Strona 1 z 2
Skrzynia z diesla do GTI
: 12 wrz wt, 2006 4:25 pm
autor: b182
Mam taki pomysł (może i głupi)
żeby do Gti 1.6 załatwic sobie skrzynie z dieselka. Jak wiadomo w 1.6 gti strasznie krótko sa zestopniowane biegi. Myslałem zeby załozyc sobie dieslowska skrzynie i zobaczyc jak sie bedzie w trasie tym jezdziło. Podejzewam ze zdecydowanie lepiej bo nizsze obroty przy wyzszych predkosciach. Co o tym myslicie. (od strony technicznej) Moze tak ktos próbował.
: 13 wrz śr, 2006 9:42 am
autor: Dżon Dobra Nadzieja
MI miał coś takiego... 1,6 z dieselowską skrzynią
: 13 wrz śr, 2006 9:46 am
autor: mi
ja Ci dam 1.6 - w papierach stało 1.9 jak byk
Skrzynia była z diesla albo z td, licznikowe 160 miałem w 14.5 sekundy, więc chyba dobrze
Teoretyczna prędkość maksymalna - koło 260
Na trasie 3000 - 3500 (ca. 130 km/h) obrotów, czyli kultura
...ale jak po dwójce zapinałem długaśną trójkę to brało mnie na płacz...
: 13 wrz śr, 2006 10:42 am
autor: b182
czyli pomysł niegłupi
??
tylko czy licznik kkłamie mocno wtedy??
Mozna by zrobic nakładke na zegary z przeskalowanymi predkościami
: 13 wrz śr, 2006 11:07 am
autor: mi
licznik nie kłamie - licznikowe 100 to u mnie 92 km/h, czyli wszystko w normie
: 13 wrz śr, 2006 11:13 am
autor: Banita
: 13 wrz śr, 2006 2:10 pm
autor: mi
19,27 - to były piękne czasy, młodość, mój pug miał wtedy tylko 14 lat...
teraz jest:
12,91 0-150
14,75 0-160,
17.8coś 0-170,
oczywiście dupa nie pomiar, bo stoper w garści i patrzenie na budzik, ale jako takie pojęcie daje
: 13 wrz śr, 2006 2:19 pm
autor: Fox
Zmień sobie przełożenie główne na takie od 1.9 gti - 100zł taka operacja kosztuje ui ciecia w Czernichowie pod Krakowem. Skrzynia od dizla to nie jest chyba dobry pomysł - tak jak Mi mówi - za duże odstępy między biegami. Jak chcesz mieć większą prędkość maksymalną to zmień sobie piąty bieg tylko na taki od diesela i będzie. Taniej Cię to wyjdzie niż cała skrzynia od dizla a efekt będzie lepszy
: 13 wrz śr, 2006 3:06 pm
autor: Banita
Fox pisze: Jak chcesz mieć większą prędkość maksymalną to zmień sobie piąty
przeciez on i tak nie jedzie powyzej 170
swoja droga musze u siebie stoperem sprawdzic 0-150
: 13 wrz śr, 2006 4:50 pm
autor: b182
No nie jedzie bo zarżniety
a twój Banita ile jedzie?? Tylko nie cygań:D
Dodano po 4 minutach:
PS.
Pisałes kiedys w jednym z postów ze padła ci pompa oleju i ci auto muliło przy wyzszych obrotach?.Czy u mnie to moze byc powodem słabszej pracy silnika na wysokich obrotach i wyższych biegach. ??
: 13 wrz śr, 2006 4:52 pm
autor: Banita
218
6400RPM na 5 i nie wiem czy to koniec po prostu odpuscilem, bo mnie po calej drodze nosilo przez sworzen wachacza
Dodano po 1 minutach:
to byl stary post-wtedy bylem jeszcze glupszy niz teraz
-powodem byly za duze luzy na zaworach i zalamujaca sie guma w dolocie
: 13 wrz śr, 2006 4:53 pm
autor: b182
A co do pompy?? W poprzednim poscie dopisałem pytanko
: 13 wrz śr, 2006 7:12 pm
autor: samer
My mamy w 1.9 , slabiej przyspiesza, ale mniej pali na trasie, schodzi do 8litrow gazu. 4000obr -> 160km/h
: 13 wrz śr, 2006 8:28 pm
autor: b182
Wiec duże luzy na zaworach moga tak mocno ograniczac moc (predkość)??
: 13 wrz śr, 2006 9:33 pm
autor: Dżon Dobra Nadzieja
OT
jeśli sie nie myle to te 218 to z wyliczeń ci wyszło, tak?
b182, najpierw zrób sobie silniczek, napewno pomoże bardziej niż wymiana skrzyni