Strona 1 z 3

Na ktorym biegu od ilu do ilu km/h

: 03 lip pn, 2006 11:42 pm
autor: chainsaw
Tak wiec mam silnik 1.1 wtrysk,skrzynia 5 biegowa.
Chciałem mianowicei sie dowiedziec jak ta zmiana biegow teoretycznie ma wygladac (od ilu do ilu mozna pociagnac na ktorym biegu),wszystko po to aby go najlepiej rozkulac.W swoim pugu nie mam obrotomierza wersja Look.
Czasami mam wrazenie ze przyspiesza roznie raz szybciej raz wolniej moze to tez zasługa lanej benzyny chciaz zawsze leje 95-tke.

: 04 lip wt, 2006 8:32 am
autor: Sebek
95 mu zupełnie wystarczy 8)

: 04 lip wt, 2006 3:00 pm
autor: wilkinson
wszystko zależy od tego czy chcesz jeździć ostro czy łagodnie
Ja preferuję 1 do 20-stu, 2- 20-45, 3- 40-75, 4- 65-105, 5- 80-do końca
Kręcenie powyżej 80 na 3 i powyżej 110 na 4 powoduje więcej hałasu, niż dynamiki.



1,1 LOOk '91 3D 348000 km :)

: 04 lip wt, 2006 3:41 pm
autor: chainsaw
Włąsnie chciałem go rozkulac na maxa i dla tego pytam.Trzeba sprawdzic co potrafi.

: 04 lip wt, 2006 5:39 pm
autor: Pieraś
ja mam 1.1 na monowtrysku Tu1m:

- na 2 dobijam jak trzeba do 70 (da rade 80)
- jak trzeba przy 80 redukuje do 3
- na 4 jak trzeba docisne do 120-130
- 5 tka od 90-100 (a jak cisniesz to dopiero przy 120-130)

: 04 lip wt, 2006 6:36 pm
autor: Banita
wilkinson pisze: Kręcenie powyżej 80 na 3 i powyżej 110 na 4 powoduje więcej hałasu, niż dynamiki.
1,1 LOOk '91 3D 348000 km :)
to ten silniczek chyba zajechany jest lub brakuje mu oddechu :roll:

@chainsaw -a dolnej czesci plecow nie masz? To trzeba wyczuc.

Dobrze ci sie zdaje, ze roznie idzie -wplyw ma temp powietrza, jego wilgotnosc, ilosc tlenu w powietrzu... to wszystko sie zmienia

: 04 lip wt, 2006 8:26 pm
autor: chainsaw
Banita napisał:
@chainsaw -a dolnej czesci plecow nie masz? To trzeba wyczuc.
Tak tak wiem,ale zawsze mozna poznac inne opinie ile i jak u kogo to wyglada,przy okazji porownac mojego puga czy nie odstaje od innych

Bo Pieras napisał:
- na 2 dobijam jak trzeba do 70 (da rade 80)
Nie wiem czy to zle ale jak miał bym pociagnac na 2 do 80 to chyba by mi skrzynia nie wytrzymała cos mam takie wrazenie,u mnie na 2 max to 65km/h

: 04 lip wt, 2006 8:32 pm
autor: Sebek
podjedź do wawy stań na światłach jednych i tak po kolei i zaraz wyczujesz co i kiedy można :P bo tu sami wariaci na drodze 8)7

ps. jak dla mnie to wiadomo się co wrzucać i kiedy jak się czuje auto tylko trzeba je wyczuć a nie regułkowe na dwójce 80 na trójce 110 itd...

: 04 lip wt, 2006 8:32 pm
autor: Damian1p
Pieraś pisze:ja mam 1.1 na monowtrysku Tu1m:

- na 2 dobijam jak trzeba do 70 (da rade 80)
- jak trzeba przy 80 redukuje do 3
- na 4 jak trzeba docisne do 120-130
- 5 tka od 90-100 (a jak cisniesz to dopiero przy 120-130)
redukujesz? czasem redukcja nie oznacza zmniejszenia czegos w tym przypadku biegu? a reszta zgadzam sie chociaz na 2 nigdy nie mialem serca ciagnac do 70 :)

: 04 lip wt, 2006 8:47 pm
autor: Banita
no dobra optymalnie u mnie "~" :P

1 -60
2 -100
3 -140
4 -160
5 >160

: 04 lip wt, 2006 9:07 pm
autor: Damian1p
optymalnie u ciebie to u nas w 1.1 zarzniecie silnika ;)

: 04 lip wt, 2006 9:22 pm
autor: moralez
Banita pisze:no dobra optymalnie u mnie "~" :P

1 -60
2 -100
3 -140
4 -160
5 >160
raczej "optymalnie"
czyli do odciecia :twisted:

: 04 lip wt, 2006 9:26 pm
autor: Banita
odcinka jest tylko do zabawy -najlepiej ciagnie w przedziale 4-6K (prawdopodobnie w 1.1 tak samo :wink: )

: 04 lip wt, 2006 9:44 pm
autor: Nialu
U mnie wygląda to tak tyle, że ja mam skrzynie 4.
1 – 50
2 – 90
3 – 130
4 > 130

: 04 lip wt, 2006 10:26 pm
autor: chainsaw
Banita napisał:
no dobra optymalnie u mnie "~" Razz

1 -60
2 -100
3 -140
4 -160
5 >160
Czuje respekt :P