Strona 1 z 2

Naprawa przepływomierza

: 16 lis czw, 2006 4:04 pm
autor: b182
Mierzyliscie kiedys opornosc przepływki w zaleznosci od stopnia jej otwarcia? Jakie wyniki. Ja czytałem ze ma byc 60 omow na zamknietej a 1000 przy max otwartej . Wzrastac ma to liniowo. U mnie sa wyatrte sciezki i opornosc np. przy otwarciu 1/4 jest 1300 omów. Czy da sie jakos zregenerowac to ew. zmienic samą tą płytke oporową?

: 16 lis czw, 2006 7:17 pm
autor: TO-MI
a co nie udało sie przesunąć zdeczka :wink: tej płytki :?:

: 16 lis czw, 2006 10:13 pm
autor: b182
wiesz ktos tam juz sie tym bawił i niewiele to daje.:( A u ciebie wzrasta jak nalezy??

: 16 lis czw, 2006 11:10 pm
autor: TO-MI
jeszcze nie testowane ale już zapala i bryka a wcześniej ni cholery nie chciał brykać :P
więc poprawa jest :wink:
moja przepływka była już regenerowana garażowo więc można patenty odstawiać :D

: 26 lis ndz, 2006 4:55 pm
autor: TO-MI
jeszcze jedna sprawa gdzie czytałeś o tym przepływomierzu
możesz podać jakiś link :?:
bo u mnie też liniowo nie wzrasta :evil:
ale ta płytka ma w sobie coś dziwnego ścieżka ma takie jakby sekcje i może to nie do końca tak liniowo ma być

: 26 lis ndz, 2006 5:10 pm
autor: b182
Wiesz moze to powinno isc takimi skokami ale napewno powinno byc od ok 60 omów do ok 1000. Czytałem no tym na 205gtidrivers.com

: 26 lis ndz, 2006 10:13 pm
autor: Banita

: 26 lis ndz, 2006 10:40 pm
autor: sekator
TOMI 666 pisze:jeszcze nie testowane ale już zapala i bryka a wcześniej ni cholery nie chciał brykać :P
więc poprawa jest :wink:
moja przepływka była już regenerowana garażowo więc można patenty odstawiać :D
garażowo to se można ................. ustawiać! :evil:
jakbyście używali opcji szukaj to wiedzielibyście dlaczego.

: 26 lis ndz, 2006 11:09 pm
autor: b182
A masz jakis pomysł na naprawe tego ustrojstwa? Niewiem moze eletronicy umieja naniesc jakąś warstwe przewodnika aby opornosc była prawidłowa. Jak sie wytrze ten pasek to opór jest bardzo duzy no i lipa. Myślałem że moze ktoś słyszał o jakims sposobie naprawy (wymiana tej płytki itp.) ale widze ze tu sie niedowiem niczego na ten temat.

: 26 lis ndz, 2006 11:16 pm
autor: TO-MI
to nie ja zacząłem ustawiać garażowo więc daj se na wstrzymanie :twisted:
a teraz cza kombinować
wydaje sie to troche dziwne że mój przepływomierz ma podobne objawy jak b128
tzn. przy 1/3 otwarcia pokazuje jakieś 1300 omów a później tak spada przez 700,600 500 z groszami do jakichś 230 przy pełnym otwarciu
troche to dziwne bo autko pomyka jak trzeba tylko jeżeli to miałyby być całkiem złe wskazania to:
1.auto nie jedzie do przodu
2.spalanie powinno być no nie wiem jakieś 6l/100
a nic nie pasuje wyrywa do przodu i łyka tak z 10 to napewno :wink:
zatem poprosze kogoś kumatego :P żeby mi to łopatologicznie wyjaśnił 8)7
a nie odrazu że se można :mrgreen:

: 26 lis ndz, 2006 11:24 pm
autor: b182
Na stronie 205gtidrivers opisane to tak ze jak otwierasz klapke w przepływce równo z tym opor wzrasta od około 60 do 1000 omów. I tak ma byc. Podejzewam ze wina duzego wzrostu oporu w granicach 1/3 otwarcia przepływki wynika z tego ze własnie w tym przedziale najczesciej pracuje ten suwak. Poprostu zadko daje sie mocno w pizde ze sie otwiera na maxa. Co za tym idzie najmocniej pasek wyciera sie własnie w tym położeniu. JAK SIE WYTRZE TO JEGO OPÓR WZRASTA I KLAPA> Oczywiscie auto bedzie jezdziło. I to nawet dobrze bo w sumie dostaje dosc bogato benzynki. Jakos to spali, a czego nie spali to pojzie z rury jako czarny dymek. Niestety bedzie duzo paliło. No bo komp mysli ze auto ma mocno otwarta przepływke i daje duzo paliwa jakibys cały czas miał prawie pełnego buta. Proste.
Teraz zostaje pytanie co sie da z tym paskiem zrobic.? Czy da sie wymienic samą płytke na której on jest, czy naniesc nowa warstwe. Nawet ciezko znlezc dobry przepływomierz bo kazdy do 1.6 gti ma juz ponad 15 lat. Ma ktos jakis pomysł?

: 27 lis pn, 2006 7:59 pm
autor: TO-MI
z tą wymianą płytki to pewnie nie wyjdzie bo jako części wymiennej nie sprzedają a zdobyć dobrą to tak jak kupić dobry przepływomierz (niemal nierealne)
chyba że za 1600 zeta gdzieś tam widziałem :wink: ale to w gre nie wchodzi
trzeba będzie jeszcze pokombinować z potencjometrem ale wcześniej zasięgne info czy nie da sie tego paska odtworzyć :)

: 29 lis śr, 2006 10:26 pm
autor: NMike
Ja mam przepływomierz do gti 1,6(właśnie mi sie przypomniało) ustawiany na warsztacie. Robił to elemagik. Mówił że wskazania są ok- a porównywał z dobrymi papierami bo sam mu je doręczyłem :P
Nie mam już tych danych, jeśli ktoś chce, to moge sprawdzić wskazania i sprzedać- jeśli rzeczywiście jest dobry.

: 10 gru ndz, 2006 9:14 am
autor: b182
Już przepływka zrobiona. Mam kolesia który jakoś je czyści, bez ogrudy zalewa rozcienczalnikiem całą płytke i jeszcze czymś to czyści. Niestety nie powiedział czym. Napewno nie WL kontakt jak mówił banita.Przepływka działa teraz bardzo ładnie. nie ma juz skoków do 1300-1600 omów. W połowie zakresu ma ok 500-600 omów :)
W gtikach bez sondy przepływka ma decydujace znaczenie w spalaniu. Oczywiście jest jeszcze czujnik temp wody i położenia przepustnicy ale jesli przepływka ma duża oporność to spalanie bedzie b. duże. Jesli była by sonda (sprzeżenie zwrotne) to komp wiedział by ze jest za bogato i ujął by paliwka. Jesli sondy nie ma komp jest jak gaznik, leje ile moze i tego tak do konca nie kontroluje (współczynnika lambda) Dlatego najwazniejsza zecza w naszych autkach jest sprawna przepływka. (czujnik temp wody i położenia przepustnicy). Tłumaczy to takie duże rozbierznosci w spalaniu tych autek. Jednym palą 7-8 w trasie(banita,Nmike- maja chłopy dobre przepływomierze) a niektórym 12-15 lekką nogą (b182.,... :) ) mam nadzieje ze dołącze do tej pierwszej grupy:)

PS nie jest to znowu jakiś magik domorosły tylko naprawde dobry koles który zna sie na tym.zaprasza jeszcze na strojenie przepływki ale jesli sprezynka nie była ruszana to powinno byc dobrze ustawione, sie zobaczy

Dodano po 5 minutach:

Tomi666 , a ile pali twój potworek (benzyny)?

: 10 gru ndz, 2006 3:06 pm
autor: TO-MI
naprawde teraz nie mam czasu tego sprawdzić :oops:
siedze w robocie w Zakopanym przez tydzień w sobote to tu to tam ktoś coś chce a w niedziele to mam tego wszyskiego dosyć i pierdziele nic nie robie :twisted:
jak troszke życie zwolni :P to sie tym zajme (tera śmigam na lpg :wink: )
kiedyś tam sprawdzałem (ale to nie było zbyt dokładnie mały przebieg) to wychodziło kole 10/100km tak po miejscu sie kręcąc