Strona 1 z 1
problem z kołami tylnej osi
: 17 mar śr, 2004 1:03 am
autor: Archenar
dziś założylem sobie opony 185/60 R14 lecz moja radość trwała krótko..po najechaniu na wiekszą hopkę słyszę wyrażne tarcie opon o nadwozie .. felgi maję ET18 i opony są równo z linią nadwozia (mam XS-a, czyli inny wykrój tylnego nadkola niż GTi) ..co w takim razie mam zrobić? .. nie mogę zmieniać juz kół gdyż szkoda mi inwestycji.. myślałem nad utwardzeniem zawieszenia poprzez włożenie gazowego amora..czy to coś da?
: 17 mar śr, 2004 1:55 am
autor: adidj
zmienic opony na 175 i bedzie ok mialem 185 i bylo to samo zmiana pomogla bynajmiej u mnie
: 17 mar śr, 2004 8:15 am
autor: TOMBIKE
podnies tylna belke
: 17 mar śr, 2004 2:39 pm
autor: Montes
Faktycznie, podnieś belkę o 2 ząbki.
: 12 kwie pn, 2004 12:27 am
autor: adidj
kurcze ja chcialem opuscic mojgo na belce ale moj kumpel mechanik mowi ze moze sie to wiazac z wymiana łozysk (tuleji ) w belce
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
bo jak ja wybije a okazą sie wyrąbane to będzie problem
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
czy ma racje
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
: 12 kwie pn, 2004 12:55 am
autor: Dan
adidj co do obniżania puga to na stronie kaktusa zdaje sie jest opis a jak nie to poszukaj w poprzednich forach nie trzeba sciągać wachaczy z tuleji wybijasz tylko drązki skrętne przy okazji jak to będziesz robił to se je sprawdz bo to jest klątwa peugota a koszt wymiany jest bardzo drogi i czasami opłaca się kupic od kogoś używkę w dobrym stanie
: 12 kwie pn, 2004 1:44 am
autor: HERO
własnie cena i wymiana łozysk w belce to spory wydatek ,a jak sa już zuzyte bieznie na belce to przejeb... Dla pocieszenia dodam ze poduszki mocujace belke tez maja tendecje do demolki i warto przy okazji sprawdzić
: 12 kwie pn, 2004 2:06 am
autor: adidj
ha a jednak cos w tym jest dlatego kumpel mi powiedzial'' adam jak jest dobrze to nie dotykaj'' zeby sobie kosztow nie narobic
: 16 kwie pt, 2004 10:49 pm
autor: Archenar
trochę doszedłem do ładu z tymi oponami (okazało się że obcierało o źle założony zderzak) ale po wyprostowaniu i tak jeszcze nie jest rewelacyjnie - max 2 osoby z tyłu .. ale gdy jeżdżę sam to na zakrętach poprostu bajka - trzyma jak przyspawane
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
: 16 kwie pt, 2004 10:50 pm
autor: madafaka
to pomyśl jak nasz sie będzie trzymał na 185/55/15
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
: 17 kwie sob, 2004 4:28 am
autor: WINKiel
Archenar pisze:trochę doszedłem do ładu z tymi oponami (okazało się że obcierało o źle założony zderzak) ale po wyprostowaniu i tak jeszcze nie jest rewelacyjnie - max 2 osoby z tyłu .. ale gdy jeżdżę sam to na zakrętach poprostu bajka - trzyma jak przyspawane
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
Ja w swoim pugu przesunąłem tylni zderzak o jakieś 3cm i przestało trzeć. Zmianiałem opony ze 185 na 195.
: 17 kwie sob, 2004 10:04 am
autor: Archenar
Twój pomysł WInkiel jest wart przemyślenia
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
..w przyszłym tygodniu będę miał garaż do dyspozycji więc pobawię się tym zderzakiem
: 17 kwie sob, 2004 11:16 am
autor: Kaktus
Jezeli chodzi o trzymanie w zakrecie
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
To przypomina mi sie pewna sytuacja
Polska.... gdzies na poludniu polski... gora swanny.... pazdziernik ..... wyscig gorski
Jakis maniak..... niespelna rozumu.... postanawia wystartowac na zdemolowanych przednich amortyzatorach... bo innych na zamiane nie ma, a te siadly tuz przed wyscigiem....
pomimo wielkiego zdegustowania zaistniala sytuacja....ow maniak.... postanawia zalozyc opony wyczynowe tzw. slicki o rozmiarowce 18x53x15
dnia nastepnego... ow maniak dowiedzial sie co jest przyczyna straty mocy w jego samochodzie, i zalal rowno pol baku benzynki... teraz juz silniczek mocy nie tracil.
Trasa wiodla kretya droga, a konczyla sie dlugim szybkim lewym zaciesniajacym sie zakretem. Gdy owy maniak startowal, to na dole wskaznik stanu wachy w baku wskazywal dokladnie polowe stanu.... gdy pokonywal ostatni zakret, 3,4km wyzej, owa wskasowka nagle pokazala rezerwe! Owy maniak doznal
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
szoku, jednak na mecie owa wskazowka powrocila do pozycji 1/2 stanu
Jak sie pozniej ow maniak domyslil droga dedukcji, opony (nawet na zwalonym zawieszeniu) tak mocno tzymaly, ze pozwalaly na powstanie tak duzej sily odsrodkowej (przy 120km/h) ze polowa baku benzyny, poprostu sobie odplynela na bok....
a dzialo sie to rok temu, w dobrze mi znanym
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
peugeocie 205 GTI z zarznietym silnikiem.