Strona 1 z 1
Brak sygnału z aparatu....
: 10 lip pn, 2006 8:50 pm
autor: Slash
Zaczęło się od podmianki silnika z 1.6 do 1.9 Gti, w 1.9 zapłon był zczytywany z koła zamachowego a mi zależy żeby przerobić to na zczytywanie z aparatu (mam odciążone koło zamachowe z 1.6 bez zębów do czujnika GMP) Czy może ktoś już to przerabiał. Proszę o pomoc...
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Dodam że cewka jest nowszego typu na kolektorze.
: 10 lip pn, 2006 9:01 pm
autor: Banita
powiedz cos wiecej
rozumiem, ze silnik byl 1.6 a teraz jest 1.9 122 konie
jaki masz do tego komputer i czy wiazka jest z 1.6 czy z tego 1.9?
osprzet do 1.9 byl razem z silnikiem? jesli tak to nie masz aparatu zaplonowego tylko rozdzielacz i trzeba zalozyc kompletny aparat
: 10 lip pn, 2006 10:21 pm
autor: Slash
Trochę inaczej... Był 1.9 a jest 1.6. po drugie wiązka jest nowego typu do kompa 3rzędowego i cewka na kolektorze. Zapłon zczytywany z koła. i teraz najwarzniejsze trzeba to zgrać żeby zapłon był zczytywany z zparatu a elektronika pozostała ta nowa czyli cewka na kolektorze i wiązka z kompem.
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
: 11 lip wt, 2006 5:00 pm
autor: Banita
powiem cie, ze masz problem...
bez kola zamachowego raczej sie nie pobawisz, bo z tego co pamietam nie tylko iskra jest od tego zalezna (ale moge sie mylic)
jest jeszcze jeden problem-mapa paliwa z 1.9 srednio sie sprawdza w 1.6...
: 12 lip śr, 2006 1:09 am
autor: zawerski
Siemasz
nie jest ci potrzebne na bank kolo zamachowe rowkowane do poprawnego sterowania iskra w niektorych peugeotach 1.9 GTI wogule nie bylo takich kol montowanych. Aparat zaplonowy wspolpracuje z modulem Bosch ktory dopiero steruje dowolna cewka zaplonowa,
rozwiazac to mozna na rozne sposoby wykorzystujac roznego rodzaju moduly ktore ze zwyklych impulsow z aaparatu zaplonowego wysteruja cewke zaplonowa , generalnie chyba byly 2 rodzaje aparatow zaplonowych stosownych w GTI 1.9
reszta instalacji jest wedle gustu i projektu jak ktos chce
a z dawkami paliwa bedziesz chyba musial troche pooszukiwac komputer ze wskazan odpowiednich czujnikow odpowiedzialnych za ta kwestie
: 12 lip śr, 2006 7:04 pm
autor: Banita
nie kumajesz... komputer jest sterowany z kola zamachowego, a to, ze nie wszystkie 1.9 zczytywaly z kola nie ma nic do rzeczy -komputer jest od takiego co zczytuje, wiazka tez -jakby byl komputer 2-rzedowy to problemu nie ma, ale jest 3 rzedowy i z tego co pamietam czas wtrysku tez jest wyliczany z GMP(choc jak juz napisalem glowy nie dam...)
105 i 128 mialy aparat i 2-rzedowy komputer
122 mial tylko rozdzielacz i 3 rzedowy komp
: 12 lip śr, 2006 10:10 pm
autor: Slash
B. dziękuje za pomoc. Jednak podmieniam koło zamachowe i zapłon będzie zczytywany z cz. GMP. Mam jeszcze małe pytanko czy może ktoś odchudzał koło ostatnio i ile to kosztuje , oczywiście + wyważenie
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
Czekam na jakieś info. Pozdrawiam!!
: 13 lip czw, 2006 6:31 pm
autor: Banita
Ale dalem ciala -wtrysk nie jest wylizcany z GMP...
Powiem szczerze, ze na twoim miejscu bym odpuscil -moje kolo mimo nieodchudzenia bylo cale spekane...
Samo odchudzanie w tym 8v moim zdaniem (i pewnie paru innych osob tez) mija sie z celem
: 13 lip czw, 2006 9:11 pm
autor: Kaktus
Nie mija sie z celem... moim zdaniem
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
A wrecz przeciwnie, jak jest dobrze zrobione to potrafi wiele dac.
: 13 lip czw, 2006 9:24 pm
autor: Banita
Jezeli samochod jest do prob kjs'owych, gdzie duze znaczenie ma szybkie wkrecanie sie na 1 i 2 biegu to faktycznie moze cos dac.
Wszystko zalezy od tego do czego ma byc samochod i w jakich warukach bedzie jezdzil (tak samo nie uwazam, zeby na krotkiej skrzyni samochod lepiej przyspieszal -to jest tylko po to, zeby mozna bylo sprawnie przy okreslonej predkosci jechac bez przelaczania biegow, lub jesli samochod ma moc w bardzo malym zakresie obrotow, wiec za pomoca biegow trzeba go w tym zakresie utrzymac)