Sprawa tyczy się wyciąganie leżaka z komory silnika. Są jakieś specjalne uchwyty, miejsca za które najlepiej złapać silnik przy wyciąganiu?
A druga kwestia to półka pod akumulator - trzeba ją wyjąć przy tej operacji?
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki
otwórz maskę i popatrz - są uszy przy silniku - jak za nie chwycisz, to silnik wychodzi prosto do góry bo one są symetrycznie względem środka ciezkości.
no chyba że jakiś psikutas je wykręcił
a półka... nie pamiętam
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
pod półką masz łapę na przekładni pośredniej wiec łatwiej będzie się jej pozbyć
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Oki, czy ta nieszczęsna pólka jest w jakiś sposób zgrzana z podporą łąpy czy trzema się tylko na dwóch śrubach widocznych od góry? Są jeszcze dwie przykręcone do podłużnicy... Za cholere nie chce się ruszyć ta pólka!
Tak, druga śruba jest symetrycznie z tyłu tego elementu. Może jak odciążysz ten element będzie łatwiej? Dodatkowo radzę odkręcić łapę silnika (3 śruby) gdyż szerokość silnika z łapami jest większa od odległości między podłużnicami, i aby go wyciągnąć, będziesz musiał mocno przechylać silnik.
U mnie te śruby nie były pordzewiałe, ale i tak było je ciężko odkręcić. Dobra nasadka, długa przedłużka i ciężki młotek powinny pomóc.
P.S. po co wyciągasz silnik?
Jak coś to pisz, rok temu wyciągałem silnik, w tym roku walczyłem ze skrzynią pośrednią.
Oki, będę próbował ruszyć te pordzewiałe śruby! Chcę odświeżyć komorę silnika, pozbyć rdzy a i przy okazji zrobić przegląd silnika, wymienić sprzęgło, itp