Strona 1 z 1
PROBLEM -Diesel 1,9 nie ciągnie mi paliwa :/
: 23 maja wt, 2006 8:28 pm
autor: NMike
Mam 1,9D z pompą Bosch.
Przecinak mnie nakierował na temat zapowietrzenia.
Objaw jest taki, ze pompa wtryskowa nie zasysa paliwa. Gdy podpompuje ręcznie troche do filtra, to po około minucie silnik gaśnie(chyba ze dopompuje mu ręczna pompką).
Jak usunąć tą usterke?
: 23 maja wt, 2006 8:55 pm
autor: PSEMO
Z tego co wiem przy pompie Boscha układ sam się odpowietrza wystarczy chwilę pokręcić rozrusznikiem. Miałem sytaucję, że zabrakło mi paliwa układ się zapowietrzył. Po wlaniu paliwa i 20 sekundach kręcenia silnik zaskoczył. Jak na mój gust, to może sparciały przewód paliwa, albo jakaś nieszczelność przewodu na odcinku pompka ręczna - pompa paliwa, lub nieszczelność na obudowie filtra? A jak tam woda w filtrze paliwa? Kolega miał taki przypadek w 1.8 diesel kichał, prychał, aż w końcu gasł, okazało się, że woda osiągnęła stan alarmowy, dodam, że czujnik poziomu wody nie działał.
: 23 maja wt, 2006 9:57 pm
autor: NMike
Wymieniłem filtr, wyczyściłem, wody nie ma.
Silnik mi chodzi, ale nie zasysa samodzielnie paliwa. Nie widze u siebie pompy paliwa . Czy to możliwe, że nie ma
- ze działa na podciśnienie?
Nie znam sie na dieslach
: 23 maja wt, 2006 11:53 pm
autor: samer
NMike, heh, widze ze tak jak ja przesiadles sie z GTi do Diesela i czarna magia. Mialem podobny problem, okazalo sie ze przewod paliwowy byl dziurawy(zaraz przy filtrze), wymienilem i auto zaczelo normalnie pracowac no i przestal gasnac na luzie. Podekrecaj moze cybany na koncowkach i zobacz czy przewody snie nie kreca na tym filtrze, bo mi tez jeden nie sciagal tak jak powinien i tez tamtedy sie zapowietrzal, heh Diesele.
: 24 maja śr, 2006 9:38 am
autor: NMike
hmm, wycieku to nie mam. Ale przy filtrze jest(zaraz przy weżyku dolnym- od dołu) taki mały jasny, plastikowy krzyzak. Jak pompowałem ręcznie, to zauważyłem, że tam cie3knie, a jak silnik chodził i np podpompowałem więcej, to po chwili to co chciało wylecieć- cofało się spowrotem- jakby coś to zasysało.
Ale nie mam opisanego tego w książce i nie wiem c to może być
Może reguluje przepust paliwa wpływającego do filtra...
: 24 maja śr, 2006 11:37 am
autor: samer
Nie wiem, tez sie super nie znam, ja mialem identyczne proplemy jak ty, warz ciagnal powietrze, a nie kapalo paliwo... bo w Dieselu to inaczej niz w benzynie, pompe masz przy silniku, a nie w baku, wiec paliwo "wsysa" , a nie "wciska"
, wiec przy malej dziurce bedzie zasysac powietrze, a nie tryskac ropa. Ja mialem dziurke zaraz przy filtrze.
: 24 maja śr, 2006 6:31 pm
autor: NMike
Nie ma pompy, działa na zasadzie podciśnienia z wtrysków. Jakoś tak...
A faktycznie jest ta nieszczelność i mi powietrze redukuje ciśnienie. Zaraz pokręce tym plastikiem, ew. moze być do wymiany...
Może ktoś wie co to jest??
Dodano po 2 godzinach 11 minutach:
U mnie w rodzinie diesel był zawsze
W końcu to mocne i trwałe silniki.
Poniżej fotki:
- silnik
- puszczające powietrze istrojstwo- krzyzak
http://img352.imageshack.us/my.php?imag ... 0101kv.jpg
http://img352.imageshack.us/my.php?imag ... 0093xq.jpg
: 24 maja śr, 2006 6:45 pm
autor: Banita
Na 2 obrazku masz wielka pompe
Jest napedzana z paska rozrzadu
Dodano po 1 minutach:
Jaki "krzyzak"? na tej focie jest filtr paliwa -konkretni jego obudowa
: 24 maja śr, 2006 6:45 pm
autor: NMike
To pompa wtryskowa.
A ten krzyzak na dole filtra paliwa- co to jest??
: 24 maja śr, 2006 6:51 pm
autor: woocash
może to pokrętełko do odwadniania filtra??
: 24 maja śr, 2006 6:51 pm
autor: Banita
A jaka ty chciales pompe jak nie wtryskowa?
Chodzi o ta "srubke"? Jak dobrze pamietam to do spuszczania wody z filtra jest -jesli sie myle niech mnie ktos poprawi
: 24 maja śr, 2006 7:51 pm
autor: NMike
Do spuszczania jest od przodu. Myslzłem o pompie paliwa...
Ten krzyzak jest na złączu, którym wpływa paliwo do filtra.
: 24 maja śr, 2006 7:59 pm
autor: Banita
Pompa wtryskowa to wlasnie pompa paliwa
Nie mam pojecia o jaki krzyzak chodzi... jakis taki niekumaty jestem -co poradze
Zaznacz na tej focie strzaleczka w paincie
: 24 maja śr, 2006 8:12 pm
autor: NMike
Zakleiłem ten krzyżak plasteliną i zadziałało
Jutro skocze do franco majstrów i wypytam co to za ustrojstwo jest przy wlewie do filtra. Ew. zakleje to na amen zelbetonem
: 14 cze śr, 2006 9:44 am
autor: domel
PSEMO pisze:Z tego co wiem przy pompie Boscha układ sam się odpowietrza wystarczy chwilę pokręcić rozrusznikiem.
Chyba masz rację.
Mam 1,8D z pompą Bosha
Ze dwa razy dojechałem na stację beznzynową rozpędem, jak w baku tylko opary a po drodze gasł już co chwilę
. Za każdym razem myślałem, że będe musiał odpowietrzać wszystko na stacji, a tu tylko zalanie do baku ON, 10s kręcenia rozrusznikiem i niespodzianka, bo odpala bez problemu
.
Co do problemu NMike lub kogoś kto ma podobny ja bym wziął butelkę PET nalał ropki. Przy pompie wtryskowej wpiąć jakiś wężyk (najlepiej przeźroczysty) i do butelki. Odpalić puga i patrzeć czy też gaśnie. Jak nie gaśnie jest problem z powietrzem na wężykach, filtrze paliwa itd i tam bym szukał problemu. Jak tez gaśnie na butelce może być jakiś problem z pompą wtryskową itp.