Strona 1 z 2
Hamulce - pomysł na modyfikacje w dieslu
: 10 wrz ndz, 2006 1:28 pm
autor: MILO.
witam,
koncza mi sie tarcze, klocki i zaciski chcialy by być nowe
Jako, że mam zaicski bendixa a sa one srednio wydajne zastanawiam sie co by mozna bylo zmienic, z jakiego modelu podstawic by zdecydowanie poprawić skutecznosc hamowania, przy nie za duzych modyfikacjach...
Slyszalem ze podejda tarcze z zaciskami + klocki z 1.6 gti ew to samo z 405. Chcialbym poznac wasze pomysly i opinie ludzi, ktorzy podobne manewry przeprowadzili juz w swoich bolidach..
: 11 wrz pn, 2006 1:45 pm
autor: Pagi
Ja tam nie narzekam na hamulce w swoim dieslu. Wymienilem tarcze jakis czas temu na brembo + klocki ferrodo premium i hamuje moim zdaniem wysmienicie.
: 11 wrz pn, 2006 3:40 pm
autor: MILO.
ja mialem podobny zestaw i ciagle problemy, wymioenialem pompe serwo, przewody, caly tył... i dalej srednio
dlatego teraz gdy koncza (w zasadzie juz dawno sie skonczyly) tarcze a zaciski nie byly wczesniej zmieniane i reperowane, dlatego "wyjechalem" z inicjatywa jakis przerobek...
: 11 wrz pn, 2006 10:12 pm
autor: Pagi
W sumie jakbys cos ciekawego wymyslił... U mnie np. skrzypi lewy zacisk, podejrzewam ze spowodowane to jest jakimis luzami na nim... aczkolwiek nie powoduje to slabszego hamowania... Jak myslicie urwie mi sie cos w koncu?
: 11 wrz pn, 2006 10:32 pm
autor: d_ARC
Pszemo próbował zrobić podobną operację - wszystko mierzyliśmy i byłoby OK, zacisk różni się chyba tylko jarzmem (pod wentylowane tarcze) ale z tego co wiem trzeba też wymieniać zwrotnice
Po więcej info pisz do Pszema
: 11 wrz pn, 2006 10:52 pm
autor: Lord Devil
Bez problemu da się zaadoptować hamulce z citroena berlingo/peugeota partnera tarcza wentylowana i mniejsza 247mm i 266mm, zmieniasz zaciski i tarcze zestaw typu plug&play. Różnica jest kolosalna.
: 13 wrz śr, 2006 8:39 pm
autor: MILO.
Czyli co? ładować zestaw z partnera czy 1.6gti ? Musze podjac jakas decyzje bo robi sie niebezpiecznie...
: 13 wrz śr, 2006 11:01 pm
autor: Lord Devil
Jeżeli ma lepiej hamować to partner. Oczywiste chyba jest dla ciebie, że tarcza 266 i większy zacisk to lepsza sprawność niż 247 i mniejszy zacisk. Jeżeli ma być rewelacyjnie to lepszy płyn DOT 5 i przewody w stalowym oplocie.
: 13 wrz śr, 2006 11:40 pm
autor: Banita
Nie przesadzasz?
: 14 wrz czw, 2006 9:25 am
autor: Lord Devil
Z czym nie przesadzam? Zad dużo zmian czy nie będzie efektu? Opisałem to dokładnie na forum. Do tego miałem pompe z 605 3,0 V6 razem z serwem z 405 T16 i auto stawało w miejscu, przy normalnej masie i mocy około 150ps. Teraz hamulce opieram na zaciskach 4tłoczkowych brembo i tarczy 283mm, ale w tej chwili moc samochody będzie 220ps+, więc chodzi o sprawność przy większych prędkościach i fadding.
: 14 wrz czw, 2006 10:32 am
autor: Banita
Chodzi mi o to, ze to jest dieles, ktorym wiekszosc czasu nie przekracza sie 140 -stalowy oplot to juz moim zdaniem przesada. Fabryczny zestaw z partnera wystarczy
: 14 wrz czw, 2006 12:16 pm
autor: Lord Devil
Dlatego napisałem, że jeżeli ma być rewelacyjnie
: 14 wrz czw, 2006 12:16 pm
autor: MILO.
OK po glebszym zanurkowaniu w temat hamulcow z partnera dowiedzialem sie ze sa wentylowane (najczesciej) ale spotkalem tez lite tarcze - nie wiem moze jakas pomylka sprzedajacego czesci. Parnter=206hdi,gti=405...
W takim razie zaczynam rozgladac sie za czesciami, jako, ze tarcze i klocki bez wiekszego problemu da sie kupic to przyzwoite zaciski bedzie ciezej...
Gdyby ktos mial cos co mi sie przyda dajcie cynk
: 14 wrz czw, 2006 12:26 pm
autor: Lord Devil
Są dostępne od reki na większości szrotów z francuzami Mam na myśli oczywiście zaciski, za niedużą kase.
: 14 wrz czw, 2006 1:43 pm
autor: cheatoss
wejdzie na nie potem felga 13" ? bo zimowki mam stalowe 13" a takiego zabiegu bym dokonal, gdyz na alu i szerszych oponach hamuje po prostu slabo.
brac od partnera ale jakiego? diesla, benzyny? wentylowane byly w zwyklym dieslu czy tylko turbo? czy zaciski beda sie roznic dla roznych wersji partnera czy raczej sa takie same?
pozdrawiam