Szarpanie samochodu z rana

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Sajmon
Junior
Posty: 131
Rejestracja: 12 lip śr, 2006 10:41 am

Szarpanie samochodu z rana

Post autor: Sajmon »

Mam taki problem z silnikiem z samego rana, ponieważ ruszyć jest problem szarpie samochodem podczas dodawania gazu, a co już zrobiłem to wymieniłem świece, przewody zapłonu, czujnik temperatury cieczy lub czujnik kąputera, który steruje pracą silnika podaje dane czy silnik już jest ciepły czy zimny, wymieniłem filtr paliwa mam sprawdzoną sondę lambdę, choć ktoś mi doradził żeby wymienić katalizator, bo jest wypalony i zle jest dobierana mieszanka paliwa z powietrzem i mam takie tez pytanie czy mogę zamiast katalizatora wstawić strumienice i czy to nie zakłuci pracy silnika
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

z tego co pisali juz na forum to nie, katalizator ponoc 5% ujmuje mocy a wyciecie wiadomo troche w tym pomaga. podaj ludziom wiecej info czy tylko z rana jak jest zimny czy w innych porach dnia czy jak jest cieply itp. jaki silnik ..... itp
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

JA mam podobnie. Wydaje mi sie ze wina moze lezec po stronie kopułki i palca. Moja kopółka jest z roku 88 wiec dziw ze jeszcze na niej zapalam :D
Pug sprzedany
Sajmon
Junior
Posty: 131
Rejestracja: 12 lip śr, 2006 10:41 am

Post autor: Sajmon »

To z nim jest tak nierówno pracuje silnik to słychach najczęściej z rana jak jest zimny silnik szarpie nim jak by czegoś brakowało w mieszance, ale jak samochód zostawię na dworze i postoi w słońcu to normalnie jedzie niema z nim problemu, choć i wtedy ma czasem małe wahania nastrojów, może i to wina z kopułką, bo jakoś nie chce mi się Wierzyc żeby to było od katalizatora ,ponieważ sondę mam zaraz za kolektorem więc tak mi się zdaje ze dane nie są pobierane z katalizatora
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

a jak wyglada u Ciebie kwestia rozrzadu ? Moj tato raz tak mial, po wymianie rozrzadu, (lekko przestawili) ze na zimnym wlasnie szarpalo nawet gasl a jak sie nagrzal to juz jechal
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

Napewno nic do rzeczu nie ma katalizator. Dopiero w nowszych konstrukcjach z 2 sondami lambda (jedna przed a druga za katalizatorem) niesprawnosc katalizatora stwarza problemy z praca silnika. (Np. Seicento 1.1 na wielopunkcie)
Pug sprzedany
Sajmon
Junior
Posty: 131
Rejestracja: 12 lip śr, 2006 10:41 am

Post autor: Sajmon »

Rozrząd wymieniony, ale to już się zaczęło przed wymiana, po prostu zachowuje się podczas jazdy tak jak by momętami dostał paliwo momętami mu odcięło lub iskry zle dawało. Mam jeszcze takie pytanie odnośnie przednich tłoczków hamulcowych rozbierał to ktoś kiedyś, bo mi zle odbijają i co jest poczesne do naprawy jakieś uszczelki
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Rano jest bardziej wilgotno i prawdopodobnie masz przebicia na kablach/kopulce/cewce

Zestaw naprawczy na jedna strone to kolo 20zl, rozebranie tego ustrojstwa to zadna filozofia, ale powodem zlego odbijania moga tez byc przewody gumowe przy samych zaciskach. Jezeli bedziesz robil zaciski to wymien tez te przewody -wydasz 80zl i bedziesz mial spokoj
Sajmon
Junior
Posty: 131
Rejestracja: 12 lip śr, 2006 10:41 am

Post autor: Sajmon »

Ok dzięki teraz pozostaje zabawa z tym wszystkim
Wacman
Junior
Posty: 122
Rejestracja: 29 paź sob, 2005 6:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Wacman »

Często można zauważyć przebicia w instalacji elektrycznej w czasie wilgotnego powietrza, a tym bardziej w ciemnym miejscu. :)
Misio_i_Grysek

Post autor: Misio_i_Grysek »

a jak zobaczyć? iskry idą czy co?
Awatar użytkownika
KuKiTa
Maniak
Posty: 1019
Rejestracja: 01 sie wt, 2006 9:15 pm
Posiadany PUG: 205 GTi
Numer Gadu-gadu: 360167
Login tlen: kukita
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Post autor: KuKiTa »

mam ten sam problem, do wymiany podciśnienie od aparatu zapłonowego (tak mi powiedziało kilka mechaników)
Wacman
Junior
Posty: 122
Rejestracja: 29 paź sob, 2005 6:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Wacman »

"a jak zobaczyć? iskry idą czy co?"
Jak jest ciemno wsadzić głowę pod maskę to będzie widać 8)7
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Post autor: Orfister »

Witaj Sajmon...

Na moje to sprawa wygląda tak...bynajmniej ja miałem podobny problem z rana...
Problem wynikał z nieszczelnosci pomiędzy elementem łączącym filtr powietrza i komore wtrysku...nie wiem dokłądnie jaki masz silnik, ale jeśli z wtryskiem, jak się domyślam po katalizatorze, to sprawdź to miejsce...oryginalne filtry powietrza miały tam na połączeniu gumową uszczelke...a jak sie kupuje zamiennik to tej uszczelki niet...i nie wiem jak mocno byś sciskał opaskę coby uszczelnić połączenie miedzy filtrem a łącznikiem , to nie da rady, zawsze zostanie szpara..
Jak zimny i pracuje na ssaniu to dodanie lekko gazu powoduje bardzo duże podsysanie "lewego" powietrza i nagłą zmianę składu miesznaki, co skutkuje nierówną pracą...popatrz jak to u Ciebie wygląda i daj znać...
Powodzenia..
Lord_DRED
Junior
Posty: 167
Rejestracja: 23 cze czw, 2005 10:30 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Bytomia

Post autor: Lord_DRED »

hmm ja mam taki problem u siebie
moje pierwsze odpalenie auta- niewazne rano czy wieczorem, przez pierwsza minutke moze dwie, silnik troszke szarpie przy dodawaniu mocy, ale potem chodzi bez zarzutow - zadnbych szarpniec
ODPOWIEDZ