Strona 1 z 3

Czy stożek K&N od 205gti będzie pasował do mi16?

: 19 cze pn, 2006 12:33 pm
autor: Fox
Jak w temacie. Chodzi mi głównie o ten kawałek rury pomiędzy kolektorem a przepływomierzem, który jest dostarczany wraz z filtrem K&N. W 205 jest on potrzebny do zastąpienia oryginalnego żeby przepływomierz szedł wzdłóż chłodnicy a nie do góry. W mi16 nie wiem jeszcze jak przepływomierz powinien iść bo w ogóle nie mam tej rury pomiędzy kolektorem a przepływką (ani w ogóle żadnych częsci pod ręką żeby sprawdzić:)). Stąd moje pytanie - czy da się do tego celu wykorzystać wspomnianą rurę od K&N czy szukać gdzieś oryginalnej od mi16, czy w ogóle sprzedać K&N'a od 205 i kupić do mi16? (tak nawiasem mówiąc może ktoś chce kupić ten stożek K&N do 1.9gti? - nieużywany, oryginalnie zapakowany - byłoby mi łatwiej się go pozbyć i kupić taki do mi16:))

: 19 cze pn, 2006 1:32 pm
autor: Marin205
generalnie sprzedać i nie kupować stożka - lepiej poprawić grill robiąc w nim dziurę - wiem stożek fajnie mruczy - ale lepiej cco każdą wymianę oleju założyć sobie nowy filt - lub przynajmniej go z wierzchu odkurzyć (bardzo delikatnie)

: 19 cze pn, 2006 1:39 pm
autor: marcin1
jaka cena za ten filtr

: 19 cze pn, 2006 2:09 pm
autor: Fox
tego filtra się nie wymienia. Ma gwarancje na milion kilometrów, czyli w praktyce zostaje dożywotnio. Co jakiś czas się go tylko myje. Stożek musze mieć bo oryginalna puszka filtra od mi16 z tego co wiem się nie mieści w 205. To jest jedyny powód zmiany, a K&N to jedyna warta zachodu firma. Co do sprzedaży tego co mam to kupiłem go w intercarsie za 320zł. Muszę się najpierw dowiedzieć czy mają filtry do mi16 i w ogóle czy one się czymś różnią czy to jest to samo. Jeśli do mi16 jest całkiem inny to ten mógłbym sprzedać za hmmm...250zł. Taniej mi się nie opłaca go oddawać. Już wolę go jakoś przerobić. No ale jeszcze zobaczymy co z tym będzie - muszę wybadać sytuację w takim razie

: 19 cze pn, 2006 2:15 pm
autor: Sebek
i stożki pod każdym prawie względem są lepsze niz te zwykłe badziewne filtry

: 19 cze pn, 2006 2:19 pm
autor: Marin205
wiadomo stożek + dopasowana rura (cały dolot)wpływa na moment obrotowy silnika - ale czy aby na pewno zasysa chłodne powietrze spod maski (jeśli tak to ja jestem za - jeśli nie to nie) u siebie w 1.4 raczej nie założę, ale generalnie powinno to być przemyślane rozwiązanie - a cena dobra - naprawdę warto

: 19 cze pn, 2006 2:22 pm
autor: Sebek
w 1.4 można naprawde fajnie zrobić sprawę stożka, możesz go wsadzić w obudowe po papierowym filterku z dolotem i otworem w grillu albo jak ja mam z otorem w grillu+ dolot+ stożek z osłoną termiczną :)

: 19 cze pn, 2006 2:26 pm
autor: Marin205
Sebek pisze:w 1.4 można naprawde fajnie zrobić sprawę stożka, możesz go wsadzić w obudowe po papierowym filterku z dolotem i otworem w grillu albo jak ja mam z otorem w grillu+ dolot+ stożek z osłoną termiczną :)
- daj fotkę na forum - z chęcią zobaczę- gdzieś już chyba takie coś widziałem - no jednak w komorze silnika się bardzo wszystko brudzi - plastikowa puszka zapewnia względna czystość i dopływ powietrza

: 19 cze pn, 2006 2:30 pm
autor: Sebek
bo było to już na forum i była ogromnie długa debata moja, Blaszki i jeszcze kogoś
no i właśnie jednym ze sposobów jest ukrycie stożka w tej puszce, u mnie się tak nie dało bo mam stożek za duży i dlatego mam osłonę termiczną

a tu jest ten temat długi jak rzeka:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?t=4618&start=0

: 19 cze pn, 2006 2:58 pm
autor: Fox
Oglądnąłem właśnie przepływomierz w 1.9 gti, porównując go z tym od mi16 i wygląda na to że są albo takie same (przynajmniej jeśli chodzi o wejście/wyjście) albo bardzo podobne. Jest szansa że wszystko będzie pasować. Kwestia tylko jakie jest wejście do kolektora dolotowego w mi16 (tego nie mam pod ręka na razie i nie mogę sprawdzić) ale jest szansa że mi to jakoś spasuje.
Co do stożków i zimnego powietrza to K&N razem ze stożkiem dostarcza kawałek rury elastycznej którą montuje się tak, aby brała powietrza spod zderzaka i dostarczała je (po odbiciu od maski ) do filtra. Jest więc szansa że będzie to powietrze zimne. W sumie to nie wiem czemu powietrze ma się odbijać od maski (tak jest w instrukcji montażu) a nie iść bezpośrednio na filtr. Może jest ktoś taki mądry że wie?

EDIT:

Tak jeszcze jak patrzę sobie na ten przepływomierz i na to jak ta klapka w środku chodzi to się się zastanawiam czy filtr powietrza jest tutaj barierą ograniczającą przepływ...to raczej przepływomierz trzebaby czymś innym zastąpić:)

: 19 cze pn, 2006 6:25 pm
autor: Banita
odbija sie od maski, zeby piasek i inne badziewie nie lecialo bezposrednio na filtr, poza tym kazdy filtr dopasujesz do wszystkiego -jedyna role gra tutaj jego wielkosc, bo nie kazdy zmiescisz

: 19 cze pn, 2006 9:19 pm
autor: woocash
ja dalej nie wiem co wy widzicie w tych stożkach, czysty, wymieniany regularnie filtr powietrza ma taką samą wydajność jak stożek... jedyny zysk to to, że można skrócić lekko dolot, i zwiększyć moment na wysokich obrotach...

: 19 cze pn, 2006 9:29 pm
autor: Banita
no wiesz... niektorzy korzystaja z wysokich obrotow nie bojac sie, ze "cos tam sie ukreci" i im sie "lepsza gora" przydaje :)

: 19 cze pn, 2006 9:31 pm
autor: woocash
a... chyba że tak :D jak ktoś musi jeździć 330 na godzine to faktycznie góra się bardzo przydaje :P

: 19 cze pn, 2006 10:00 pm
autor: Fox
Skrócić dolot to mało powiedziane. W oryginale powietrze ze dwa i pół raza przemierza tam i z powrotem komore silnika zanim znajduje kolektor:) Ale tak jak mówiłem Woocash - wymieniam bo orginalna puszka filtra 405 mogłaby się nie zmieścić. Wysokie obroty też się przydadzą na pewno. mi16 do 4tys obr zachowuje się tak jak 8v a do tego jest 20kg cięższy- dopiero powyżej 4tys... odlatuje. Poza tym inni fanatycy kazali mi skrócić przy swapie skrzynię i teraz będę musiał chyba przesunąć odcięcie żeby na autostradzie przepisy przekroczyć;)