Strona 1 z 1

Pytanie dotyczace skrzyni

: 29 paź ndz, 2006 8:44 am
autor: rado83
Chcialem sie dowiedzieic czy w 1,6 gti takze była montowana skrzynia o oznaczeniu BE3 i czy poloski z 1,9 gti pasuja do skrzyn z 1,6 i czy sa jakies znaczne roznice konstrukcyjne ktore uniemoziliwaly by montaz do 1,9

: 29 paź ndz, 2006 9:52 am
autor: b182
Z tego cow iem w 1.9 półosie maja inna liczbę zębów na wieloklinie. Nie pasują do piast z 1.6 a wiec musiałbys zmienic równiez zwrotnice. Jesli sie myle to niech ktos sprostuje.

: 29 paź ndz, 2006 10:38 am
autor: rado83
mam przelozenie glowne z mi16 wiec ilosc zebow nie ma znczenia chodzi tylko o to czy 1,6 byl takze typ skrzyni BE3 bo z tego co wiem to przelozenie pasuje do tego typu skrzyni tylko

: 29 paź ndz, 2006 1:06 pm
autor: Banita
tak, ale polosie z 105km exporta. z 'normalnego' 1.9 nie podejdzie -wieksza srednica i ilosc zebow

: 29 paź ndz, 2006 6:34 pm
autor: samer
Poloski z 1.9 GTI wejda do kazdej skrzyni BE1/BE3. Problem wlansie zawsze sie pojawia ze strony zwrotnicy, ale jak ty wymieniasz skrzynie w aucie, to nie bedziesz mial zadnych problemow. Miedzy 1.6 a 1.9 jest roznica w przelozeniu glownym (1.6 ma krotrze) , ale z tego ci widze masz przelozenie 4.4 z 16v.

Jezeli miales BE1 i przechodzisz na BE3 bedziesz musial zmienic linke sprzegla, bo jest inaczej rozwiazany mechanizm wysprzeglania (inna lapa na lozysko oporowe). Lozysko oporowe tez bedziesz musial zmienic. To jest jedyna roznica miedzy tymi skrzyniami.

AA :)
Wsteczny bedzesz mial "do tylu" , czyli jak 6 bieg (BE3) , a w BE1 jest "do przodu".

Pozdro

Dodano po 1 minutach:

wodziki zostaja bez zmian

: 29 paź ndz, 2006 6:58 pm
autor: rado83
Samer miałem skrzynie BE3 ale sie rozypała na rajdzie strzelila przy nawrocie olej sie wylał a z gory widac zebatki 8)7

chce teraz wrzycic skrzynie z 1.6 bo slyszalem ze ma poszczegolne przelozenia krotsze a przelozenie z mi 16 z tym ze nie wiem czy nei bedzie za krotka.

Pozatym chcialem wrzucic inne przelozenia 1 zeby byla dluzsza gdzies na forum czytalem ze ktos tak juz robil chyba kaktus albo ktos inny.

Da sie tak?

: 29 paź ndz, 2006 8:28 pm
autor: d_ARC
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... highlight=

Moja poczeka do wiosny bo i sprzęgło już się o wymianę prosi - a to już z robocizną większa kasa :( Grunt, że części już są 8)

Daj znać jak wrażenia po zamianie :)

: 29 paź ndz, 2006 8:48 pm
autor: Banita
samer pisze:Poloski z 1.9 GTI wejda do kazdej skrzyni BE1/BE3. Problem wlansie zawsze sie pojawia ze strony zwrotnicy
fakt -sorry za wprowadzenie w blad :roll:

: 29 paź ndz, 2006 10:43 pm
autor: rado83
no doczytalem kaktus gdzies pisze ze mozna wrzucic 1 z MI 16

: 29 paź ndz, 2006 11:56 pm
autor: samer
Ja jezdzilem autem ze skrzynia 1.6 z przelozeniem z mi16, byl to peugeot 205 1.6 GTi z moca ok 90KM, poprawilo to przyspieszenie z 10sekund, do 9 sekund. Auto wydawalo sie mocniejsze :) Naprawde lepiej sie zbieralo.

W rajdowce mamy tez taka skrzynie i daje rady, idealna na rajdy, predkosc max 180-190 km/h (zalezne od limitera obrotow).

Przejscie z BE3 na BE1 jest bardziej skomplikowane ;) Musisz jeszcze miec linke do biegu wstecznego, lewarek zmany biegow z BE1 (na zdjeciu modyfikowany), oraz wymienic pedal sprzegla (albo zmodyfikowac).

Kilka fotek, moze sie przydadza :)

Obrazek

: 30 paź pn, 2006 9:16 am
autor: rado83
ale ja w pugu mam skrzynie BE3 i nei chce przechodzic na BE1 . Chyba ze taka z 1.6 jest tylko BE 1 czy takze w 1,6 były BE 3?

Co do dlugosci popytalem (poniewaz przydała by mi sie jedynka dluzsza) i wyszlo ze najlpiej wlozyc skrzynie z 1,9 gti plus przelozenie z mi 16 taka jak mialem:(