Strona 1 z 1

Jetronic>>> MOTRONIC przejście

: 24 lis pt, 2006 1:21 am
autor: HDi
Wiec musze przejść na motronika

wybrałem prostszy sposób >> dwu rzędowy motronik z 160KM mi16

- czujnik połozenia wału mam
- koło zamachowe z wieńcem będzie
- aparat zapłonowy z motronica

teraz pytania: :)

czy ten motronik z 160KM mi16 ma sonde?

czy przepływka z jetronica da rade z tym czy szukać motronica?

coś jeszcze?

: 24 lis pt, 2006 8:47 am
autor: Przecinak
1. Nie
2. Szukac z koncowka 202

Jesli to wsadzasz do 8V to bedziesz musial zrobic chip bo pomiedzy 8v a 16v sa roznice w katach zaplonu bo wikesza dawka paliwa akurat nie bedzie miala wiekszego wplywu. Jest tez inaczej rozwiazana sprawa zaworu powietrza dodtakowego (w 16V silnik krokowy a 8v bimetal). Mozesz zostawic zwykly aparat wtedy bedziesz mial mozliwosc prostej regulacji co chyba jest lepszym rozwiazaniem.

: 24 lis pt, 2006 1:46 pm
autor: Banita
Przecinak pisze: Mozesz zostawic zwykly aparat wtedy bedziesz mial mozliwosc prostej regulacji co chyba jest lepszym rozwiazaniem.
Srednio, bo w aparacie masz uklad odsrodkowy, ktory przyspiesza zaplon :roll:

: 24 lis pt, 2006 2:25 pm
autor: Przecinak
Banita pisze:
Przecinak pisze: Mozesz zostawic zwykly aparat wtedy bedziesz mial mozliwosc prostej regulacji co chyba jest lepszym rozwiazaniem.
Srednio, bo w aparacie masz uklad odsrodkowy, ktory przyspiesza zaplon :roll:
:shock: a w oponie jest powietrze :twisted:

: 24 lis pt, 2006 2:59 pm
autor: Banita
A ty pomysl zanim cos napiszesz...
Skoro chcesz regulowac zaplon prosta metoda' -aparatem, to trzeba by znalezc aparat, ktory mialby taki wzrost/spadek przyspieszenia, jakiego globus potrzebuje, bo zwykly od gita sie nie nada. Jesli sie przechodzi na motronic'a, zeby regulowac zaplon z mapy, to bezsensem jest bawienie sie w zwykly aparat. :wink:

: 24 lis pt, 2006 3:32 pm
autor: Przecinak
Banita pisze:to trzeba by znalezc aparat, ktory mialby taki wzrost/spadek przyspieszenia, jakiego globus potrzebuje
A skad mam wiedziec jaki zakres jest potrzebny??
Jesli sie przechodzi na motronic'a, zeby regulowac zaplon z mapy, to bezsensem jest bawienie sie w zwykly aparat. :wink:
Skoro wiesz co jest potrzebne i co chce zrobic Globus to bylo napisac a nie daweac tekst typu "swieca daje iskre". :wink:

Moja rada wynikla z doswiadczenia ze duzo trudniej jest edytowac, wgrywac, przekladac chip - mapy itp. niz pokrecic aparatem w domowych warunkach.

Inna sprawa ze przy duzych modach glowicy (bardzo mocno podniesiony st. sprez., mocne walek moze tego zwyklego aparatu braknac.
Banita pisze:A ty pomysl zanim cos napiszesz...
.... bede uczyl sie od mistrza ;)

: 24 lis pt, 2006 3:43 pm
autor: Banita
Przecinak pisze: A skad mam wiedziec jaki zakres jest potrzebny??
Napisales, zeby zostawic aparat, bo bedzie latwiej regulowac, czyli sugerujesz, ze standardowy aparat wystarczy :)
Swoja droga nie chodzi mi tylko o zakres, ale tez zaleznosc 'zmiana kata->obroty'
Moja rada wynikla z doswiadczenia ze duzo trudniej jest edytowac, wgrywac, przekladac chip - mapy itp. niz pokrecic aparatem w domowych warunkach.
Tak czy siak mapa musi byc zmieniona -przeciez nie bedzie sobie dawki regulowal potencjometrem na czujniku temp silnika :roll:
Inna sprawa ze przy duzych modach glowicy (bardzo mocno podniesiony st. sprez., mocne walek moze tego zwyklego aparatu braknac.
No to super -przeciez napisal, ze bierze glowice od kaktusa i walek pipera/catcamsa...

: 24 lis pt, 2006 3:53 pm
autor: HDi
ja chce info a nie kłótnie :) ładnie mi się tu przeprosić :)

tak jak banita pisze potrzebne mi duże zmiany w zapłonie bo głowica będzie mocna


co z tym zaworem pow dodatkowego ?

: 24 lis pt, 2006 3:57 pm
autor: samer
Ale przeciez Motronic nie ma aparatu zaplonowego, tylko rozdzielacz... zaplon jest przyspieszany i opozniany z kompa, a komp bierze obroty silnika z czujnika predkosci walu krobowego.

: 24 lis pt, 2006 4:35 pm
autor: Przecinak
HDi pisze:ja chce info a nie kłótnie :) ładnie mi się tu przeprosić :)

tak jak banita pisze potrzebne mi duże zmiany w zapłonie bo głowica będzie mocna


co z tym zaworem pow dodatkowego ?
Ten komp tym silniczkiem tez steruje wolne obroty ale bedziesz mial 8V wiec i przepustnice z 8V na ktorej da sie to wyregulowac. Mysle ze mozesz zostawic stary zawor i olac sprawe. Najwyzej komp bedzie swiecil ze niema silniczka :D

Globus a moze by tak wywalic ta elektronike i zrobic na gaznikach ??

: 24 lis pt, 2006 4:45 pm
autor: Banita
samer pisze:Ale przeciez Motronic nie ma aparatu zaplonowego, tylko rozdzielacz... zaplon jest przyspieszany i opozniany z kompa, a komp bierze obroty silnika z czujnika predkosci walu krobowego.
No wlasnie to napisalem na poczatku ->ze jest pusty...

Obrazek

niestety nie wiem jak jest z obsluga tego ustrojstwa -jezeli generuje bledy, to przy kompie z mi16 wypadaloby, zeby bylo. Jesli nie generuje, to ja bym sobie odpuscil.

: 24 lis pt, 2006 4:57 pm
autor: HDi
gaźniki odpadają :

plan jest inny a mianowicie 8 wtryskiwaczy i 2 przepustnice z 8V :) może coś z tego będzie 8)7