Strona 1 z 1

Odpowietrzanie 1.0

: 09 lis czw, 2006 5:43 pm
autor: Buben
Jak odpowietrzyć układ chłodzenia w juniorze?

Nie piszcie zebym szukal i nie dawajcie linkow bo szukalem i o 1.0 nie ma slowa. Napiszcie Gdzie odpowietrzniki i co i jak. dzieki z gory:))

: 09 lis czw, 2006 6:03 pm
autor: aule
Witam

Ostatnio wymieniałem pompe wody i ponownie rozbierałem ostatnio i musiałem cały płyn zlać a następnie uzupełnić.

Do samego odpowitrzenia możesz wykozystać taki mały zaworek co jest na powrocie z nagrzewnicy. Cetralnie za silikiem na przewodzie , który jest podwieszony na takiej blaszce a następnie schodzi pod kolektor dolotowy.

Jak to nie zadziała ( a może nie ) to odkrecasz sobie na szybko korek chłodnicy i patrzysz sie ile masz płynu. Z pojemnika wyrównawczego powinien wtedy płyn zpłynąć. Jak nie to dolewasz i grybym przewodem gumowym co jest z lewej strony obok alternatora troche pompujesz.

I tak wszystko na zmianę. Ja stosowałem dolewając płynu tak aby zaciągnęło do nagrzewnicy pompowanie tym grubym, przy zamkniętej chłodnicy i zatykaniem palcem na zmianę z tym pompowaniem, własnie odpowietrznika.

Dla kontroli na włączonym silniku poluzowujesz odpowietrznik tak aby sie zaczęło z niego cos wydobywać. Jak leci woda z bombelkami - ŻLE. jak sama woda to juz powinno być ok (chyba że się kontrolka nadal świeci to masz w chłodnicy bombla powietrza przy czujniku)

pozdro

Re: Odpowietrzanie 1.0

: 09 lis czw, 2006 6:19 pm
autor: moralez
Buben pisze:Jak odpowietrzyć układ chłodzenia w juniorze?

Nie piszcie zebym szukal i nie dawajcie linkow bo szukalem i o 1.0 nie ma slowa. Napiszcie Gdzie odpowietrzniki i co i jak. dzieki z gory:))
zalozymy sie 8) w ksiazce etzold'a jest opisane dla wszystkich silnikow, po prostu trzeba chciec,........no albo umiec :roll:

: 10 lis pt, 2006 6:41 pm
autor: MistrzuGT
PS.Korek z chlodnicy tylko na letnim lub zimnym silniku...nigdy na nagrzanym!!!

: 11 lis sob, 2006 8:36 am
autor: borek_wpr
I jeszcze jedna czynność !!!!
Wlej płyn do zbiornika wyrównawczego prawie pod oznaczenie MAX.
Nie zakręcaj zbiornika.Odkręć mały koreczek na przewodzie.Jeżeli płyn nie
leci, to zdejmij gumę i ponieś zbiornik. Słup cieczy usunie powietrze .Zamknij zbiornik ,odpal silnik na minutkę i powtórz czynność.Jak w książce.!!!!

: 16 lis czw, 2006 3:56 pm
autor: wilkinson
Sprawa może nie aktualna, ale wydaje mi się że koledzy zapomnieli o odpowietrzniku przy termostacie- śrubka z otworkiem. Ale uwaga żeby go nie urwać!! 8)

: 16 lis czw, 2006 4:54 pm
autor: blaszka
wilkinson pisze:Sprawa może nie aktualna, ale wydaje mi się że koledzy zapomnieli o odpowietrzniku przy termostacie- śrubka z otworkiem. Ale uwaga żeby go nie urwać!! 8)
zgadza sie

: 16 lis czw, 2006 5:47 pm
autor: Banita
koledzy nie zapomnieli tylko skierowali do etzolda, ktory to ladnie czynnosci wypunktowal :wink:

: 16 lis czw, 2006 7:12 pm
autor: aule
Ja Żadnego odpowietrznika przy termostacie nie ruszałem bo niczym takim nie wiedziałem i sie pieknie odpowietrzyło. (trzy razy :))

: 17 lis pt, 2006 8:37 am
autor: Orfister
Dla gazowników....
Podzielę się swoimi doświadczeniami z dwóch z restą różnych samochodów..ale abydwa miały gaz...
Podczas opróżniania układu chłodzenia, zapowietrza się parownik...na nieszczęście u mnie w obu samochodach był to najwyższy punkt układu chłodzenia..
Efekt był taki, ze "książkowe" metody odpowietrzania nic nie dawały, bo robił sie czop powietrza w parowniku i blokował przepływ...
Dopiero po odkręceniu górnego przewodu wodnego przy parowniku..na pracujacym silniku oczywiscie..uszło pod ciśnieniem powietrze...i wtedy dopiero cały układ pracował poprawnie...trzeba po prostu poluzować mocno ten przewód...będzie syczało powietrze...jak zacznie lecieć płyn, odczekać jeszcze chwilke i dokręcić ...
Ktoś moze powie ze pisze o oczywistych sprawach..ale mozę komuś moje spostrzeżenia sie przydadzą...