Strona 1 z 1

Co można na poczatek...

: 07 mar ndz, 2004 2:15 am
autor: Bodek
...Zacząć robić w pugu 1.9 GTI tak żeby zaczął lepiej jezdzić

jakaś recepta może :roll:



czy odrazu turbo nitro 8)

: 07 mar ndz, 2004 2:28 am
autor: ZoNNk
mechanizm ruznicowy z 1.6 a jak jestes kozak to z mi 16 ale v max ci spadnie

: 07 mar ndz, 2004 1:34 pm
autor: Kaktus
Ja mam mechanizm roznicowy z 1.6 GTI - tanio oddam!!

kkrawczyk@peugeot205.pl

W idealnym stanie!! Jezdzil w moim samochodzie, ale wymienilem na taki z MI16.

Do 1.9 nie polecal bym mechanizmu z MI16 - bo predkosc max bardzo drastycznie spadnie...

Ty masz przelozenie glowne 3.6
Ten moj mechanizm ktory mam do sprzedania to 4.0
A ten z Mi16 to 4.4

Jak widac ja skrocilem sobie go o 0.4 i predkosc max juz spadla mi o okolo 20km/h, ale za to autko lepiej sie wkreca (mniejsze straty mocy na kolach), i zyskalo troche czasu na przyspieszaniu od 0-100km/h

Bardzo polecam taka modyfikacje!

: 08 mar pn, 2004 12:04 am
autor: Bodek
dobra :D Kaktus poszedl mail :wink:

a co jeszcze mozna :twisted:

z wydechem sie bawic ?
czy moze cos z elektronika ?
albo walek...ile kosztuje walek sporotwy :roll: ?

: 08 mar pn, 2004 1:23 am
autor: Kaktus
Co do wydechu, to napisalem ci na maila :)

Walek - u swiatka 860zl, ale walka bym nie zmienial! Walki w Pugach sa ok! Seryjny walek z 1.9 GTi ma czasy otwarcia 258 stopni o ile sie nie myle.. a to jest juz bardzo fajna wartosc!! To nie sa takie seryjne walki :)

A co do elektroniki, to nie wiele zmienisz :( Jest zbyt prymitywna...

Tak jak pisalem w mailu.. mozliwosci jest wiele, tylko napisz do czego ten samochod ma byc... do rajdow?? Do jazdy szybkiej po miescie :twisted: ?! To sie cos wymysli :)

: 08 mar pn, 2004 9:51 am
autor: Para
może chip sportowy czy coś

: 08 mar pn, 2004 11:49 am
autor: Bodek
Para... pisze:może chip sportowy czy coś


a gdzie ten cip :wink: kupic i za ile i czy warto :roll:

ugfh

: 08 mar pn, 2004 2:48 pm
autor: NMike
To można wymienić mechanizm różnicowy :?: :oops:

Myślałem, że to całość razem ze skrzynią, a może tak jest :oops: ...

: 08 mar pn, 2004 7:23 pm
autor: Para

: 08 mar pn, 2004 7:35 pm
autor: Bodek


Ooo..dzieki Para :D

a teraz który by był najlepszy 8)

CHIPY SPORTOWE DO 1.9 GTI (Motronic) - dowolne konfiguracje - 300-600 PLN

CHIPY do zasilania gazem 1.9 GTI (Motronic) - 200 PLN

CHIP bez limitera obrotów 1.9 GTI (Motronic) - 300 PLN

: 08 mar pn, 2004 8:38 pm
autor: ZoNNk
i da ci ten cip 5 km , to nie tdi ze daje po 30

: 08 mar pn, 2004 9:24 pm
autor: Para
najlepiej zadzwoń do gościa i niech ci poradzi. Albo poczekamy na fachową opinie Kaktusa :wink:

: 08 mar pn, 2004 9:40 pm
autor: Kaktus
Jak nie szkoda ci kasy, to kup "chip" ;)

Ale to ci nic nie da! My nie mamy CHIPOW... u nas jest prymitywny komputer. W zaleznosci od wersji silnikowej masz albo Jetronica albo Motronica.

W Jetronicu da sie jedynie zdjac odciecie

A w Motronicu mozna troche zmienic "mape" zaplonu, ale jezeli masz serie silnik to nic ci to nie da, bo masz juz dobra mape. To mozna zrobic jak sie ma juz cos zrobione w silniku.

Ogolnie na pierwszy ogien postawil bym na glowicy, splanowal bym ja, lekko powiekszyl kanaly dolotowe. Ewentualnie wstawil bym nieco wieksze zawory.

Warto na pewno lekko odchidzic kolo zamachowe, ale aby to zrobic trzeba by je pozniej wywazyc razem z dociskiem i walem korbowym.

Ogolnie sa to bardzo dopracowane silniki, i trudno jest w nich cos poprawic. Najwazniejsze jest to aby doprowadzic je do stanu idealnego.

Na pewno duzo w stosunku do ceny, da ci ten mechanizm roznicowy - a powie ci to kazdy kto taka modyfikacje zrobil: a wiem ze na pewno Globus zmienial przelozenie, wiem ze przelozenie zmieniali znajomi od Mav'a no i ja oczywiscie przelozenie mam zmienione.

Jezeli masz troche wiecej luznej kasy, to warto zainwestowac w kolektor wydechowy typu BARAN - koszt okolo 900zl do tego warto by bylo u Pachonia wyliczyc wydech i go zrobic to kolejne 900-1000zl, i na pewno warto zainwestowac w inny kolektor dolotowy, ale to juz musi byc praca rzemieslnicza bo nigdzie go nie kupisz. Chodzi o to aby kazda rurka ktora idzie do glowicy miala dokladnie taka sama dlugosc, tak aby bardziej rownomiernie napelniane byly cylindry.

Moc i Moment mamy na silniku, ale wielu z nas zapomina ze tak naprawde liczy sie moment na kolach! A w wielu samochodach nie jest z tym najlepiej, poniewaz straty mocy i momentu sa bardzo duze! Warto o tym pomyslec, i zmniejszyc te straty - a zmniejszamy je poprzez wymiane wszystkiego co jest zwiazane z bezposrednio z napedem, tak wiec nie mozesz miec zatartych zadnych lozysk, zarowno tych w kolach, jak i tych w skrzyni biegow i w dyferencjalne, na pewno straty zmniejszysz poprzez lepsze przelozenie skrzyni biegow, oraz przez dbanie aby sprzeglo sie nie slizgalo.

To narazie tyle.