Strona 1 z 2
Z serii "Nie odpala"
: 07 lis wt, 2006 10:49 pm
autor: ZyŁy
Jest iskra, dostaje paliwo, nowa kopułka i palec, dziwna rzecz to modul zaplonowy od poloneza ale na tej przerobce dzialal juz jakis czas. Bylem u mechanika, posprawdzal wszystko i sie poddal, stwierdzil ze jest za "mala iskra". Podejmie sie jak bedzie oryginalny modul. Wg mnie skoro dzialal w tej konfiguracji to winna lezy gdzies indziej, ale gdzie ?
Wczesniej odpalal z wielkim trudem (za ktoryms razem i trzebabylo go rozgrzac bo sie dusil i gasl) po przeczytaniu kilku postow wskazywalo na czujnik temp. co potwierdzil odczyt procesora diagnostycznego.
Potem samochod wziela siostra i nie rozgrzala go zbyt dobrze. Przejechala jakies 100 m zgasl jej i sie zbuntowal na dobre. Skonczylo sie rozladowaniem akumulatora i od tamtej pory nie odpala.
: 07 lis wt, 2006 10:57 pm
autor: rado83
moze słaba kompresja
sprawdz to jesli silnik sie juz konczyl to sie skonczyl teraz ju zna amen.
Pozatym(jesli chodzi o iskre) sprawdz cewke moze miec przebicie i iskra bedzie ale bedzie licha.
: 08 lis śr, 2006 1:35 am
autor: Dżon Dobra Nadzieja
trzebabylo go rozgrzac bo sie dusil i gasl
kompresja? <drapiesiepoglowie>
: 08 lis śr, 2006 10:25 am
autor: ZyŁy
Z cewki jest porzadna iskra, natomiast z aparatu juz jest o wiele slabsza.
Napiszcie cos wiecej o tej kompresji, bo nie wiem o co chodzi.
: 08 lis śr, 2006 1:02 pm
autor: aule
Jak masz iskre z aparatu to nie dobrze nie.
: 08 lis śr, 2006 1:09 pm
autor: Banita
palec o ile pamietam ma 980ohm, wiec nic dziwnego, ze iskra jest slabsza, ale tak czy siak powinna na wyjsciu z kopulki strzelac na 3-4cm.
wykrec wszystkie swiece, pozycz od kogos manometr do mierzenia kompresji, wcisnij w miejsce swiecy i trzymaj (mocno, zeby nic bokiem nie uciekalo) i niech ktos ci pomoze krecic rozrusznikiem powiedzmy 2s. odczytaj wskazanie -i tak wszystkie 4 -wyniki podaj tu
: 08 lis śr, 2006 1:10 pm
autor: ZyŁy
Chodzilo mi o iskre nie bezposrednio z cewki tylko juz na swiecy
: 08 lis śr, 2006 1:19 pm
autor: Banita
kable tez maja duzy opor, moze koncowki na kablach sa skorodowane.
czek kompreszyn
: 09 lis czw, 2006 9:03 pm
autor: samer
Jak jechalo i zgaslo i nie chcialo odpalic, to stawialbym na ta za slaba iskre, do wymiany cewka, ale ten modl z poloneza, hmm , nie dziwie sie mechanikowi ze nie chce diagnozowac auta z takim nie pewnym elementem jak ten FSOwki modol.
Pozdro
: 10 lis pt, 2006 4:16 pm
autor: ZyŁy
Pytalem mechanika czy to nie aby cewka to powiedzial, ze nie, bo iskra z cewki jak pisalem juz wyzej jest dobra. Poki co to mam problem, poniewaz trudno o dobrego (elektro)mechanika. Pracuje do 16 wiec w tygodniu nie mam nawet czasu. Bralem specjlanie urlop i dupa. Wiem, ze kiedys bede sie z tego smial, ale poki co to jestem zalamany. Moze jutro sie cos ruszy, o ile znajde jakis holownik.
Kompresji nie jestem w stanie sprawdzic bo nie mam dostepu do manometru.
: 12 lis ndz, 2006 10:38 pm
autor: ZyŁy
Zaciaglem puga do innego mechaniora i co sie okazuje? Nie ma iskry. Z mechanikami do cholery, wyjdzie na to, ze na darmo kupowlame kopulke i palec , wiec jak cos to bede mial do sprzedania. Nie przerazil go modul z poloneza. Posprawdzal i znalazl padniety aparat zaplonowy. Mam juz "nowy" razem z oryginalnym modulem, pytanie tylko czy bedzie dzialac. Wyglada identycznie, rozni sie cyferkami i pochodzeniem (1.4 z 309, a nie 1.1 z 205) , silniki wygladaj bardzo podobnie, a wg mnie to nawet identycznie. Na dniach sie okaze.
c.d.n.
: 14 lis wt, 2006 7:53 pm
autor: ZyŁy
Kolejny mechanior nie daje rady, przy pierwszych obrotach iskra jest i znika. Czy ktos ma modul zaplonu magneti marelli w swojej 205-ce ?
: 14 lis wt, 2006 7:57 pm
autor: Banita
skoro masz MM to sprawdz czujnik walu -to pewnie jest winowajca, skoro po kilku obrotach zdycha
: 14 lis wt, 2006 9:59 pm
autor: ZyŁy
Mowa tu o slynnej brazowej wtyczce swobodnie zwisajace w wiekszosci naszych aut? Z sasiedniego tematu wynika, ze jej nie ma gdzie podlaczyc. Jesli chodzi o modul to akurat taki mi sie trafil i nie mam pewnosci, ze jest odpowiedni.
: 14 lis wt, 2006 10:40 pm
autor: moralez
ZyŁy pisze:Kolejny mechanior nie daje rady, przy pierwszych obrotach iskra jest i znika. Czy ktos ma modul zaplonu magneti marelli w swojej 205-ce ?
dvfilm ma
ZyŁy pisze:Mowa tu o slynnej brazowej wtyczce swobodnie zwisajace w wiekszosci naszych aut? Z sasiedniego tematu wynika, ze jej nie ma gdzie podlaczyc.
nie ma gdzie podlaczyc jesli silnik jest z wtryskiem mono-jetronic(boscha), do magneto marelli jest niezbedna