Co będzie po założeniu głowicy z 1.9 130km do 1.6 104km?

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Jaca1984
Junior
Posty: 121
Rejestracja: 10 cze sob, 2006 7:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Co będzie po założeniu głowicy z 1.9 130km do 1.6 104km?

Post autor: Jaca1984 »

Jak w temacie - będzie coś z tego?? Czy muszę coś zmieniać? Jaki uzyskam stopień sprężania ? Czy spasują kolektory? Dzieki za odp.
Awatar użytkownika
Przecinak
Junior
Posty: 336
Rejestracja: 19 sty śr, 2005 5:06 pm

Post autor: Przecinak »

Tutaj powinien sie Kaktus wypowiedziec bo bedzie wiedzial na 100% ale pasowac bedzie, stopien sprezania pozostanie bez zmian, jedynie zyskasz wieksze zawory co powinno sktukowac odrobine wieksza moca (tak 5- 10KM).

Oczywiscie zakladam ze masz kompletna glowice z walkiem, zaworami itp.
Peugeot 205 GRIFFE :) Sliczny zielony i z sercem lwa :)
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Awatar użytkownika
Jaca1984
Junior
Posty: 121
Rejestracja: 10 cze sob, 2006 7:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: Jaca1984 »

Kiedyś pytałem Kaktusa o głowicę i zaproponował mi A grupową - wynik ok 130km na seryjnym wałku 1.9 130km, ale sam nie wiem czy potrzebuję taką do kjs czy sprintów. Kupiłem silnik 1.9 130km i zastanawiam się nad przełożeniem głowicy. Najpierw sprawdzilbym tylko szczelność i wymienił uszczelniacze. Czyli powinienem uzyskać moc 115 jak w pozniejszych 1.6.. Pytanie czy warto sie w to bawić.hmmm
Awatar użytkownika
Przecinak
Junior
Posty: 336
Rejestracja: 19 sty śr, 2005 5:06 pm

Post autor: Przecinak »

Jaca1984 pisze:Pytanie czy warto sie w to bawić.hmmm
Na to pytanie musisz sobie sam odpowiedziec ale ogolnie tuning silnikow jest dosyc kosztowny i za 200 - 500 zl to nic nie da zrobic.

Wedlug mnie to lepszym rozwiazaniem jest zrobic remont tego 1.9 a pozniej przelozyc z tym ze trzeba miec jeszcze kompa z 1.9 GTI.
Peugeot 205 GRIFFE :) Sliczny zielony i z sercem lwa :)
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

A 1.9 nie bedzie chodził na kompie od 1.6?? wydaje mi sie ze bedzie i to dobrze??
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
Jaca1984
Junior
Posty: 121
Rejestracja: 10 cze sob, 2006 7:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: Jaca1984 »

też myślałem żeby dać 1.9, ale wole pozostać w niższej klasie- choć nikt by się nie zorientował ;)
Awatar użytkownika
Przecinak
Junior
Posty: 336
Rejestracja: 19 sty śr, 2005 5:06 pm

Post autor: Przecinak »

No troche dupiato ale chodzic bedzie, roznica jest nawet pomiedzy kompami z 1.9 GTI (105 a 130KM)
Peugeot 205 GRIFFE :) Sliczny zielony i z sercem lwa :)
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

Tylko sie nie denerwujcie ze zapytam.
Czy wałek z 1.9 bedzie pasował do głowicy z 1.6??
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
Jaca1984
Junior
Posty: 121
Rejestracja: 10 cze sob, 2006 7:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: Jaca1984 »

trzeba pogadac z Kaktusem, nie jestem pewien czy do 105-cio 'konnej" glowicy bedzie pasował i czy będzie coś dawał, bo ma mniejsze zawory. Sam sie zastanawiam jak będzie 1.6 chodzil na walku z 1.9 czy nie straci mocy na niskich obrotach? nie wiem. Którym modelem 1.6 śmigasz?
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

ja niewiem nawet który mam model 105 czy 115 KM. Za duzo poprzedni własciciel grzebał. Niewazne. Tak czy siak zmianie musi ulec wałek rozrzadu bo duzo ponad sfazowania zurzyty. Sa sprtzeczne opinie i ponoc obie od Kaktusa. Jedni pisza ze głowicea z 1.9 poprawi osiagi autka bo wieksze zawory a inni ze osłabi go bo bedzie mniejszy stopien sprezania. Jak to jest naprawde. Nie chodzi mi o podnoszenie mocy tylko o to zeby auto szło jak nalezy.
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
Jaca1984
Junior
Posty: 121
Rejestracja: 10 cze sob, 2006 7:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: Jaca1984 »

jesli chodzi o glowice to wyjasnilismy to z Przecinakiem ale skasowali te posty... majkelus pisał że obniża stopień spreżania - ale tylko głowica 1.9 105KM bo ma głęboką komorę spalania, te 122 i 130 pasują bez zmian i są podobne do tej z 1.6 115KM a wałek przypomina Świątka GT do 1.6 . Wiec pozostaje stopien sprezania na poziomie ok 9.5 i ponoć fajnie juz jezdzi na takiej konfiguracji. Pozdrawiam
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

dzieki jaca1984. Wiec pozostaje zaopatrzec sie w głowice.
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
Jaca1984
Junior
Posty: 121
Rejestracja: 10 cze sob, 2006 7:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: Jaca1984 »

ale jestem w szoku, po wczorajszym Zamkowym Sprincie. Startował Piotr Baran AX'em GTI kolo 110km ( choc nikt nie wie dokladnie ) z krótkim p.głownym i przegrał jedynie z Lancerem evo :lol: .. tak więc nie da się ukryć, że nie najważniejsza jest moc, a technika i doświadczenie... no i dobre oponki :]
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Kolega mial AXa 1.1 i na skrzyzowaniach wygrywal ze wszystkimi znajomymi z Jim Squad (taka opolska grupa tuningowa) , hehe, ale tylko do 2 biegu
Waga robi swoje.

A na zawodach to wazne jest doswiadczenie, sam po sobie moge powiedzec, bo na poczatku w KJSach startowalem nasza rajdowka (130KM),a w tym sezonie 3 KJsy jechalem Dieselem i robilem lepsze czasy niz dwa lata wczesniej rajdowym autem :P
Awatar użytkownika
Jaca1984
Junior
Posty: 121
Rejestracja: 10 cze sob, 2006 7:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: Jaca1984 »

a mam takie pytanie samer czy zdażyło się wam tak że tylne bębny po ostrzej jeździe, jak wystygł to "łapał" ?? nam ostatnio strasznie, chcemy ruszac a tu ręczny choćby trzyma :O czy mam ten regulator wymontować??
ODPOWIEDZ