Strona 1 z 1

Monoblok?

: 13 lut wt, 2007 6:29 pm
autor: cerbol
Witam serdecznie, to mój pierwszy post więc może napisze cos o moich autach:
205 1,1 1991 Look 4 drzwi - czarny mat devil. Przód przerdzewiały do szpiku kości - pójdzie na części.
205 1,4 1988 XS dwugaźnikowy 2 drzwi grafitowo-granatowy metalic (cos w tym stylu).
Oprócz tego motocykl suzi gs 500, ale nieważne.

Tego dwugaźnikowego kupiłem niedawno z uszkodzoną skrzynią i mam problem z identyfikacją silnika. Poprzedni właściciel twierdził, że to monoblok. Jednak 'monoblok' oznacza, że silnik i skrzynia mają jedną obudowę, tak? Z moim obserwacji skrzynia jest normalnie przykręcona do bloku silnika, co jest niezgodne z deklaracjami właściciela. I tu moja prośba, czy ktoś potrafi mi odpowiedzieć jaki mam silnik? Czy zwykły czy monoblok? Wygląda tak (zdjęcie zapożyczone):
Obrazek

Numer nadwozia VF320CT2201234335
Oprócz tego na skrzyni jest naklejka: PTC 150 H
Na silniku na górze: 9753069010

Oprócz tego znalazłem numery
3BS14
ABE D390/1

Jak baterie do aparatu się naładują mogę wrzucić dodatkowe fotki, jesli trzeba. Proszę o pomoc, bo z tabelek z FAQ nie potrafie dojść do żadnych sensownych wniosków. A auto stoi i marźnie :(


I jeszcze jedna sprawa. Czy włożenie silnika 1,6 GTi wiąże się z bardzo dużą ingerencją w komorę silnika? Mam okazję kupić taki silnik wraz z całym osprzętem, tylko nie wiem czy poradzę sobie z przekładką. Mam garaż z kanałem i dźwigiem i migomat. Trzeba spawać nowe mocowania?

Pozdrawiam serdecznie
Cerbi

: 13 lut wt, 2007 6:50 pm
autor: Banita
tak -to monoblok

musisz przespawac mocowanie silnika, i jesli chcesz zyc, to zmienic cale przednie zawieszenie na to z gti

: 13 lut wt, 2007 7:29 pm
autor: cerbol
To teraz opiszę jak objawia się uszkodzenie, może będziesz wiedział co to.
Wciskam sprzęgło, i silnik normalnie odpala i pracuje bardzo ładnie. Jednak przy puszczaniu sprzęgła słychać pisk/zgrzyt kół zębatych. Ten efekt występuje na luzie i na każdym biegu. Biegi wchodzą gładko i płynnie, ale auto nie rusza.
Cóż to może być?

Dzięki za odpowiedź ;)

: 13 lut wt, 2007 11:46 pm
autor: TO-MI
dyer ,wałek zdawczy tak czy inaczej trzeba rozbierać :cry:

: 15 lut czw, 2007 6:28 pm
autor: woocash
luzik.. skrzynia trzyma się na kilkunastu śrubach, ale spokojnie się odłącza, że monoblok, to raczej świadczy to, że pracują na wspólnym oleju silnik i skrzynka.

: 15 lut czw, 2007 8:57 pm
autor: cerbol
Już wiem że to na bank skrzynia (było podejrzenie sprzęgła). Mówisz, że bez problemu się to odkręci. A czy dam sobie radę z naprawą? Mam załatwionego całego GTi 1,6 za 400zł :twisted:
Lepiej naprawiać czy przekładać?

: 16 lut pt, 2007 6:08 pm
autor: woocash
hmm.. zależy czego oczekujesz, z przekładką jest roboty dużo, bo jeszcze cała wiązka... i wogóle.. :>

a skrzynia z leżaka zejdzie bez problemu (jak masz książkę:P)

: 17 lut sob, 2007 4:58 am
autor: TO-MI
kolega ma puga 104 z 1975 roku :twisted: może chcesz kupić do kolekcji :D