Strona 1 z 2
Co to za kable wiszą w komorze silnika?
: 13 lis pn, 2006 3:44 pm
autor: ciachu
Witam kolegów od peugeotów 205,
jestem tu po raz pierwszy - mam na imię Michał, (ciachu) i do pracy służy mi dzielnie peugeot 205 xs 1.4 '89,
mimo, że mam jeszcze do szaleństw porsche 924 i do jazdy do kina z dziewczyną porsche 944
uważam 205-kę za praktyczną i bardzo ładną brykę (marzenie z dzieciństwa obok w/w)
mam pytanie jak w temacie, nie wiem od czego są te kable (jeden w ogóle nie jest podłączony) i nie wiem czy mam się martwić, zdjęcia poniżej:
: 13 lis pn, 2006 4:23 pm
autor: Orfister
Ten pierwszy kabelek to czujnik położenia wału korbowego ( GMP ), powinnien być podłączony do komputer - na 100% nie mozę być odłączony...daje komputerowi informację o tym kiedt tłok I cylindra znajduje się w gornym martwym punkcie...
Drugi to cewka od czujnika termicznego załączajacego wentylator na chłodnicy...umocuj ją...
Dodano po 1 minutach:
tak mi se przynajmniej wydaje..jesli mówie coś źle proszę o korektę...
: 13 lis pn, 2006 4:46 pm
autor: Banita
zle ci sie wydaje -czujnik gmp w tym silniku sluzy co najwyzej do tego, zeby wspomoc mechanika w ustawieniu zaplonu i specjalnie nie ma do czego go podlaczyc pod maska
: 13 lis pn, 2006 11:31 pm
autor: ciachu
miałem na celu przedstawić się, opowiedzieć krótko o sobie (taki jest zwyczaj na większości forach) i nadmienić, że 205 świetnie mi się jeździ
wracając do tematu, dzięki za odpowiedzi dotyczące pytania, jak radzicie tak zrobię, zostawiam te kable w spokoju i tyle, pozdrawiam
: 14 lis wt, 2006 12:30 pm
autor: Orfister
Banita ... A jaki to silnik >? ja mam z 92 roku i mam podłączony ten czujnik...
: 14 lis wt, 2006 12:57 pm
autor: Banita
tylko wtrysk magneti marelli uzywa tego czujnika w silnikach TU.
nie sadze, zeby w 98 bylo cos innego niz bosch
: 14 lis wt, 2006 1:05 pm
autor: Orfister
To ciekawe bo ja mam Bosh właśnie...i silnik TU i czujnik w użyciu...
: 14 lis wt, 2006 1:29 pm
autor: Banita
w takim razie nie masz czujnika w uzyciu, tylko ci sie tak wydaje
: 14 lis wt, 2006 1:37 pm
autor: Orfister
Dokłądnie prześledzę drogę tego kabla i napisze dokąd on podąża...
: 14 lis wt, 2006 5:49 pm
autor: DJPreZes
No ja moge rownie dobrze wcisnac na chama to w odpowiednie zlacze w....cewce
ale po kiego grzyba, jak tam nic nie dochodzi, tylko jest miejsce na ta wtyczke - jakies przyszlosciowe rozwiazanie mialo byc, ale im nie wyszlo ;]
: 14 lis wt, 2006 6:23 pm
autor: Banita
raczej 'zatyczka' zeby sie piny nie syfily
: 14 lis wt, 2006 7:32 pm
autor: Sebek
u mnie w TU ten czujnik nie jest używany więc koledzy dobrze piszą
: 14 lis wt, 2006 8:30 pm
autor: DJPreZes
Banita, ale ta "zatyczka" jest pieknie wyprofilowana, ma metalowe piny(ktore NIGDZIE nie dochodza) i jest w obudowie cewki, na takim poziomie, ze idealnie pasuje zeby wsadzic tam wtyczke ;] Hehehehe ;] Chyba specjalnie zrobili zeby zrobic zagadke mechanikom.
: 14 lis wt, 2006 11:17 pm
autor: Orfister
Nie mam takiego doświadczenia jak Wy z tymi samochodami...chyle czoła i nie upieram sie durnie przy czymś czego nie jestem pewien...wychodziłem po prostu z załozenia ze skoro to zamontowali w fabryce, puścili od tego kable które w dodatku nie kończą się goła końcowką, lecz podążaja gdzieś w czeluść kabelków...( dojde do tego gdzie to u mnie idzie)...to musi to do czegos słuzyc i byc potrzebne...no ale widac zamysły żabojadowych inżynierów są nieodgadnione.....
: 15 lis śr, 2006 7:14 am
autor: Sebek
nie martw się bo będzie takich więcej..