Strona 1 z 2
Krótka skrzynia do GTI - co i jak?
: 18 sie pt, 2006 8:34 pm
autor: d_ARC
Przymierzam się do budowy krótkiej skrzyni do 1.9GTI coby w KJS nie męczyć się z doborem momentu zmiany biegów na serii.
Mam już skrzynię z 1.9 105km, sportowe krótkie przełożenie główne (bodajże 14/59) i teraz przydałaby się jeszcze 5 z diesla.
W związku z tym mam kilka pytań:
* skrzynia z auta z 93r więc rozumiem, że wsteczny powinien być przy 1-ce
* czego mogę się spodziewać po założeniu do auta - na ile wzrośnie przyspieszenie, jakie będą max prędkości na poszczególnych biegach i o ile spadnie prędkość max?
* aby troszki zniwelować stratę max prędkości montujecie 5-kę z diesla - czego dokładnie potrzebuję do takiej operacji i od jakiego motoru jest najlepsza 1.8/1.9/td?
* na jakie niespodzianki czy trudności można natrafić przy składaniu, co wymienić, jakie koszty?
Z góry dzięki
Darek
: 18 sie pt, 2006 9:21 pm
autor: Banita
1. wsteczny przy 5 z 93r
2. gorszy czas do 100 -lepsze przyspieszenie na poszczegolnych biegach-reszta zalezy od toru i zakresu obrotow, przy ktorych masz max moc v-max kolo 195
3. 5 z 1.9d jest krotsza niz z 1.8d, a predkosc mozesz sobie policzyc na
http://www.205gti.com/techgearboxUK.htm
4. trudnosci chyba specjalnych nie ma, ale ciezko z dostepnoscia poszczegolnych biegow
: 18 sie pt, 2006 10:32 pm
autor: d_ARC
1 - tia mój błąd, czyli jak u mnie więc wszystko gra
2 - 1.9 122km - góra cacy po remoncie, dół po przebiegu ok 160 tyś. - liczę, że po zmianie wydechu jakieś 110-115 kucy się ostanie - chodzi o to aby na 2-ce i 3-ce szedł jak trzeba, bo redukcja do 1-ki przy ok. 40km/h na pachołkach czy nawrotkach jest nieco denerwująca
4 - w zasadzie z elementów brakuje tylko nieszczęsnej 5-ki, bo skrzynia z 105KM i tak chyba jest dość krótka, więc w zestawie z takim przełożeniem głównym różnica mam nadzieję będzie duża
No i za ile taki 5-ty bieg można dostać?
: 19 sie sob, 2006 10:43 am
autor: sekator
Adi na takiej skrzyni latał chyba coś ok 215km/h
Ja mam przełozenie głowne 4,18 i u mnie się kończy 5-tka na 195km/h
: 19 sie sob, 2006 11:01 am
autor: Banita
adi mial odcinke przy 7K
: 19 sie sob, 2006 11:18 am
autor: sekator
ja mam przy 6700
: 19 sie sob, 2006 11:59 am
autor: Banita
no bo masz motronica -ja tez mam przy 6700, a licznik powyzej 180 pokazuje tak jaki ma humor
adi mial ciut ponad 200 -jakies 207km/h a te 300RPM to 10km/h
: 19 sie sob, 2006 3:59 pm
autor: sekator
chodzi mi tylko o to, że przy skrzyni z exporta nie ma sensu zmieniać 5-tki na dłuższą bo skrzynia ta jest wcale nie jest krótka
: 19 sie sob, 2006 4:13 pm
autor: Banita
polemizowalbym, bo jest zdecydowanie krotsza niz moja, a nawet do siebie chcialem dluzsza 5
: 19 sie sob, 2006 4:52 pm
autor: sekator
Banita pisze:polemizowalbym, bo jest zdecydowanie krotsza niz moja, a nawet do siebie chcialem dluzsza 5
TY jesteś chory
a normalni ludzie nie jeżdżą 205 ponad 200/h
Ja na swojej skrzyni poza rajdami jeżdżę też normalnie, czasami nawet w dłuższe trasy i w zupełności 195/h mi wystarcza
: 19 sie sob, 2006 5:51 pm
autor: Banita
sekator pisze:
TY jesteś chory
a normalni ludzie nie jeżdżą 205 ponad 200/h
dzienkujem
: 20 sie ndz, 2006 3:10 pm
autor: d_ARC
przy skrzyni z exporta nie ma sensu zmieniać 5-tki na dłuższą bo skrzynia ta jest wcale nie jest krótka
Paul z forum kupił Gita exporta i tam skrzynia króciutka, na 1 odcięcie gdzieś około 45-50 km/h a odcina powyżej 7 tyś. obr - i to sprawdza się w popularkach
Poza tym obiło mi się o uszy, że export ma przełożenia krótkie, podobnie jak w rallye. Więc już zgłupiałem...
kurde to jest sens inwestować w 5-kę z diesla czy nie
I jak zdiagnozować od jakiej wersji Gita jest skrzynia?
Moją kupiłem na forum parę m-cy temu po okazyjnej cenie (od Roberta/robika z Krakowa), niby od wersji 1.9, ale wziąłem kilka jeszcze podzespołów które wskazują raczej na eksporta - zwrotnica z piastą na mały wieloklin i tarcza hamulcowa jak w 1.6, zaciski bendix itd.
: 20 sie ndz, 2006 5:32 pm
autor: sekator
najlepiej byłoby zajżeć do środka skrzyni i zobaczyć przełożenie ale można spróbować po prędkościach na poszczególnych biegach.
Zobacz jaką masz prędkość max do odcięcia na 5-tym biegu i sam sobie odpowiesz czy masz długą skrzynię czy krótką.
Moim zdaniem nawet ok 180km/h z przełożeniem głównym 4,44 z MI16 nie jest za krótkie dla 205.
Dodano po 6 minutach:
Paul z forum kupił Gita exporta i tam skrzynia króciutka, na 1 odcięcie gdzieś około 45-50 km/h a odcina powyżej 7 tyś. obr - i to sprawdza się w popularkach
Poza tym obiło mi się o uszy, że export ma przełożenia krótkie, podobnie jak w rallye. Więc już zgłupiałem...[/quote]
jak kupowałem swoja to miała być z 1,9rallye a ta powinna być nieznacznie dłuższa (chyba, bo nigdzie nie znalazłem danych co do przełożenia w 1,9rallye) od 1,6gti i exporta - te są takie same.
Po prędkościach na poszczególnych biegach wyglada, że moja skrzynia ma przełożenie 4,18 z BX 1,6.
: 20 sie ndz, 2006 6:18 pm
autor: d_ARC
Hehe chętnie bym sprawdził 5 do odcięcia, tyle, że skrzynia w garażu
więc zostaje rozebrać - no właśnie jak, co liczyć
zęby na przełożeniu głównym? Niestety moja wiedza z mechaniki nie sięga tak skomplikowanych mechanizmów...
Matematyczna zresztą też, więc będę wdzięczny za poradę: jak przeliczyć oznaczenie przełożenia 14/59 na format x.xx. Gdzieś chyba już było, ale doszukać się nie mogę
A jak w exporcie i 1.6 takie same skrzynie to luz. Ma się dobrze zbierać na 2 i 3 - w końcu to rajdy nie formuła 1
W sumie nawet na mojej z 1.9 powyżej 180km/h nie śmigam bo jakoś tak od 160 średnio chce ta Lwia jechać
więc do odcinki chyba potrzebowałbym lotniska
: 20 sie ndz, 2006 8:36 pm
autor: Kaktus
Dla kol 14 185/60 Skrzynia z 1.9, przelozenie glowne z Mi16, 5 z diesla 1.8 obroty 6700
Przełożenie główne 4,429 Prędkość na: 0,00
Przełożenie 1 biegu 2,923 1 biegu 56,34
Przełożenie 2 biegu 1,85 2 biegu 89,01
Przełożenie 3 biegu 1,36 3 biegu 121,08
Przełożenie 4 biegu 1,069 4 biegu 154,04
Przełożenie 5 biegu 0,757 5 biegu 217,53
Maxymalne obroty silnika 6700
Dla kol 14 185/60 Skrzynia z 1.9, przelozenie glowne z Mi16, 5 normalna obroty 6700
Przełożenie główne 4,429 Prędkość na: 0,00
Przełożenie 1 biegu 2,923 1 biegu 56,34
Przełożenie 2 biegu 1,85 2 biegu 89,01
Przełożenie 3 biegu 1,36 3 biegu 121,08
Przełożenie 4 biegu 1,069 4 biegu 154,04
Przełożenie 5 biegu 0,865 5 biegu 190,37
Maxymalne obroty silnika 6700
Dla kol 15 185/60 Skrzynia z 1.9, przelozenie glowne z Mi16, obroty 6700
Przełożenie główne 4,429 Prędkość na: 0,00
Przełożenie 1 biegu 2,923 1 biegu 58,81
Przełożenie 2 biegu 1,85 2 biegu 92,93
Przełożenie 3 biegu 1,36 3 biegu 126,41
Przełożenie 4 biegu 1,069 4 biegu 160,82
Przełożenie 5 biegu 0,865 5 biegu 198,74
Maxymalne obroty silnika 6700
Dla kol 15 185/60 Skrzynia z 1.9, przelozenie glowne z Mi16, 5 bieg z diesla obroty 6700
Przełożenie główne 4,429 Prędkość na: 0,00
Przełożenie 1 biegu 2,923 1 biegu 58,81
Przełożenie 2 biegu 1,85 2 biegu 92,93
Przełożenie 3 biegu 1,36 3 biegu 126,41
Przełożenie 4 biegu 1,069 4 biegu 160,82
Przełożenie 5 biegu 0,757 5 biegu 227,10
Maxymalne obroty silnika 6700
Do KJS dobrze jest jeszcze wlozyc 1 bieg z Mi16 - jest dluzszy
Mam do sprzedania przelozenie glowne z Mi16 - wogole moge fajna skrzynie komus zlozyc.