Pomóżcie - SWAP, nie odpala silnik 1,9 GTI

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Michał72
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 11 maja czw, 2006 10:25 pm

Pomóżcie - SWAP, nie odpala silnik 1,9 GTI

Post autor: Michał72 »

WItam, prosze Was o pomoc. Mam Peugeota 205 CTI rok 1987. Do niedawna był w nim silnik 1,6 105 KM (XU5J). Kupiłem silnik 1,9 128 KM (XU9JA), zrobiłem jego kapitalny remont i wsadziłem w miejsce silnika 1,6. Po swap'ie silnik nie chce odpalić, tzn. odpala ale momentalnie gaśnie. Silnik daje się uruchoić i pracuje gdy zastosować wpuszczenie w kolektor dolotowy startera w sprayu. To spowodowało, że zacząłem zastanawiać się czy problemem nie jest zbyt niskie ciśnienie paliwa we wtryskiwaczach. Po lekturze książki "Sam naprawiam Peugeot 205" zauważyłem, że silniki 1,6 i 1,9 mają pompy paliwa o różnych ciśnieniach. Wymieniłęm więc pompę na pompę z silnika 1,9. Sytuacja uległa poprawie w ten sposób, że silnik odpala ale pracuje jedynie kilka sekund i gaśnie. Czy mieliście może podobne problemy ze swapem silnika albo znane są Wam takie objawy.
Zaznaczam, żesilnik wymieniłem wraz z całym osprzętem, tzn. wtryskiwacze, aparat zapłonowy, komputer, przepływomierz. Nie mam natomiast pewności, że przepływomierz i komputer pochodzą z tego właśnie silnika ale kupiłem te części jako pasujące do 1,9 128KM. Ale nawet zakładając, że komputer i przepływomierz są z nie tego modelu to chyba z zapłonem nie byłoby problemu ? Czy były różne rodzaje pomp paliwa w silnikach 1,9 ? Z tego co czytałem we wszystkich benzynowych silnikach 1,9 była ta sama pompa o ciśnieniu 2,7-3,2 bar. Proszę Was o pomoc w rozwiązaniu tej zagadki. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hej!

1 rzecz bardzo wazna - komputer! Jezeli jest to Motronic to moga byc problemy!

Odlacz waz paliwowy od listwy wtryskow, i skieruj go do buteleczki, wejdz do auta i sproboj odpalic... jezeli w buteleczce nie bedzie paliwa, to znaczy ze pompa nie pracuje.

Moze sie tak dziac, jezeli masz komputer Motronic, i nie masz podlaczonego czunika obrotow silnika, ktory znajduje sie na obudowie skrzyni biegow.

Byc moze jest taka sytacja ze czujnik ten masz! I ze wszystko jest dobrze podlaczone, ale masz zle kolo zamachowe, i czujnik cos tam z kola zczyta... i pompa poda paliwo, ale ze kolo jest bez zebow do czujnika, po chwili moze auto gasnac.

Jezeli jednak masz Jetronica, to kolo komputera jest przekaznik - sprawdz go! Jezeli jest walniety to pompa nie bedzie podawala paliwa, jezeli przekaznik jest ok, to sproboj podac na pompe bezposrednio plusa i mase, i odrazu sproboj odpalic (aby pompa za dlugo tak nei chodzila bo ja uszkodzisz, poniewaz na nie pracujacym silniku jest zamkniety powrot paliwa). Jak odpali i bedzie chodzil, to przeswietl wszystkie kable ktore ida od wtyczki tego przekaznika az pod maske - moze jak przekladaliscie silnik, ktorys kabel urwaliscie. 2 kable ida do pompy paliwa, i 2 inne ida bodajrze do stacyjki.

Pompa daje 6 bar, a regulator cisnienia redukuje te wartosc na listwie wtryskowej do 3 barow, reszte puszczajac spowrotem. Wiec nawet mocno uzywane pompy czesto sa w porzadku.


Jezeli sie okaze ze z paliwem jest wszystko ok, to moze masz walniety czujnik temperatury silnika, i jest zbyt uboga mieszanka aby auto odpalilo. Aby chwiliwo wzbogacic mieszanke, odepnij wtyczke od przeplywomierza powietrza i sproboj odpalic... auto bedzie dostawalo MAX bogata mieszanke, ale powinno odpalic (przy odpalaniu baw sie pedalem gazu....). Jezeli auto odpali... to znaczy ze na 90% masz do wymiany czujnik temperatury wody. Jezeli wymiana czujnika temp wody nie przyniesie efektow to kolejnym etapem jest sprawdzenie przeplywomierza powietrza.

Te wszystkie kroki maja sens pod warunkiem ze z iskra i kolejnoscia przewodow zaplonowych jest wszystko w porzadku.

A jak nie dacie rady, to zapraszam do Nas... na pewno odpalimy te auto.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Michał72
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 11 maja czw, 2006 10:25 pm

Post autor: Michał72 »

Cześć,
bardzo Ci dziękuję za obszerną opowiedź. Mam nadzieję, że to pomoże. Gdyby jednak nie pomogło, skorzystam z Waszej pomocy. Czy jakiś tel. kontaktowy możesz podesłać ? mmalordy@microman.com.pl

Pozdrawiam,
Michał
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Skoro mial 1.6 to napewno nie motronic, a po przekladce 1.9 w miejsce 1.6 powinien palic od pierwszego i nie miec problemow z pompa paliwa (chyba, ze sama w sobie nie dziala...)

Cala reszte warto sprawdzic, bo po swapie z reguly jest cos nie tak z elektryka -szczegolnie jesli ktos to nieumiejetnie robi, bo przy tak malej ilosci miejsca latwo urwac jakis kabelek...
ODPOWIEDZ