innego samochodu...
Ale też całkiem możliwe że francuzli wymyślili sobie że będą 4 warianty np zwrotnicy... ja nie wiem jakie były... i czy były inne... musisz czekać na kogoś kto zna wybryki peugeota... ale pamiętaj, tutaj wszystko jest możliwe ;)

powodzenia ;)

: 17 maja śr, 2006 11:31 am
autor: Piweł
...

: 17 maja śr, 2006 12:01 pm
autor: d_ARC
Śruba na bank 36, też musiałem nasadkę dokupić :)

A pisatę porównam z kolegi 1.9 eksportowym - tam zawias z 1.6GTi

thx