Strona 1 z 1
KONTROLKA TEMP. CIECZY CHŁODZĄCEJ + STOP
: 21 lis wt, 2006 7:04 am
autor: dres_gda
Mam taki problem po jakiś 10 min jazdy zapala mi sie KONTROLKA TEMP. CIECZY CHŁODZĄCEJ + STOP gdy stane wyłącze silnik i włącze po 30 sekundach, 1 minucie juz sie nie świeci i jest wszystko OK dodam ze wentylator od chłodnicy działa i mam pełno płynu POMOCY !!!!
: 21 lis wt, 2006 8:49 am
autor: Orfister
Moze w kompiejakieś błędy sie wygenerowały..

: 21 lis wt, 2006 11:14 am
autor: lysy103
Może masz zapowietrzony. jak ci sie zapali to odkręć zbiorniczek wyr. No mi to kiedyś pomogło
: 21 lis wt, 2006 11:34 am
autor: Orfister
Jeśli masz LPG to mozę być czop powietrza w parowniku..i brak dobrej cyrkulacji płynu...
: 21 lis wt, 2006 1:48 pm
autor: Pieraś
ja tak mialem jak uszczelka pod glowica byla uszkodzona - benzyna dostawala sie do ukl. chlodzenia a z kolei woda do miski .... nic milego
: 21 lis wt, 2006 1:53 pm
autor: Orfister
jednym słowem w silniku sałatka szwedzka..nic na swoim miejscu...oj niemiłe...

: 23 lis czw, 2006 8:32 am
autor: szmergiel
A moze termostat?? przyblokował sie i nie otwiera sie do konca?? jak ci sie przegrzewa, a rurki doprowadzające do chłodnicy nie są mocno nagrzane, to masz odpowiedź. pozdro!!
acha, czujnik wentylatora jest na chłodnicy wiec przy walnietym termostacie nie załączy go. pozdro!!
: 23 lis czw, 2006 8:54 am
autor: Orfister
Właśnie...szmergiel ma racje...termostat jak sie zatine w połozeniu "otwarty" to jeszcze pół biedy..bo dłuzej sie bedzie nagrzewał...ale jak w "zamknięty " to uuu..Panie..ciepło ciepło sie robi...soo HOT...i tu się zarty kończą...
Bywa też tak, że termostat mozę być sprawny...a zapowietrzony układ nie pozwala na cyrkulację płynu przez chłodnice..więc wiperw odpowietrz układ...jesli nie pomoze to sprawdx termostat..a ja to nie da rady to ...coś pomyślimy dalej..
mozesz też wymienić czujnik temp, ten w obudowie termostatu..mały koszt...
: 23 lis czw, 2006 12:47 pm
autor: szmergiel
termostat pewnie jest zasyfiały i nie wykonuje pełnych cykli otwierania i zamykania. tak czy siak...do wymiany. z zapowietrzeniem układu, to jezeli ostatnio nic nie robiłeś z ukladem chłodzenia, nie spuszczałeś cieczy, to wątpliwe aby sie zapowietrzył, choć możliwe. zazwyczaj jak jest zapowietrzony to:
-pali sie kontrolka za niskiego poziomu płynu<no napewno u mnie sie pali>
-po włączeniu ogrzewania, bedziesz słyszał różne dziwne szmery z nagrzenicy, powstają podczas przepływu babelków powietrza.
Niejednokrotnie jeździłem z zapowietrzonym układem i nigdy nic sie nie przegrzało. po zlaniu płynu i zalaniu od nowa, ciężko jest odpowietrzyć. trzeba kilkakrotnie to robić po ujechaniu kilku km. nie mniej jednak jeżeli jest duża poduszka powietrza to może sie zapalać kontrolka. pozdro!!!!!!
: 23 lis czw, 2006 2:11 pm
autor: dres_gda
Witam !!!!
Mała aktualizacja mam termostat jekies pół roku i całe lato działał świetnie a wentylator się załącza jak sie nagrzeje silnik.Jest to inny problem tylko nie wiem od czego te KJONTROKI włączjom mi sie jak jadę pod górę i gdy tylko wieżdzam na płaski teren to zaczyna sie świecić co to może być
: 23 lis czw, 2006 2:24 pm
autor: Orfister
Niski poziom płynu w zbiorniczku.....
: 24 lis pt, 2006 7:13 am
autor: dres_gda
Niemożliwe mam zalany zbiorniczek do pełna
: 24 lis pt, 2006 2:43 pm
autor: szmergiel
ja jednak bym obwiniał termostat. co że ma pół roku. skoro stary może sie popsuc to i nowy może, zwłaszcza ze ich pochodzenie jest różne. on nawet może dziąłać ale nieprawidłowo <za póżno sie otwiera> wyjmij go, i przetestuj w podgrzewanej wodzie. w książce powinien być opis przy jakiej tem sie otwiera, jak masz jakiś dobry termometr to dość dokładnie określisz czy jest dobry.
sorry że sie upieram, ale obiawy są "termostatowe"

pozdro!!!!
Dodano po 6 minutach:
oooo, i jeszcze jedno. w jakim stanie masz silnik?? zajechany może sie przegrzewać w takich sytuacjach.
i jeszcze. wykreć czujnik i też go sprawdź. a może wymieniałeś ostatnio czujnik?? juz raz pisałem o tym że jak sie kupi do deski bieda czujnik do wskażnika wychyłowego to kontrolki lekko świeca, a przy ociążeniu zapalają sie. <ten pierwszy działa binarnie 0 -rozwarcie, 1-puszcza prąd, ten drugi zmienia w sposób ciągły rezystancje czyli zawsze jest jakieś napięcie na kontrolkach> poszukaj posta. pozdro!!
: 24 lis pt, 2006 5:01 pm
autor: wilkinson
Spaliny w układzie chłodzenia- objawy miałem takie same.
Wentylator załączał się na postoju, ale w czasie dłuższej jazdy, szczególnie pod górę, zaświecały się kontrolki.
Sprawdź po kilkuminutowej pracy silnika wyłącz, poczekaj chwilę i odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego, jeżeli syczy albo bulgocze to podejżenie uszczelki pod głowicą
