Strona 1 z 3
Ile oleju powinno się wlewać do mi16?
: 14 sie pn, 2006 9:33 am
autor: Fox
Tak jak w temacie. Bagnet olejowy mam od jakiegoś innego silnika chyba bo po wlaniu 5 litrów i tak poziom jest grubo poniżej minimum. Wie ktoś może ile powinno się wlewać? Chciałbym sobie wlać tyle ile trzeba i zaznaczyć jakoś na bagnecie ten optymalny poziom bo teraz to nic mi odczyty nie mówią. Choczi mi o silnik 1.9. Dzięki
: 14 sie pn, 2006 9:41 am
autor: cheatoss
chcesz zaznaczyc minimalny poziom na podstawie tego ile wlales dysponujac poprawnymi danymi na temat pojemnosci oleju?
wedlug mnie to zly pomysl. chyba ze przed zalaniem silnik byl totalnie oprozniony ze starego oleju, a jesli byla to zwykla zmiana to starego oleju zawsze troche zostanie i malo miarodajny moze byc wlasnorecznie zrobiony wskaznik. moze rozejrzyj sie za bagnetem od migacza.
masz mi16? =]
pzdr
: 14 sie pn, 2006 9:53 am
autor: Przecinak
Kup sobie bagnet, kosztuje 45zl w ASO i taniej nie widzialem.
: 14 sie pn, 2006 10:34 am
autor: Fox
Silnik był zupełnie pusty, suchutki. Kupna bagnetu wolałbym chociaz w tym miesiącu uniknąć bo swap zdarł ze mnie kasę do ostatniej złotówki prawie. Albo bagnet albo jedzenie:) Na razie jeżdżę na 5 litrach. W przyszłym miesiącu rzeczywiście chyba kupię bagnet. Teraz tylko proszę o info - jakby ktoś wiedział że np trzeba wlać z 6 litrów a nie 5 to niech się podzieli tą informacją:) Nie chciałbym zajechać silnika w pare dni po swapie:) Chyba bym skoczył z mostu jakby się to stało:)
: 14 sie pn, 2006 10:42 am
autor: ePiotr
hhmmmmmmm ostatnio zalewalem silnik po remoncie(znaczy sie mechanik zalewal)byl rozbierany i filtr now,weszla banka 4l i troche dolewal z drugiej,wg.mnie 5l to i tak za duzo
: 14 sie pn, 2006 11:02 am
autor: Banita
takie male ot:
jak z elastycznoscia do 3K RPM?
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
: 14 sie pn, 2006 11:09 am
autor: Fox
Banita: Pewnie chcesz wiedzieć czy jest gorzej niż w 8v? Ciężko porównać .Na razie jeżdżę tylko do 3K bo dopiero go mam od soboty i chce żeby się wszystko ładnie ułożyło zanim zacznę ostrzej testować. Poza tym teraz mam skrzynię combo - tzn przełożenie główne od 1.6 a 5 bieg od diesel'a. 4 biegi są krótsze i przez to chyba auto rwie do przodu jak opętane a gaz tylko lekko muskam:) Na razie odczucia sa rewelacyjne. Zobaczymy co bedzie jak juz go dotrę - już się boję co to będzie widząc jak to teraz jeździ:)
: 14 sie pn, 2006 12:30 pm
autor: Przecinak
5 litrow napewno wystarczy, jak bys mial zamalo to odrazu po cisnieniu oleju na zakretach sie zorientujesz. Lepiej miec troche mniej niz zaduzo
OT:
Co do elastycznosci to jakis mit ze 8V ma lepsza bo 16 ma go wiecej w calym przedziale. Poprostu powyzej 5000 tak zapier... ze czlowiekowi wydaje sie ze do tych 4000 sie wlecze
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
Tez mam taka skrzynie z 1.6 i 5 z diesle'a i wydaje mi sie ze chyba niema sensu sie pakowac w skrzynie z Mi16 zwlaszca ze 5 jest bardzo ekonomiczna
nasze skrzynie kontra Mi16 upsift 7200 (policzone dla 205/45/16)
combo 1.6+5D - Mi16
1 61 - 62
2 107 - 98
3 145 - 141
4 185 - 187
5 261
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
- 239
Jak widac specjalnej roznicy niema jedynie moze byc odczuwalne na przyspieszeniu na 2 biegu
: 14 sie pn, 2006 9:18 pm
autor: zen81
do mojego miga weszło 4,5Litra oleju, przy wymianie no i nowy filtr załozyłemi wskazówka poziomu oleju wskazywała 90%. Jak na moje to 5L to juz ponad 100%
: 14 sie pn, 2006 9:31 pm
autor: Banita
Fox pisze:Banita: Pewnie chcesz wiedzieć czy jest gorzej niż w 8v? Ciężko porównać .Na razie jeżdżę tylko do 3K bo dopiero go mam od soboty i chce żeby się wszystko ładnie ułożyło zanim zacznę ostrzej testować. Poza tym teraz mam skrzynię combo - tzn przełożenie główne od 1.6 a 5 bieg od diesel'a. 4 biegi są krótsze i przez to chyba auto rwie do przodu jak opętane a gaz tylko lekko muskam:) Na razie odczucia sa rewelacyjne. Zobaczymy co bedzie jak juz go dotrę - już się boję co to będzie widząc jak to teraz jeździ:)
jedz na ten zlocik w krakowie, to mi moralez powie czy lepiej od 8v ponizej 3,5k
![Razz :P](./images/smilies/tongue.gif)
: 16 sie śr, 2006 12:58 am
autor: Banita
no to z tego co sie dowiedzialem do 2,5k jest slabszy 3k jest podobne, a wyzej na razie brak danych
no chyba, ze to nie byl gaz w podloge
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
: 16 sie śr, 2006 1:07 am
autor: moralez
jutro sprawdzimy jak idzie twoj póki odczucia w pamieci dokladnie zachowane
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
: 15 wrz pt, 2006 11:04 pm
autor: bartesz1
a dlaczego lepiej mniej niz wiencej silnik się utopi:)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
: 15 wrz pt, 2006 11:10 pm
autor: woocash
no z tego co mi wiadomo.. to nie może być za dużo, bo korbowód wali wtedy po lustrze oleju a tak nie powinno być
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
(aha.. już wiem, olej sie wtedy spienia, i pompa moze zasysac go z powietrzem, a to juz tak dobrze nie smaruje..) po za tym silnik możę zacząć przeciekać... bo olej sie pojawia tam gdzie nie powinno go być..
no i jakoś szybciej wtedy znika
z drugiej strony.. im więcej oleju w układzie tym lepiej, bo się wolniej przegrzeje...
tylko to się załatwia ewentualnie większą miską
![Razz :P](./images/smilies/tongue.gif)
albo prościej, za pomocą większego filtra oleju.
: 15 wrz pt, 2006 11:48 pm
autor: moralez
Banita pisze:no to z tego co sie dowiedzialem do 2,5k jest slabszy 3k jest podobne, a wyzej na razie brak danych
no chyba, ze to nie byl gaz w podloge
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
to teraz jeszcze ladnie odszczekaj to
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)