Strona 1 z 1

Rzepak jest OK

: 05 paź czw, 2006 2:12 pm
autor: tomaszmal7
Witam.
Dużo się mówi i piszę na temat rzepaku do silników diesla.
Podobno najlepiej jak się podgrzeje olej przed podaniem do pompy wtryskowej. Ja w swoim Pegu mam pogrzewany filtr paliwa od układu chłodzenia silnika, silnik 1.9 D.
Więc, chyba nie potrzebuje dotatkowych instalacji do rzepaku?
Wlałem dzisiaj pierwszy raz rzepak z Carrefoura i wydaje mi się, że silnik pracuje ciszej i jest taki jakby miękki, a ten zapach ze smażonych placków wpływa na apetyt :)
Pozdrawiam.

: 05 paź czw, 2006 2:33 pm
autor: Ferguss
MAsz podgrzewany filtr paliwa, ale rzepak jak przyjdzie mróz, to tak zgęstnieje w baku że nie odpalisz :P
Przerabiam to w MB190 od 2 sezonów ;)
Już były zainstalowane 3 grzałki i nic. Dlatego na zimę przesiadam się na ON :)

: 05 paź czw, 2006 2:34 pm
autor: Banita
mam znajomego, ktory w TIR'ze trzymal w baku zarowke, zeby paliwo nie zamarzalo 8)7 8)7

: 05 paź czw, 2006 2:35 pm
autor: Ferguss
Co do pracy silnika to nie odczułam podczas użytkowania zmian w pracy i odgłosie.
A zapach? No coż :) Policjantowi się nie spodobał podczas kontroli, ale co mógł biedny powiedzieć :D

: 05 paź czw, 2006 2:36 pm
autor: Sebek
Banita pisze:mam znajomego, ktory w TIR'ze trzymal w baku zarowke, zeby paliwo nie zamarzalo 8)7 8)7
no to nieźle :lol:

: 05 paź czw, 2006 5:16 pm
autor: PANDEIVEK
z bratem lalismy do mercedesa 207D i powiem ze rzeczywiscie jak troszke przymrozilo to byla kapa ale jazda zupelnie inna niz na ropce silnik tak fajnie mruczal :) jedyne porownywalne paliwo do rzepaczku to ON VERVA :)

: 06 paź pt, 2006 7:46 am
autor: Pieraś
Banita pisze:mam znajomego, ktory w TIR'ze trzymal w baku zarowke, zeby paliwo nie zamarzalo 8)7 8)7
niezly kamikaze :P jezdzaca bombka :roll:

: 06 paź pt, 2006 9:41 am
autor: numerik
Czy ktoś oglądał silnik po jeździe na rzepaku, w jakim stanie są np:
1. końcówki wtrysków,
2. turbina od strony kolektora wydechowego,
3. jak reaguje na to olej,
4. jak zachowyją uszczelniacze zaworów,
5. co na to pompa wtryskowa, pompy satrego typu potrzebują siarki która stanowi element smarny (z wykluczeniem pomp rzędowych mercedesa które mają przewód smarujący podłączony do układu smarowania silnika).
Chętnie się też przesiądę na rzepak bo wszystkie długie trasy robie dieselkiem 2.1 TD w R Espace.
Napiszcie ile przejachliście na rzepaku ja rocznie robie 70 - 80 kkm nie chciałbym co sezon remontować silnika.
Pozdrowienia

: 06 paź pt, 2006 11:03 am
autor: Ferguss
Ja przejechałem na OR ponad 50.000.
Auto to MB190 2.0 z '90

: 06 paź pt, 2006 11:13 pm
autor: PANDEIVEK
u nas poszly wtryski i pompa sie lekko zuzyla :)

: 07 paź sob, 2006 4:27 am
autor: MistrzuGT
PANDEIVEK pisze:z bratem lalismy do mercedesa 207D i powiem ze rzeczywiscie jak troszke przymrozilo to byla kapa ale jazda zupelnie inna niz na ropce silnik tak fajnie mruczal :) jedyne porownywalne paliwo do rzepaczku to ON VERVA :)
hehe, wcale bym sie nie zdziwil, jakby ta verva to rzepak byl... :lol:
bo ten nasz orlen to podejrzany jest.... :P

: 07 paź sob, 2006 4:21 pm
autor: NMike
Na rzepaku trzeba jeździć ostrożnie. ZAnim sie silnik nie rozgrzeje, to nie wolno przekraczać 2tys obrotów. Ponadto dobrze jest troche mieszać z ON.
Wiadomo, ze pompa lucas jest wrazliwa i slaba, ze bosch zmieli wszystko i dalej bedzie pracował :W