przyspieszacz zapłonu kontratakuje....

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

przyspieszacz zapłonu kontratakuje....

Post autor: woocash »

więc naprawiłem to ustrojstwo, zmianiłem papierową membranę na gumową (z dętki) tzyma ciśnienie , długośc cięgna zachowana...

jak odłącze... silnik pyka jak dawniej
jak podłącze... to na wolnych obrotach nic sie nie zmienia (pewnie zgodnie z zamysłem twórców zaworek wtedy nei przepuszcza podciśnienia...)

ale jak podłacze to.. i dodaje gazu, to sie silnik fantastycznie wkręca... tylko że puka coś niemiłosiernie... jak odłącze podciśnienie to cichnie...

dodam jeszcze... że na podłączonym silnik dostaje chyba ze 20 KM więcej... jedzie jak oszaaalaaały (ale dużo nie próbowałem co by nic nie rozwalić :P)

no i zaczął dymić.. na szaroniebiesko.. bardzo... :evil:

co sie dzieje.. spalanie stukowe?? jakim cudem... skoro w sumie wszystko jest jak w nowym silniku??

co proponujecie.. opóźnić statycznie zapłon?? co by w czasie przyspieszania tym podciśnieniem nie stukało??
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

wydaje sie ze aby dobrze chodził bez tego ustrojstwa ktoś przyspieszył statyczny zapłon i teraz kiedy membranka działa na wyzszych obrotach masz za duze wyprzedzenie zapłonu. No i faktycznie jest duża różnica?? A jak rozebrałes to ufo ??I jak dokładnie to przykleiłes. Prosimy o wiecej info :)
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

hehe.... no dobra :D

1. na szlifierce odcinam około 3/4 rantu, który trzyma dwie części ufo razem (jest zawinięty, po zeszlifowaniu można oddzielić dwie części ufo, pozostawiamy ok 1/4 rantu, co by było to łatwiej zmontować

2. oddzielamy dwie części ufo

3. wewnątrz jest cięgno, pokazane na rysunku :P na nim 2 miseczki, w jedną wchodzi sprezyna, a druga jest.. zeby trzymac membrane chyba :P

teraz najtrudniejsza czesc operacji... musimy oddzielić miseczki, tylko uwaga, bo w miejscu gdzie sa one nasadzone, ciegno jest baardzo kruche i latwo to połamać (tak jak u mnie:)) rozwiercamy to, albo co tam wymyslicie

jak juz mamy oddzielone te miseczki, to wycinamy z dętki (tylko... najlepiej z jakieś szeroiej, bo rowerowa zagina sie niemiłosiernie.. ale moze być, trzeba tylko miec potem dużo cierpliwości przy zakładaniu, nowa membranę, proponuje wyciąć dokładnie tylko ten fragment, w którym pozostawiliśmy zagięcie na wewnętrznej cześci ufo, a reszte obetniemy jak juz złożymy to do kupy

teraz.. wycinamy w tej dętce mały otworek na ten trzpień mocujący miseczki, walimy tam silikonu, co by było szczelnie, i mocujemny spowrotem miseczki, jak.... hmm nie pytajcie, bo ja zrobiłem to inaczej :P

( złamał mi sie ten trzpień więc wywaliłem wewętrzną miseczkę, zewnętrzną przylutowałem (lutownica = butla z gazem, lutowanie jak rur miedzianych, ten trzpień nie da sie lutowac lutowanicą... więc uwaga) membranę przysilikonowałem do miseczki zewnętrznaj po wewnętrznej stronie, i nawaliłem tyle silikonu, żeby długość cięgna się nie zmieniła)

czekamy aż silikon łączący membranę z miseczkami zaschnie

potem dajemy małą warstwę silikonu na brzegi miseczek, łączymy to do kupy, NIE ZAPOMNIJCIE O SPRĘŻYNIE, naciągamy membranę, i jakoś łączymy 2 części ufo, ja połączyłem je 2-ma śrubami, znaczy się.. 2 śruby 6-tki po 2 podkładki, i zacisnąłem tak brzegi ufo, po stwardnieniu silikonu obcinamy resztki dętki wystające po za ufo i voila :)


EDIT:
cholera... opóżniłem zapłon... na oko (zgodnie z tym , do czego kiedyś doszedł aule:)) o jakieś 3 stopnie.. no i stukanie ustało.. ale.. cholera wie dlaczego, bardziej dymi, i ma mniejszą moc, niż z zapłonem tak jak było i bez przyspieszacza... już naprawde nie wiem co jest grane...

chyba sostawie to niepodłączone.. skoro nie jest z osiągami i spalaniem az tak źle... to nie ma sensu kombinować.. szczególnie, że. hmm.. silnik przecież nie jest pierwszej młodości.. jak ktoś z okolicy chce sobie przymierzyć moje ufo, to dajcie znać :)
Załączniki
ufo.jpg
ufo.jpg (63.11 KiB) Przejrzano 30296 razy
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

no a przy niepodłączonym mniej dymi?? nie wydaje mi sie...?
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

no.. mi tez się nie wydaje - tak jest... widocznie.. że tak powiem, ale to moje przypuszczenia, zapłon następował przy otwartych zaworach.. i sie więcej oleju idącego przez rozwalone uszczelniacze spalało.. bo inaczej to nei wiem co mogło byc grane ;)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
smug
Uzalezniony
Posty: 551
Rejestracja: 28 maja ndz, 2006 10:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Krakow,Bochnia i okolice

Post autor: smug »

Woocash wiem ze nie na temat....ale jest z Ciebie picasso 8)7 8)7 8)7
Jest z tym troszke dlubania...a ile kosztuje nowy?
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

67 złotych... jakbym kupił, i byłoby tak jak jest... no to nie byłbym zadowolony... lekko mówiąc
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

to olej to ustrojstwo 8)
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

a jak objawiał Ci sie brak sprawnego działania ufo?? u mnie jest tak, do 2k obrotów nie wkreca się, dławi, muli, lekko szarpie <widać ze mu mocy brakuje>...a potem idzie już pieknie. zwaliłbym to na LPG ale na bezynie to samo. POZDRO!! <a ufo działa, ma membranke, ale wiem że w polonezie tez niby było ok, ale jak sie podłączyło to szalał, wiec sprawna mebranka to jeszcze nie wiosna> pozdro!!
Obrazek
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Jak masz ssanie manualne (mozesz sobie sam regulować dźwignią) to odpal silnik ze zdjetym wężykiem od ufa, zaciągnij ssanie. Jak założysz wężyk od ufa na tak załączonym silniku i ufo działa to powinieneś zauwazyć lekki wzrost obrotów.

Zawsze możesz też spróbować bez ssania, chodzi o to aby obroty były większe i równo.

Ja swoje Ufo naprawiłem podobnie tylko nie obcinałem rantu i nie pomślałem o silikonie na uszczelnienie.
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

spoko.. narazie obraziłem sie na puga :) jutro jade stopem w góry :)

a pieski niech sikają na felgi :twisted:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
smug
Uzalezniony
Posty: 551
Rejestracja: 28 maja ndz, 2006 10:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Krakow,Bochnia i okolice

Post autor: smug »

spoko.. narazie obraziłem sie na puga jutro jade stopem w góry

a pieski niech sikają na felgi
No nie....Jak mozesz? :twisted: :P
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

może zrozumie jak mam jej dośc i się zmieni.. doceni jak ja szanuje i wogóle... ech.. indiana.. :)
przyślę jej pocztówkę .. z jakąś 206 albo 207... może zazdrosna będzie bardziej do zniesienia :wink:
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DJPreZes »

Jak juz jej zupelnie nie bedziesz chcial to moge za doplata zabrac ja ;]
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Janek_A_S
Junior
Posty: 149
Rejestracja: 26 cze czw, 2003 1:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: przyspieszacz zapłonu kontratakuje....

Post autor: Janek_A_S »

z moich osobistych przemyslen (za wiele sie nie znam i moge sie mylic :) ) materaial z ktorego wykonales membrane moze inaczej oddzialywac na podcisnienie (inna sprezystosc materialu i lub wielkosc wychylenia) w momencie kiedy ta sprezystosc jest inna i/lub dlugosc wychylenia kat zaplonu zmienia sie nie tak.Np za szybko i/lub za bardzo.Wymikiem tego jest poprostu nie taki zaplon co moze doprowadzac do spalania stukowego.Co do dymienia.Zly kat wyprzedzenia moze byc zle odczytywany przez kompa i moze poprostu daje mu inna mieszanke niz powinien (czarny dym najczesciej spowodowany jest zlym skladem mieszanki)
<ZDJEC NIE MAM.NIE POSIADAM APARATU>
ODPOWIEDZ