Strona 1 z 1

Problemy dwa. 1.8D

: 19 wrz wt, 2006 5:46 pm
autor: Maciej
Witajcie,

Tak sie zdarzylo ze musze teraz pracowac w Austri i co dwa trzy tygodnie jezdze do Polski. Oczywiscie jak to na dluzszej trasie wyszlo pare niepokojacych rzeczy.

1. Drgania/stukania
Podczas jazdy na 5 biegu, gdy chce przyspieszyc czuje drgania nakierownicy i caly samochod zaczyna sie trzesc jakby mial kola nie wywazone. Gdy tylko ujme gazu, albo dojdzie do zadanych obrotow lub z gorki objaw znika, jest cisza i jest normalnie. Zawieszenie mam prawie cale nowe. Tarcze,zaciski,klocki,wachacze,polosie, gumy na stablizatorach, amorki wraz z lozyskami - to wszystko bylo w ostatnim czasie wymienione. Przed wyjazdem robilem zbieznosc i wywazalem kola. Luzu zadnego nie wykryto. Mam takie wrazenie jakby sie do przenosilo z rury wydechowej na podloge??

2. Hamulce
Sa dosc slabe, po dluzszej jezdzie gdy zahamuje gwaltownie to przednie prawe kolo i (chyba) lewe tylne idzie w poslizg, natomiast lewy przod nie. Mimo tego samochodu nie sciaga na prawo podczas hamowania. Przeczytalem na forum ze poniewaz hamulce sa krzyzowe to trzeba by podciagnac na bebnie prawy tyl - tak zrobilem - nawet kolo chodzi ciezej od lewego ale dalej jest to samo. Nadmienie ze pompa, przewody i szczeki sa nowe.

Jeszcze raz polecam wszystkim klekocznikom wymiane wtryskow !!! Przy jezdzie 100-110 obciazonym samochodem ( full ciezkich bagazy i 2 osoby ) spalil mi w granicach 4,4 - 4,6 .

Pozdrawiam
Maciej K

P.S. Jaka pojemnosc ma bak od 205 d ?[/list]

: 20 wrz śr, 2006 6:45 am
autor: b182
pewnie jak zwykły 205 czyli ok 50 l

: 20 wrz śr, 2006 11:59 am
autor: Dexter
Ja kiedys tak mialem ze rura mi sie troche przestawila na tych wieszakach gumowych i bila o wspornik od haku holowniczego i o zapas i przy ruszaniu i przy zmianie biegow mialem dziwne stuki...Sprawdz pod autem jak tam caly wydech chodzi czy ci sie nie obija o cos... ale z drganiami na kierownicy to do znawcow:)
A co do wtryskow to ja sie wlasnie czaje na wymiane chociaz moj 1,8 TD pali okolo 5 l/100km po trasie, po miesice jest jakies 5,5l.

: 20 wrz śr, 2006 12:05 pm
autor: Banita
Lozysko podporowe dluzszej polosi tez wymieniales?

: 21 wrz czw, 2006 12:08 am
autor: samer
Ale przy jakich predkosciach jest to stukanie na 5 biegu ?

: 21 wrz czw, 2006 2:32 pm
autor: marian205
ja tak miałem jak padła mi półoska. przy dodawaniu gazu było tak jak piszesz. wymieniłem i po sprawie.
Patrzałaś na to łozysko jak mówił Banita :?:

: 21 wrz czw, 2006 3:08 pm
autor: ERA
Witam! do Macieja
Miałem identyczne obiawy, drgania podczas przyspieszania i hamowania.Trzęsło
całym samochodem, kierownicą, kołami (kierowcą też).
Przyczyna: rozleciało się łożysko igiełkowe na jednym z trzech kamieni na półośce-
wymieniłem igiełki ze starej półosi, wszystko ustało. Robota wredna mnie zajęło
około 4 godzin :( uwaga: trzeba dokładnie wybrać magnesem stare pokruszone i połamane igiełki bo narobisz sobie nowego bałaganu. 8)7

pozdrawiam :W

: 21 wrz czw, 2006 3:37 pm
autor: marian205
tak jak pisze era. jesli to jest przyczyna to uwaznie wyczysc przegub bo jak coś zostanie to.... 8)7