Rozrząd 1.9 GTI 8V jak ustawić HELP!!!!

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Rozrząd 1.9 GTI 8V jak ustawić HELP!!!!

Post autor: TO-MI »

Witam wiecie może jak ustawia sie,gdzie są znaki na kole pasowym i na wałku rozrządu.Kupiłem niedawno i czebaby :lol: sprawdzić bo coś mi sie nie podoba.Na wale znalazłem takie nacięcia w GMP a na kole wałka nic takiego nie ma ale jest ta dziura na kole i w głowicy tyle tylko że sie to nie zgadza. Acha nie wiem dokładnie ale jest blaszka z opisem D6B tyle tylko że przynitowana do głowicy jak by ktoś coś wiedział to HELP WANTED !!! :shock:
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Masz narysowane:

Kola pasowe blokuje sie wkladajac kliny/sruby. Blokujesz luzujesz napinacz, sciagasz pasek zakladasz nowy pasek patrzac na znaki (o ile sa) Przykrecasz napinacz i wio :)

Dlubania proktologinczego jest na pare godzin :wink:
Załączniki
XU9JAZ.jpg
XU9JAZ.jpg (62.9 KiB) Przejrzano 3764 razy
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

tak tylko u mnie jak te znaki na dole sie zgadzają to te w wałku na klin ustalający sie mija o jakieś 4 zęby paska czy to by wogóle wtedy chodziło :shock:
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Podłączając się pod temat rozrządu :)

Ok 3000km temu robiłem o mechanika rozrząd, wszystko na nowych częściach (Gates, TRW) po czym kilka dni temu usłyszałem dziwne odgłosy spod maski. Z początku padło na łożysko alternatora ale po zdjęciu paska wyraźnie rozrząd :evil:

I teraz pytanie - skoro rozrząd powinien wytrzymać ok 60tyś km, a podzespoły chyab niezłej jakości, to co jest kurcze? Wada części czy raczej błąd mechanika?

Co prawda jutro się okaże, bo auto idzie na warsztat, a mechanika już i tak zmieniłem, ale czy takie sytuacje są częste i z czego zwykle wynikają?
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

TOMI 666 pisze:tak tylko u mnie jak te znaki na dole sie zgadzają to te w wałku na klin ustalający sie mija o jakieś 4 zęby paska czy to by wogóle wtedy chodziło :shock:
moze masz pasek od innego 1.9... (bo sa rozne)

dokladny opis masz w haynes'ie i etzoldzie, ktore sa dostepne do pobrania na stronie
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

kiedyś ktoś przy tym majstrował i jest tak ; jak na wale ustawie znaki to na wałku rozrządu są namalowane znaki tyle tylko ze ten klin ustalający nie pasuje wtedy ni cholery ale może tam są jakieś przeróbki bo samochodzik już pierwszej nowości nie jest a do tego składak :twisted: tak że chwilami sam sie boje :shock: ale złoże tak jak było bo jeżdziło :D a może kiedyś sie zajedzie do jakiegoś fachury :mrgreen: acha a wiecie może jaki jest statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu????
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

d_ARC - mechanik za mocno napial pasek, blok i glowica sa aluminiowe, i one sie rozszerzaja. To co ci halasuje to pompa wody i rolka napinacza. Rozrzad trzeba umiec napiac.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Po ostatnich wizytach u mechanika padło na osłony rozrządu, rzeczywiście szczególnie ta pod pompą wody praktycznie przetarta przez pasek.

Chcąc nie chcąc wybrałem się do ASO kupiłem osłony, pasek Contitecha i do mechanika.

Po wymianie było dobrze tylko do chwili aż silnik się nie rozgrzał. Poluźnienie paska tylko trochę pomogło, bo wciąż ociera szczególnie o osłonę pod pompą :( Co więcej po zdjęciu górnej osłony okazało się, że pasek chodzi na boki na kole pasowym i to ok 3-5 mm i ociera o osłony.

No i teraz tak - głowica prosta po planowaniu na początku roku, rolka TRW wymieniona, co do pompy wody to jakiś noname zamiennik był więc może to. Ale główne podejrzenia padły na 2 koła na których chodzi pasek. Wizualnie nie da się ocenić które jest krzywe więc pozostaje metoda eliminajci :evil:


Czy są jakieś inne możliwości ? Ile kosztują rzeczone koła i czy ktoś może ma?


Pomocy bo już mnie trafia, a nie mam ochoty co pół roku płacić za pasek, osłony i robociznę...
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

a może rolka TWR jest brudna u mnie tak było i pasek pływał na boki przy wymnianie na nowy (po zakupie wozu) oczyściłem rolke i wszystko jest gites :mrgreen:
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
ODPOWIEDZ