Szarpanie samochodu z rana
Szarpanie samochodu z rana
Mam taki problem z silnikiem z samego rana, ponieważ ruszyć jest problem szarpie samochodem podczas dodawania gazu, a co już zrobiłem to wymieniłem świece, przewody zapłonu, czujnik temperatury cieczy lub czujnik kąputera, który steruje pracą silnika podaje dane czy silnik już jest ciepły czy zimny, wymieniłem filtr paliwa mam sprawdzoną sondę lambdę, choć ktoś mi doradził żeby wymienić katalizator, bo jest wypalony i zle jest dobierana mieszanka paliwa z powietrzem i mam takie tez pytanie czy mogę zamiast katalizatora wstawić strumienice i czy to nie zakłuci pracy silnika
- Pieraś
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2978
- Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
- Posiadany PUG: sprzedany
- Numer Gadu-gadu: 696324
- Lokalizacja: Zielona Góra
z tego co pisali juz na forum to nie, katalizator ponoc 5% ujmuje mocy a wyciecie wiadomo troche w tym pomaga. podaj ludziom wiecej info czy tylko z rana jak jest zimny czy w innych porach dnia czy jak jest cieply itp. jaki silnik ..... itp
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
To z nim jest tak nierówno pracuje silnik to słychach najczęściej z rana jak jest zimny silnik szarpie nim jak by czegoś brakowało w mieszance, ale jak samochód zostawię na dworze i postoi w słońcu to normalnie jedzie niema z nim problemu, choć i wtedy ma czasem małe wahania nastrojów, może i to wina z kopułką, bo jakoś nie chce mi się Wierzyc żeby to było od katalizatora ,ponieważ sondę mam zaraz za kolektorem więc tak mi się zdaje ze dane nie są pobierane z katalizatora
- Pieraś
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2978
- Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
- Posiadany PUG: sprzedany
- Numer Gadu-gadu: 696324
- Lokalizacja: Zielona Góra
a jak wyglada u Ciebie kwestia rozrzadu ? Moj tato raz tak mial, po wymianie rozrzadu, (lekko przestawili) ze na zimnym wlasnie szarpalo nawet gasl a jak sie nagrzal to juz jechal
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Rozrząd wymieniony, ale to już się zaczęło przed wymiana, po prostu zachowuje się podczas jazdy tak jak by momętami dostał paliwo momętami mu odcięło lub iskry zle dawało. Mam jeszcze takie pytanie odnośnie przednich tłoczków hamulcowych rozbierał to ktoś kiedyś, bo mi zle odbijają i co jest poczesne do naprawy jakieś uszczelki
Rano jest bardziej wilgotno i prawdopodobnie masz przebicia na kablach/kopulce/cewce
Zestaw naprawczy na jedna strone to kolo 20zl, rozebranie tego ustrojstwa to zadna filozofia, ale powodem zlego odbijania moga tez byc przewody gumowe przy samych zaciskach. Jezeli bedziesz robil zaciski to wymien tez te przewody -wydasz 80zl i bedziesz mial spokoj
Zestaw naprawczy na jedna strone to kolo 20zl, rozebranie tego ustrojstwa to zadna filozofia, ale powodem zlego odbijania moga tez byc przewody gumowe przy samych zaciskach. Jezeli bedziesz robil zaciski to wymien tez te przewody -wydasz 80zl i bedziesz mial spokoj
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Witaj Sajmon...
Na moje to sprawa wygląda tak...bynajmniej ja miałem podobny problem z rana...
Problem wynikał z nieszczelnosci pomiędzy elementem łączącym filtr powietrza i komore wtrysku...nie wiem dokłądnie jaki masz silnik, ale jeśli z wtryskiem, jak się domyślam po katalizatorze, to sprawdź to miejsce...oryginalne filtry powietrza miały tam na połączeniu gumową uszczelke...a jak sie kupuje zamiennik to tej uszczelki niet...i nie wiem jak mocno byś sciskał opaskę coby uszczelnić połączenie miedzy filtrem a łącznikiem , to nie da rady, zawsze zostanie szpara..
Jak zimny i pracuje na ssaniu to dodanie lekko gazu powoduje bardzo duże podsysanie "lewego" powietrza i nagłą zmianę składu miesznaki, co skutkuje nierówną pracą...popatrz jak to u Ciebie wygląda i daj znać...
Powodzenia..
Na moje to sprawa wygląda tak...bynajmniej ja miałem podobny problem z rana...
Problem wynikał z nieszczelnosci pomiędzy elementem łączącym filtr powietrza i komore wtrysku...nie wiem dokłądnie jaki masz silnik, ale jeśli z wtryskiem, jak się domyślam po katalizatorze, to sprawdź to miejsce...oryginalne filtry powietrza miały tam na połączeniu gumową uszczelke...a jak sie kupuje zamiennik to tej uszczelki niet...i nie wiem jak mocno byś sciskał opaskę coby uszczelnić połączenie miedzy filtrem a łącznikiem , to nie da rady, zawsze zostanie szpara..
Jak zimny i pracuje na ssaniu to dodanie lekko gazu powoduje bardzo duże podsysanie "lewego" powietrza i nagłą zmianę składu miesznaki, co skutkuje nierówną pracą...popatrz jak to u Ciebie wygląda i daj znać...
Powodzenia..
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
-
- Junior
- Posty: 167
- Rejestracja: 23 cze czw, 2005 10:30 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Bytomia
hmm ja mam taki problem u siebie
moje pierwsze odpalenie auta- niewazne rano czy wieczorem, przez pierwsza minutke moze dwie, silnik troszke szarpie przy dodawaniu mocy, ale potem chodzi bez zarzutow - zadnbych szarpniec
moje pierwsze odpalenie auta- niewazne rano czy wieczorem, przez pierwsza minutke moze dwie, silnik troszke szarpie przy dodawaniu mocy, ale potem chodzi bez zarzutow - zadnbych szarpniec
205tka - 1361, 75KM - rocznik 93
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=1234
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=1234