Strona 1 z 1

Problem z częściami do 205 cabrio Roland Garros 92'

: 30 lip ndz, 2006 10:14 pm
autor: Igoro
Wiatm wszystkich!
Jestem nowym użytkownikiem, który nawet nie wie jak uzupełnić swoje dane :-)
Przeszukałem całe forum i nie znalazłem pomocnych mi informacji wię proszę o pomoc...

Od miesiąca jestem szczesliwym właścicielem pięknego Garrosa 205 cabrio z 92 roku. Autko jest prześliczne, śmiga znakomicie, jednak muszę w nim wymienić następujące części które nie mam pojęcia gdzie dostać...
(jestem z Mazowsza)

1. Uszczelki bocznych szyb (przednie) pionowe i poziome(pionowe są bardzo zniszczone, a poziome (co dziwne)jakby za krótkie- poniewaz przy zamykaniu szyba rozciąga uszczelkę, a co za tym idze wywala z prawidłowego położenia.

2. Orginalne białe poszycie dachu jest po bokach bardzo zniszczone i należy je wymienić. I pytanie: białe czy czarne i gdzie? Wiele osób uważa że czarne ponieważ szkielet dachu zawsze od wewnątrz będzie brudził materiał.

3. Bardzo często przy wyboju lub skręcie oparcie siedzenia cofa mi się o kilka ząbków. Czy możecie mi powiedzieć gdzie tkwi problem?

4. Tylni błotnik jest pęknięty i do wymiany. Tyle że jest on ciemno zielony z aluminiową listwą a w sklepach mają tylko czarne zamienniki.
Z góry dziękuję i czekam na informacje.

: 30 lip ndz, 2006 11:33 pm
autor: Ferguss
Ad1.
Uszczelki radzę odnowić specjalnym silikonem przeznaczonym właśnie do takich rzeczy.
Druga opcja to poszukanie na szrotach, ale znaleźć 205 cabrio graniczy z cudem.
Trzecia opcja: masz kasę, to idź do ASO i kup :P

Ad2.
Dach każdy ale nie biały - to bardzo niepraktyczne. Poleam czarny i to nie z oryginalnego brezentu, tylko z materiału.
Koszt dachu z brezentu (jeżeli bardzo będziesz chciał) to od 850zł z montażem.

A dach z materiału to koszt od 1200zł w górę.

Jak nie chcesz zwykłego materiału, a Sonnenland, który jest stosowany u najdroższych producentów, to dach wyniesie Ciebie ponad 2000zł.

Ad3.
A bo ja wiem :P

Ad4.
Chyba nie wiesz co to znaczy wymiana tylnego błotnika w cabrio ;) To nie jest odkręcenie i przykręcenie. Jest on tak wspawany, że musisz mieć dobrego fachowca aby to zrobił porządnie.

: 01 sie wt, 2006 12:34 pm
autor: Igoro
Witam ponownie!
Błędnie opisałem punkt czwarty. Chodzi oczewiście o tylni zderzak, a nie błotnik.
Co do punktu 1ego, to silikon chyba się tu nie sprawdzi. Chodzi mi o uszczelki (listwy), które przyklejone są na krawędziach bocznych i dolnej po wewnętrznej i zewn. stronie dzwi. Dolna uszczelka ma profil wąskiej i długiej litery "U", przyczym końce uszczelki są po stronie lusterek. Kiedy przy otwartej szybie sciągnąłem końce na swoje miejsce to przy zamykaniu szyba rozciąga uszczelkę która wraca na swoje "niewłaściwe miejsce".
Dlatego wnioskuję co widać gołym okiem że uszczelka(listw) jest prawdopodobnie nie od tego modelu.
I na tym najbardziej obecnie mi zalleży :lol:

Dodano po 54 sekundach:

Witam ponownie!
Błędnie opisałem punkt czwarty. Chodzi oczewiście o tylni zderzak, a nie błotnik.
Co do punktu 1ego, to silikon chyba się tu nie sprawdzi. Chodzi mi o uszczelki (listwy)szyby , które przyklejone są na krawędziach bocznych i dolnej po wewnętrznej i zewn. stronie dzwi. Dolna uszczelka ma profil wąskiej i długiej litery "U", przyczym końce uszczelki są po stronie lusterek. Kiedy przy otwartej szybie sciągnąłem końce na swoje miejsce to przy zamykaniu szyba rozciąga uszczelkę która wraca na swoje "niewłaściwe miejsce".
Dlatego wnioskuję co widać gołym okiem że uszczelka(listw) jest prawdopodobnie nie od tego modelu.
I na tym najbardziej obecnie mi zalleży :lol:

: 01 sie wt, 2006 7:41 pm
autor: Lord Devil
Niestety uszczelki do cabrio to zasadniczo tylko serwis a cena jednej to srednio okolo 400zeta. :(

: 01 sie wt, 2006 8:04 pm
autor: Igoro
Właśnie się dowiedziałem w Peugeot Polska. ...332pln za jedną uszczelkę, 780pln tylni zderzak + 200pln alum. listwa. No i dach orginalny biały ocieplany, automatyczny ze szkieletem kolejne ok. 10 tyś pln. Tak więc trza se radzić inaczej :wink:
W pon. kierunek Portugalia przez Francję więc się pokombinuje :mrgreen:

: 01 sie wt, 2006 8:56 pm
autor: minta
Ceny kosmos.. jak to u Peugeota bywa :shock:


Zderzak jeśli chcesz nowy to możesz kupić podróbkę. Nie jestem pewna, ale kosztuje poniżej 100zł. Pozostaje jeszcze używany 8) - zawsze można go pomalować. Listwy są sprzedawane na metry m.in. na giełdach koszt również orientacyjnie 10-15 zł za metr, pozostają Ci jeszcze shroty.
Co do uszczelek to sama szukam, bo u mnie jest taka sama sytuacja :cry: Spróbuję dopasować ze zwykłej wersji.
Co do dachu to ten gościu je robi (podobno artysta)

:arrow: http://www.allegro.pl/show_user_auction ... val=7&buy=

: 01 sie wt, 2006 9:18 pm
autor: Ferguss
Dach za 10 tys? to chyba jakaś promocja :) Bo rok temu kosztowały od 13000 do 14500 :D

: 01 sie wt, 2006 10:02 pm
autor: Lord Devil
Mam CTi od kilku lat ale z uszczelkami mam do tej pory problem, jak bedziesz przelotem szukal do siebie to ja tez sie pisze jak znajdziesz uszczelki do drzwi przy szybie (poziome ktore sa zakonczeniem drzwi-gornej krawedzi, uszczelka zewnetrzna, pomiedzy te uszczelki wchodzi szyba w drzwi i sie w nich chowa kierowcy i pasazera) oraz uszczelka pionowa przy szybie miedzy szyba drzwiawa otwierana a tym trojkacikiem-szyba, uszczelka pionowa na gorze zakonczona takim "zgrubieniem" odrazu uszczelnia szybe przy dachu tez obie sztuki.

: 01 sie wt, 2006 10:11 pm
autor: Igoro
Czyli nie jestem osamotniony z problemem :)
Bede pod netem, wiec jak znajde to dam znać :wink:

: 02 sie śr, 2006 1:56 pm
autor: Marin205
Igoro pisze:Wiatm wszystkich!


4. Tylni błotnik jest pęknięty i do wymiany. Tyle że jest on ciemno zielony z aluminiową listwą a w sklepach mają tylko czarne zamienniki.
Z góry dziękuję i czekam na informacje.
co do tylnego zderzaka - radzę zrobić tak: nie szukać oryginalnego z włókna - bo i tak będziesz go musiał pomalować na zielono (troszkę inny odcien zieleni niż karoseria) - pozatym ten zderzak jest tak delikatny że lekko uderzysz i będzie albo dziura w narożniku albo lekkie pęknięcie - mi zamknął drzwi od garażu wiatr jak wyjeżdzałem i juz po zderzaku -


proponuje kupić nowy z plastiku - najlepiej dwa - i przed malowaniem - wiadomo oprócz uplastyczniacza - co by się lakier trzymał - dajesz kilka warstw podkładu i następnię to szlifujesz na gładko drobnymi papierami ściernymi a na końcu papierem wodnym - uzyskujesz gładka powierzchnię (a nie takie chropki) i możesz śmiało malować pod kolor nadwozia - wygląda nieżle (te wszystkie rzeczy zrobi Ci lakiernik - tylko powiedz mu o co chodzi) wygląda to tak jak u mnie czyli http://www.marin205.peugeot205.pl

Dodano po 8 minutach:
Igoro pisze:Właśnie się dowiedziałem w Peugeot Polska. ...332pln za jedną uszczelkę, 780pln tylni zderzak + 200pln alum. listwa. No i dach orginalny biały ocieplany, automatyczny ze szkieletem kolejne ok. 10 tyś pln. Tak więc trza se radzić inaczej :wink:
W pon. kierunek Portugalia przez Francję więc się pokombinuje :mrgreen:


dach zamów tutaj http://www.eurotop.de/start.htm 279 funtów brytyjskich kosztuje oryginalny ale lepiej dać 349 i masz z materiału takiego jak w Audi czy Mercedesie - no i kolor oczywiście czarny

Dodano po 6 minutach:

a tu masz ich aukcję na ebay http://cgi.ebay.co.uk/PEUGEOT-205-CONVE ... dZViewItem

niedaleko do nich bo w niemczech - możesz podjechać lub przesyłkę zamówić - i co najważniejsze - lepiej wykonanego nie znajdziesz

: 02 sie śr, 2006 6:22 pm
autor: Ferguss
Tia 349 funtów to wyjdzie ponad 2 tys pln + przesyłka i jeszcze musisz się rypać sam z wymianą, która w 205 jest dość kłopotliwa (zwłaszcza przy przednim daszku)... interes stulecia 8)7

Kolejna sprawa: kuzyn zamówił u nich dach do BMW... skoro Marin mówisz że lepiej wykonanego dachu nie znajdziesz, to chyba nie widziałeś dobrze zrobionego dachu ;) Bo ten od nich to wygląda jak taśmowa robota... tu krzywy szew, tu zmarszczenie etc...

: 03 sie czw, 2006 9:57 pm
autor: Marin205
może i racja - na folderach jest OK - no i pewnie maszyny mają lepsze niż Pan Mietek co szyje dachy :)

: 03 sie czw, 2006 10:04 pm
autor: Ferguss
Wiesz... jakbyś zobaczył w jakich warunkach mi koleś szył dach to napewno być go olał, a zrobił tak dobrą robotę że szok...

No ale można patrzeć na wizytówkę - pojechać do słynnego zakładu w Szczecinie, gdzie stoją fury po kilkadziesiąt tysięcy i Pan powie Tobie cenę, a jak pojedziesz na robotę, to się okazuje, że Twoje auto jest tanie i mu się nie opłaca przy nim robić etc... ;)