Strona 1 z 1

chłodnica oleju - kto ma? w jakich silnikach była?

: 01 cze czw, 2006 10:56 am
autor: Marin205
Witam - ponieważ temat jest mi obcy - zadaję pytanie - czy była montowana chłopdnica oleju w 205? i w jakich silnikach peugeota była? - a jeśli ktoś wie to jak to było montowane - podeejrzewam ze w modelu turbo była

: 01 cze czw, 2006 11:03 am
autor: woocash
była montowana w GTI, nie wiem czy we wszystkich, ale z ludzi, których znam, to chyba każdy ją miał :)
olej szedł przez taką przystawkę, montowaną przed filtrem oleju, wężami do chłodniczki z tego co wiem przynitowanej do plastikowej obudowy chłodnicy wody

ale w każdym razie... nie tylko w turbo była :)

: 01 cze czw, 2006 11:04 am
autor: Marin205
czy ma ktoś foto?

: 01 cze czw, 2006 11:07 am
autor: woocash
haynes, strona 43, tam masz oba typy :)

: 01 cze czw, 2006 3:42 pm
autor: Banita
bylo tak:

gti z jednym wentylatorem+chlodnica oleju
gti z 2 wentylami

moj git ma 2 wentyle i chlodnice :)

: 01 cze czw, 2006 7:31 pm
autor: d_ARC
Mam i ja :D

chłodniczka+1 wentyaltor, a już nie długo drugi włączany z kabiny :twisted:

W miejscu montowania filtra oleju do bloku silnika jest przystawka, wychodzą z niej 2 wysokociśnieniowe przewody olejowe do chłodniczki oleju, tuż za chłodniczką jest filtr oleju. Całość znajduje się od strony kierowcy przy chłodnicy (mocowanie chyba do bloku silnika), niestety dość nisko, więc już zdażyło mi sie urwać przy okazji wycieczki w głębszą zaspę :(

Jest jeszcze jedno "niestety"... biada temu komu taki przewód puści - zachowuje sie jak karczer sikający olejem na cały silnik i zawieszenie, więc ja np. straciłem w ten sposób blisko 3l Liqui Molly po przebiegu ok 1000km :( Na szczęście akurat tankowałem i zauważyłem na stacji kałuże pod autem, bo miałbym drugi remont silnika w ciągu pół roku :shock:

Co więcej zamienniki przewodów kosztują ponad 400PLN (o oryginały bałem się zapytać...), a z dorobieniem (czytaj zaprasownanie nowego przewodu w stare elementy metalowe do mocowania) na takie ciśnienie też sprawa nie jest prosta. W Lublinie znalazłem 2 zakłady które podjęłyby się zadania - w jednym usłyszałem "na mniej niż 200PLN proszę się, nie nastawiać" !!! O dziwo w drugim zapłaciłem 60PLN, a całość była gotowa w 2 godziny :o Całość z wymianą (i paliwem, aby zakład znaleźć) zamknęła się w 130PLN
A jak powiedziałem, że auto w sporcie używane to dostałem przewody na 160 atmosfer, więc pewnie auto przeżyją 8)

No ale jakby nie było to temperaturkę auto trzyma pierwsza klasa - przy ostrym katowaniu 110st. jeszcze nie udało się przekroczyć, a norma to 90-95st :)

: 01 cze czw, 2006 8:25 pm
autor: Banita
d_ARC pisze:
No ale jakby nie było to temperaturkę auto trzyma pierwsza klasa - przy ostrym katowaniu 110st. jeszcze nie udało się przekroczyć, a norma to 90-95st :)
:mrgreen:

mi sie udalo 115-120 a podczas powrotu z czestochowy :)

: 05 cze pn, 2006 12:43 am
autor: d_ARC
A wygląda to tak 8)

: 08 sty pn, 2007 3:58 pm
autor: Marin205
a czy ktoś z was ma może chłodnicę oleju powietrzną a nie wodną?

Dodano po 36 sekundach:

i warto dać to ustrojstwo czy nie?

: 08 sty pn, 2007 4:13 pm
autor: Fox
Jak nie katujesz auta to nie musisz mieć. Moja się niestety rozleciała. Tzn przy swapie silnika okazało się że przewody są tak zgnite że nie ma sensu przekładać. Jeżdżę więc bez. Jako ze nie jestem szaleńcem to na razie mi się nic nie przegrzało. Mam tylko jeden wentylator. Drugi leży kupiony na półce, ale ciężki jest a na polu zimno więc nie zakładałem jak na razie

d_Arc: Może dałbyś namiary na tej zakład w lublinie który Ci dorobił przewody? W Krakowie o to ciężko niestety. Jeśli wybiorę się na zlot na wiosne to może bym zamówił:)

: 08 sty pn, 2007 6:14 pm
autor: 205MI16
Marin205 pisze:a czy ktoś z was ma może chłodnicę oleju powietrzną a nie wodną?

Dodano po 36 sekundach:

i warto dać to ustrojstwo czy nie?
Ja mam ale nie pugu. Nie porównywałem ich skuteczności ale z powietrzną jest większe pole manewru w zamontowaniu w niestandardowym miejscu.

: 08 sty pn, 2007 6:32 pm
autor: Marin205
a ile może kosztować używana chłodniczka wodna z przewodami do wymiany?

: 10 sty śr, 2007 1:28 am
autor: d_ARC
Zakład jest przy wylotówce na Świdnik na przeciwko salonu Opla chyba, w podwórzu, nazwy nie kojarzę, ale poszukam tel. Mogą zaprasować nowe przewody na oryginalne końcówki, bo tych raczej nikt nie dorobi.

Ja powróciłem do oryginału bo przewody miały tendencję do wykręcania się - podejżewam, iż były zbyt sztywne, choć przyczyną może być mniej stabilne mocowanie samej chłodniczki (kiedyś auto zanurkowało w głębokiej zaspie i się wsio pourywało) i padnięte poduszki silnika, przez co przewody mogły za bardzo "wibrować" :roll:

Ciekawe rozwiązanie wypatrzyłęm w Mi munne'a - chłodniczka jest przymocowana bezpośrednio do bloku, a do niej filtr oleju, więc problem z przewodami wyeliminowany. Zastanwiam się tylko ile trzeba zachodu aby podobnie zrobić w XU9...