kontrolka akumulatora
- Damian1p
- Uzalezniony
- Posty: 703
- Rejestracja: 12 kwie wt, 2005 12:31 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
kontrolka akumulatora
co moze byc przyczyna pomrugiwania tejze kontrolki?
Nie drażnij Lwa, bo Lew to Ja
http://damian1p.peugeot205.pl/
http://damian1p.peugeot205.pl/
- Paweł
- Junior
- Posty: 198
- Rejestracja: 15 sie pn, 2005 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9)
- Numer Gadu-gadu: 46077
- Lokalizacja: Nowy Sącz
ale chyba tylko przy wyłączonym silniku, bo jak silnik kręci alternatorem to raczej świadczy o problemie z ładowaniem. Kontrolka ładowania "przechodzi" przez szczotki alternatora. Jeżeli się nie mylę to powinno to wyglądać tak:Banita pisze:zjechane szczotki
Po włączeniu stacyjki kontrolka powinna się świecić, bo alternator nie ładuje. Jak nie świeci lub pomruguje to podejrzewaj szczotki.
Po uruchomieniu silnika, ewentualnie lekkim dodaniu gazu kontrolka powinna zgasnąć. Jeżeli nie gaśnie to może być problem z ładowaniem np. zepsuty regulator napięcia, diody, przerwane uzwojenie.
Sam "przerobiłem" 2x regulator, 1x uzwojenie i szczotki. Nie zwróciłem uwagi na brak świecenia kontrolki po włączeniu stacyjki, a to właśnie był objaw zużytych szczotek i akumulator mi się rozładował w środku nocy 200 km od domu.
205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9Y)
Niekoniecznie -jezli nie gasnie lub mruga to moga byc szczotki -tez to przerabialem, a jezeli jest walniety regulator to kontrolka moze wogole nie zaswiecicPaweł pisze: Po uruchomieniu silnika, ewentualnie lekkim dodaniu gazu kontrolka powinna zgasnąć. Jeżeli nie gaśnie to może być problem z ładowaniem np. zepsuty regulator napięcia, diody, przerwane uzwojenie.
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
- Damian1p
- Uzalezniony
- Posty: 703
- Rejestracja: 12 kwie wt, 2005 12:31 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
jest tak jak pisze Pawel czyli po przekreceniu stacyjki swieci mocno i ciaglym swiatlem, po uruchomieniu silnika baaardzo mocno przygasa a w dzien wydaje sie ze kontrolka gasnie, no i podczas jazdy zmienia swoje natezenie, czasem calkiem gasnie itd, po ogledzinach dzisiaj zauwazylem przetarty przewod w plastikowej ochronce od alternatora, przetarl sie na pasku klinowym (dobrze mowie?) ktory napedza alternator, w najblizszych dniach sprawdze czy przewody sa cale czy sa poprzecierane, czy to moze byc przyczyna palenia sie kontrolki?
Nie drażnij Lwa, bo Lew to Ja
http://damian1p.peugeot205.pl/
http://damian1p.peugeot205.pl/
- Paweł
- Junior
- Posty: 198
- Rejestracja: 15 sie pn, 2005 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9)
- Numer Gadu-gadu: 46077
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Jeżeli faktycznie kontrolka ładowania przechodzi przez szczotki (a wszystko na to wskazuje) to przy wyłączonym silniku nie ma prawa świecić skoro obwód jest otwarty przez zużyte szczotki. A jak silnik pracuje i nie ładuje to właśnie wtedy się świeci. Chyba, że regulator jest tak zepsuty i nie reguluje tylko ładuje na MAX, ale wtedy chyba się nie świeci. A może nie mam racji... wtedy proszę o wykład - wszystkim się przyda ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9Y)
- Paweł
- Junior
- Posty: 198
- Rejestracja: 15 sie pn, 2005 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9)
- Numer Gadu-gadu: 46077
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Tak 3 inaczej na początek trzeba sprawdzić te przewody, bo to one mogą być przyczyną mrugania. Robiąc małe zwarcie obniżają napięcie ładowania, a wtedy kontrolka mruga. Potem sprawdź szczotki i pierścienie komutatora, bo też mogą być zjechane. Sprawdź też uzwojenia i diody. W moim przypadku wszystko ww. było OKI to kupiłem regulator i pomogło.
205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9Y)
- Damian1p
- Uzalezniony
- Posty: 703
- Rejestracja: 12 kwie wt, 2005 12:31 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
jesli mozecie to napiszcie jeszcze lopatologicznie co jak sie sprawdza i jak wyglada zuzycie danej czesci
podejzewam ze przyda mi sie miernik, dobrze sadze?
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
Nie drażnij Lwa, bo Lew to Ja
http://damian1p.peugeot205.pl/
http://damian1p.peugeot205.pl/
- Damian1p
- Uzalezniony
- Posty: 703
- Rejestracja: 12 kwie wt, 2005 12:31 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
wybacz ale nie zledze Twoich poczynan na forum, fakt ze nie suzkalem na ten temat postow mimo to wysililem sie przed napisaniem wogole tego tematu i przeszukalem forum na temat przyczyn swiecenia tej kontrolki oraz sprawdzilem w ebooku tzoldawoocash pisze:mam nieodparte wrażenie, że pisałem o tym kilka dni temu... naprawde łopatologicznie...
![Razz :P](./images/smilies/tongue.gif)
![Razz :P](./images/smilies/tongue.gif)
przyczyna usunieta, w sumie jedno z dwoch, czyli przewody spowrotem przyczepilem na ich miejsce, na dniach profilaktycznie przewody wymienie oraz ich oslonke, mialem delikatnie odkrrecona kleme od akumulatora, przykrecilem, takze albo klema albo przewod takze juz mi nic nie swieci i nie mruga
![Razz :P](./images/smilies/tongue.gif)
Nie drażnij Lwa, bo Lew to Ja
http://damian1p.peugeot205.pl/
http://damian1p.peugeot205.pl/
- Damian1p
- Uzalezniony
- Posty: 703
- Rejestracja: 12 kwie wt, 2005 12:31 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
moze ktos okreslic do czego sluzy oraz jaki ma wplyw na prace samochodu zielonkawy kabelek duzo cienszy od czerwonego przez ktory wnioskuje ze plynie prad z alternatora, jest jheszcze jeden czarny bodajze, wszystkie trzy sa razem w czarnym wezyku ktory prowadzi od alternatora do tylu silnika, gdzies pod wtryskiem i filtrem paliwa nie jestem w stanie dokladnie okreslic bo nie moglem wymacac konca
sorry za baarrdzo opisowe ale lepiej nie potrafie
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Nie drażnij Lwa, bo Lew to Ja
http://damian1p.peugeot205.pl/
http://damian1p.peugeot205.pl/