Strona 1 z 2

Szarpanie samochodu z rana

: 04 sie pt, 2006 5:53 pm
autor: Sajmon
Mam taki problem z silnikiem z samego rana, ponieważ ruszyć jest problem szarpie samochodem podczas dodawania gazu, a co już zrobiłem to wymieniłem świece, przewody zapłonu, czujnik temperatury cieczy lub czujnik kąputera, który steruje pracą silnika podaje dane czy silnik już jest ciepły czy zimny, wymieniłem filtr paliwa mam sprawdzoną sondę lambdę, choć ktoś mi doradził żeby wymienić katalizator, bo jest wypalony i zle jest dobierana mieszanka paliwa z powietrzem i mam takie tez pytanie czy mogę zamiast katalizatora wstawić strumienice i czy to nie zakłuci pracy silnika

: 04 sie pt, 2006 8:56 pm
autor: Pieraś
z tego co pisali juz na forum to nie, katalizator ponoc 5% ujmuje mocy a wyciecie wiadomo troche w tym pomaga. podaj ludziom wiecej info czy tylko z rana jak jest zimny czy w innych porach dnia czy jak jest cieply itp. jaki silnik ..... itp

: 04 sie pt, 2006 9:44 pm
autor: b182
JA mam podobnie. Wydaje mi sie ze wina moze lezec po stronie kopułki i palca. Moja kopółka jest z roku 88 wiec dziw ze jeszcze na niej zapalam :D

: 05 sie sob, 2006 10:27 am
autor: Sajmon
To z nim jest tak nierówno pracuje silnik to słychach najczęściej z rana jak jest zimny silnik szarpie nim jak by czegoś brakowało w mieszance, ale jak samochód zostawię na dworze i postoi w słońcu to normalnie jedzie niema z nim problemu, choć i wtedy ma czasem małe wahania nastrojów, może i to wina z kopułką, bo jakoś nie chce mi się Wierzyc żeby to było od katalizatora ,ponieważ sondę mam zaraz za kolektorem więc tak mi się zdaje ze dane nie są pobierane z katalizatora

: 05 sie sob, 2006 1:50 pm
autor: Pieraś
a jak wyglada u Ciebie kwestia rozrzadu ? Moj tato raz tak mial, po wymianie rozrzadu, (lekko przestawili) ze na zimnym wlasnie szarpalo nawet gasl a jak sie nagrzal to juz jechal

: 05 sie sob, 2006 6:59 pm
autor: b182
Napewno nic do rzeczu nie ma katalizator. Dopiero w nowszych konstrukcjach z 2 sondami lambda (jedna przed a druga za katalizatorem) niesprawnosc katalizatora stwarza problemy z praca silnika. (Np. Seicento 1.1 na wielopunkcie)

: 06 sie ndz, 2006 12:00 pm
autor: Sajmon
Rozrząd wymieniony, ale to już się zaczęło przed wymiana, po prostu zachowuje się podczas jazdy tak jak by momętami dostał paliwo momętami mu odcięło lub iskry zle dawało. Mam jeszcze takie pytanie odnośnie przednich tłoczków hamulcowych rozbierał to ktoś kiedyś, bo mi zle odbijają i co jest poczesne do naprawy jakieś uszczelki

: 06 sie ndz, 2006 3:08 pm
autor: Banita
Rano jest bardziej wilgotno i prawdopodobnie masz przebicia na kablach/kopulce/cewce

Zestaw naprawczy na jedna strone to kolo 20zl, rozebranie tego ustrojstwa to zadna filozofia, ale powodem zlego odbijania moga tez byc przewody gumowe przy samych zaciskach. Jezeli bedziesz robil zaciski to wymien tez te przewody -wydasz 80zl i bedziesz mial spokoj

: 06 sie ndz, 2006 8:11 pm
autor: Sajmon
Ok dzięki teraz pozostaje zabawa z tym wszystkim

: 20 sie ndz, 2006 3:16 pm
autor: Wacman
Często można zauważyć przebicia w instalacji elektrycznej w czasie wilgotnego powietrza, a tym bardziej w ciemnym miejscu. :)

: 20 sie ndz, 2006 5:53 pm
autor: Misio_i_Grysek
a jak zobaczyć? iskry idą czy co?

: 20 sie ndz, 2006 7:57 pm
autor: KuKiTa
mam ten sam problem, do wymiany podciśnienie od aparatu zapłonowego (tak mi powiedziało kilka mechaników)

: 20 sie ndz, 2006 8:10 pm
autor: Wacman
"a jak zobaczyć? iskry idą czy co?"
Jak jest ciemno wsadzić głowę pod maskę to będzie widać 8)7

: 07 wrz czw, 2006 8:08 am
autor: Orfister
Witaj Sajmon...

Na moje to sprawa wygląda tak...bynajmniej ja miałem podobny problem z rana...
Problem wynikał z nieszczelnosci pomiędzy elementem łączącym filtr powietrza i komore wtrysku...nie wiem dokłądnie jaki masz silnik, ale jeśli z wtryskiem, jak się domyślam po katalizatorze, to sprawdź to miejsce...oryginalne filtry powietrza miały tam na połączeniu gumową uszczelke...a jak sie kupuje zamiennik to tej uszczelki niet...i nie wiem jak mocno byś sciskał opaskę coby uszczelnić połączenie miedzy filtrem a łącznikiem , to nie da rady, zawsze zostanie szpara..
Jak zimny i pracuje na ssaniu to dodanie lekko gazu powoduje bardzo duże podsysanie "lewego" powietrza i nagłą zmianę składu miesznaki, co skutkuje nierówną pracą...popatrz jak to u Ciebie wygląda i daj znać...
Powodzenia..

: 07 wrz czw, 2006 8:18 pm
autor: Lord_DRED
hmm ja mam taki problem u siebie
moje pierwsze odpalenie auta- niewazne rano czy wieczorem, przez pierwsza minutke moze dwie, silnik troszke szarpie przy dodawaniu mocy, ale potem chodzi bez zarzutow - zadnbych szarpniec