Problem z pracą silnika, nierówne obroty i czarny dym z rury
Problem z pracą silnika, nierówne obroty i czarny dym z rury
Witam
mam problem ze sterowaniem silnika TU3M 1.4i
już nie wiem co jest
silnik nierówno pracuje i czarny dym idzie z rury po dodaniu gazu i tak jest na jałowym i jak jedzie
już nie wiem gdzie szujac usterki,
ostatnio komp pokazał mi czujnik wody i czujnik powietrza zasysanego że niby uszkodzony, czujnik wody wymieniłem , czujnika powietrza nie, ale przeczyściłem styki od wtrysku i na chwile pomogło,
ale na chwile, po chwili znowu to samo, zła praca silnika , świece czarne i czarny dym z rury ....
WD 40 i większość połączeń przeczyszczona
sprawdzony podciśnieniowy od regulatora, ma zasilanie i podcieśnionowy działa , po zdjęciu przewodu słychać jak opada membranka,
krokowy działa, ale chyba do spalania to on niewiele ma
więc co może być jeszcze przyczyną złego spalania , bo ja już nie wiem gdzie szukać usterki, a komputer nie pokazuje żadnych uszkodzeń
mam problem ze sterowaniem silnika TU3M 1.4i
już nie wiem co jest
silnik nierówno pracuje i czarny dym idzie z rury po dodaniu gazu i tak jest na jałowym i jak jedzie
już nie wiem gdzie szujac usterki,
ostatnio komp pokazał mi czujnik wody i czujnik powietrza zasysanego że niby uszkodzony, czujnik wody wymieniłem , czujnika powietrza nie, ale przeczyściłem styki od wtrysku i na chwile pomogło,
ale na chwile, po chwili znowu to samo, zła praca silnika , świece czarne i czarny dym z rury ....
WD 40 i większość połączeń przeczyszczona
sprawdzony podciśnieniowy od regulatora, ma zasilanie i podcieśnionowy działa , po zdjęciu przewodu słychać jak opada membranka,
krokowy działa, ale chyba do spalania to on niewiele ma
więc co może być jeszcze przyczyną złego spalania , bo ja już nie wiem gdzie szukać usterki, a komputer nie pokazuje żadnych uszkodzeń
tak, podmieniałem kompa , ale to nie to na pewno
mam ( miałem ) dwa
705 i 745
na 705 jest to właśnie, ale wcześniej było OK
na 745 nie ma tego , ale za to ma dziure w gazie jak przyspiesza , mulenie ( raczej uszodzony komp ) odesłany i u gościa to samo jest
a niby jak mam sprawdzić potencjomert przepustnicy ??
mam ( miałem ) dwa
705 i 745
na 705 jest to właśnie, ale wcześniej było OK
na 745 nie ma tego , ale za to ma dziure w gazie jak przyspiesza , mulenie ( raczej uszodzony komp ) odesłany i u gościa to samo jest
a niby jak mam sprawdzić potencjomert przepustnicy ??
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
jak powiem ze bylo to opisywane, to zaraz mnie wiekszosc madrocholkow zajebie, ale bylo to dosyc dokladnie opisane....(SZUKAJ) do pomiaru uzywaj miernika wychylowego bo te chinskie za 30 zl nie pokaza ci precyzyjnie wyniku pomiaru
edit
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... zepustnicy
edit
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... zepustnicy
Ostatnio zmieniony 21 wrz czw, 2006 12:03 am przez moralez, łącznie zmieniany 1 raz.
wiec tak
problem usunięty
były dwa problemy w sumie
pierwszy to potencjomert przepustnicy, oporność starego była 1150 Ohm, za dużo
powinna być mniejsza niż 1100 Ohm
nowy ( używany miał 950 ohm )
regulacja potencjometru dosyć czasochłonna , ale da się
na całkowicie zamkniętej przepustnicy zmierzyć napiecie na styku 1 i 2 potencjometru , powinno mieć wartość od 0.20 do 0.25 Volta i nie więcej, jak jest inaczej , trzeba regulować potenjometr, do tego porządny miernik i cierpliwości potrzeba
i jeszcze sonda lambda
założona nowa sonda NGK uniwersalna
problem był taki że sonda NGK jest to sonda nowego typu o znacznie leprzych parametrach pracy i nie bierze masy z obudowy , tylko z kabla masowego, a w peugeocie jest to tak dziwnie zrobione że masa wcale masą nie jest ,
tylko podłączenie przewodu masowego sondy do karoseri samochodu rozwiązało problem pracy sondy
po prostu trzeba sonde domasować
------------------------------
MAGNETI -MARELLI , próby odpalenia całego nowego układu
jak nie wyjdzie przeróbka będzie do sprzedania kompletny układ zapłonowy magneti-marelli do P205
problem usunięty
były dwa problemy w sumie
pierwszy to potencjomert przepustnicy, oporność starego była 1150 Ohm, za dużo
powinna być mniejsza niż 1100 Ohm
nowy ( używany miał 950 ohm )
regulacja potencjometru dosyć czasochłonna , ale da się
na całkowicie zamkniętej przepustnicy zmierzyć napiecie na styku 1 i 2 potencjometru , powinno mieć wartość od 0.20 do 0.25 Volta i nie więcej, jak jest inaczej , trzeba regulować potenjometr, do tego porządny miernik i cierpliwości potrzeba
i jeszcze sonda lambda
założona nowa sonda NGK uniwersalna
problem był taki że sonda NGK jest to sonda nowego typu o znacznie leprzych parametrach pracy i nie bierze masy z obudowy , tylko z kabla masowego, a w peugeocie jest to tak dziwnie zrobione że masa wcale masą nie jest ,
tylko podłączenie przewodu masowego sondy do karoseri samochodu rozwiązało problem pracy sondy
po prostu trzeba sonde domasować
------------------------------
MAGNETI -MARELLI , próby odpalenia całego nowego układu
jak nie wyjdzie przeróbka będzie do sprzedania kompletny układ zapłonowy magneti-marelli do P205
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
tak z ciekawosci zapytam jak mierzyles ta opornosc ?dvfilm pisze:wiec tak
problem usunięty
były dwa problemy w sumie
pierwszy to potencjomert przepustnicy,oporność starego była 1150 Ohm, za dużo
powinna być mniejsza niż 1100 Ohm
nowy ( używany miał 950 ohm )
regulacja potencjometru dosyć czasochłonna , ale da się
na całkowicie zamkniętej przepustnicy zmierzyć napiecie na styku 1 i 2 potencjometru , powinno mieć wartość od 0.20 do 0.25 Volta i nie więcej, jak jest inaczej , trzeba regulować potenjometr, do tego porządny miernik i cierpliwości potrzeba
czy przy regulacji odlaczales krokowy
i decydujace czy ty piszesz o wtrysku boscha czy magnetii marelli ?
oporność mierzysz na stykach 1 i 5 potencjometru omomierzem, wartość nie może być większa niż 1100 ohm, jeśli jest więcej ,potencjometr kosz, jak mniej to OK
przy regulacji potencjometru musi być krokowy odłączony i przepustnica całkowicie zamknięta , czyli , do krokowego do styku 1i2 bateryjke 4.5V i schować popychacz krokowego całkowicie
potem robisz regulacje potencjometru na załączonym zapłonie
------------------------
MAGNETI-MARELLI - jak odpali to przy tym układzie nie ma żadnej regulacji niczego
przy regulacji potencjometru musi być krokowy odłączony i przepustnica całkowicie zamknięta , czyli , do krokowego do styku 1i2 bateryjke 4.5V i schować popychacz krokowego całkowicie
potem robisz regulacje potencjometru na załączonym zapłonie
------------------------
MAGNETI-MARELLI - jak odpali to przy tym układzie nie ma żadnej regulacji niczego