Strona 1 z 1

kto mi powie co się dzieje.. :|

: 21 lis wt, 2006 4:08 pm
autor: fly2b3
205 1.8 d, nowe świeczki Bosch, "odwodnione" ON w baku, nowy akumulator.

budzę się rano,.............., wsiadam do puga, grzeje świece, lampka gaśnie i.....

... no właśnie kręci, kręci kręci .... i kręci, kręci ...po 15sek zapala, dławi się, hehła, pali na 2 ..3 ...i na 4 gary, dodaje lekko gazu i chodzi jak zegarek :)

zauważyłem też że dzieje się tak gdy jest zimny silnik + niska temperatua > 5 stopni i bardzo duża wilgoć !!

Czy ktoś tu z obecnych, ganiuszy powie mi co mam sprawdzić / ew. naprawić?

: 21 lis wt, 2006 4:55 pm
autor: zbinxxx
Expertem nie jestem ale postaram sie zadac sensowne pytania:) Przed wymiana swiec wszystko było ok? Moze podgrzej swiece i palcem przyłóż do miejsc gdzie sa swiece, da sie wyczuc czy grzeją :) hmm wiadomo ze jak wszystkie nie grzeja to bedzie szarpało :P

: 21 lis wt, 2006 8:24 pm
autor: TO-MI
jak to tylko na zimnym silniku w zimne poranki to albo świece albo powietrze w układzie paliwowym (może filtr zmieniałeś i gdzieś tam coś nie teges :wink: i zasysa powietrze)

: 22 lis śr, 2006 11:15 am
autor: fly2b3
świeczki grzeją wszystkie, przed zmianą świeczek były takie same objawy, filtra paliwa nie ruszałem :| - może czas go ruszyć/wymienić ? Słyszałem też że takie są objawy zużywającej się pompy wtryskowej - to prawda że może mieć wpływ np. mniejsze ciśnienie zasilania silnika? a i ktoś jeszcze powiedziął że uszczelniacze zaworowe są dozrobienia - bo to typowe objawy ich wyklepania - hmm... czy ktoś mio powie wkońcu co to może być, żebym niepotrzebnie nie naprawiał dobrych części silnika :)

: 22 lis śr, 2006 2:05 pm
autor: stasiek
u mnie jest tak samo, zapowietrza sie pompa wtryskowa,

: 22 lis śr, 2006 4:27 pm
autor: fly2b3
hmmm. nie sądzę że moje problemy z tego wynikają że się nagle pompa zapowietrza, bo niby dla czego miałaby się zapowiertzać gdy jest zimno a jak jest cieplej to nawet po tygodniu odpala "na dotyk" :roll:

: 22 lis śr, 2006 10:02 pm
autor: TO-MI
pompa to może być ale uszczelniacze to napewno nie :wink:

: 23 lis czw, 2006 8:42 am
autor: Paweł
Miałem podobny problem w zimie. Wymieniłem miękkie przewody paliwowe, włącznie z tymi powrotami na wtryskach, mechanik zlikwidował nieszczelność na pompie wtryskowej i od tej pory nie mam problemu. Różne metale różnie się kurczą i być może przy niższej temp. nieszczelność robi się większa. Tak 3 inaczej mam święty spokój.