Strona 1 z 1
Rozrząd 1.9 GTI 8V jak ustawić HELP!!!!
: 13 lip czw, 2006 9:50 pm
autor: TO-MI
Witam wiecie może jak ustawia sie,gdzie są znaki na kole pasowym i na wałku rozrządu.Kupiłem niedawno i czebaby
sprawdzić bo coś mi sie nie podoba.Na wale znalazłem takie nacięcia w GMP a na kole wałka nic takiego nie ma ale jest ta dziura na kole i w głowicy tyle tylko że sie to nie zgadza. Acha nie wiem dokładnie ale jest blaszka z opisem D6B tyle tylko że przynitowana do głowicy jak by ktoś coś wiedział to HELP WANTED !!!
: 13 lip czw, 2006 10:04 pm
autor: Banita
Masz narysowane:
Kola pasowe blokuje sie wkladajac kliny/sruby. Blokujesz luzujesz napinacz, sciagasz pasek zakladasz nowy pasek patrzac na znaki (o ile sa) Przykrecasz napinacz i wio
Dlubania proktologinczego jest na pare godzin
: 13 lip czw, 2006 10:22 pm
autor: TO-MI
tak tylko u mnie jak te znaki na dole sie zgadzają to te w wałku na klin ustalający sie mija o jakieś 4 zęby paska czy to by wogóle wtedy chodziło
: 13 lip czw, 2006 11:20 pm
autor: d_ARC
Podłączając się pod temat rozrządu
Ok 3000km temu robiłem o mechanika rozrząd, wszystko na nowych częściach (Gates, TRW) po czym kilka dni temu usłyszałem dziwne odgłosy spod maski. Z początku padło na łożysko alternatora ale po zdjęciu paska wyraźnie rozrząd
I teraz pytanie - skoro rozrząd powinien wytrzymać ok 60tyś km, a podzespoły chyab niezłej jakości, to co jest kurcze? Wada części czy raczej błąd mechanika?
Co prawda jutro się okaże, bo auto idzie na warsztat, a mechanika już i tak zmieniłem, ale czy takie sytuacje są częste i z czego zwykle wynikają?
: 14 lip pt, 2006 5:28 pm
autor: Banita
TOMI 666 pisze:tak tylko u mnie jak te znaki na dole sie zgadzają to te w wałku na klin ustalający sie mija o jakieś 4 zęby paska czy to by wogóle wtedy chodziło
moze masz pasek od innego 1.9... (bo sa rozne)
dokladny opis masz w haynes'ie i etzoldzie, ktore sa dostepne do pobrania na stronie
: 15 lip sob, 2006 11:53 am
autor: TO-MI
kiedyś ktoś przy tym majstrował i jest tak ; jak na wale ustawie znaki to na wałku rozrządu są namalowane znaki tyle tylko ze ten klin ustalający nie pasuje wtedy ni cholery ale może tam są jakieś przeróbki bo samochodzik już pierwszej nowości nie jest a do tego składak
tak że chwilami sam sie boje
ale złoże tak jak było bo jeżdziło
a może kiedyś sie zajedzie do jakiegoś fachury
acha a wiecie może jaki jest statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu????
: 15 lip sob, 2006 1:33 pm
autor: Kaktus
d_ARC - mechanik za mocno napial pasek, blok i glowica sa aluminiowe, i one sie rozszerzaja. To co ci halasuje to pompa wody i rolka napinacza. Rozrzad trzeba umiec napiac.
: 30 lip ndz, 2006 8:02 pm
autor: d_ARC
Po ostatnich wizytach u mechanika padło na osłony rozrządu, rzeczywiście szczególnie ta pod pompą wody praktycznie przetarta przez pasek.
Chcąc nie chcąc wybrałem się do ASO kupiłem osłony, pasek Contitecha i do mechanika.
Po wymianie było dobrze tylko do chwili aż silnik się nie rozgrzał. Poluźnienie paska tylko trochę pomogło, bo wciąż ociera szczególnie o osłonę pod pompą
Co więcej po zdjęciu górnej osłony okazało się, że pasek chodzi na boki na kole pasowym i to ok 3-5 mm i ociera o osłony.
No i teraz tak - głowica prosta po planowaniu na początku roku, rolka TRW wymieniona, co do pompy wody to jakiś noname zamiennik był więc może to. Ale główne podejrzenia padły na 2 koła na których chodzi pasek. Wizualnie nie da się ocenić które jest krzywe więc pozostaje metoda eliminajci
Czy są jakieś inne możliwości ? Ile kosztują rzeczone koła i czy ktoś może ma?
Pomocy bo już mnie trafia, a nie mam ochoty co pół roku płacić za pasek, osłony i robociznę...
: 06 sie ndz, 2006 3:01 pm
autor: TO-MI
a może rolka TWR jest brudna u mnie tak było i pasek pływał na boki przy wymnianie na nowy (po zakupie wozu) oczyściłem rolke i wszystko jest gites