Strona 1 z 2
Masakryczne spalanie - 6L na 30km - 20l na 100km, 1.4 Leżak
: 05 sty sob, 2008 9:51 pm
autor: kamil_wawa
Witam, sprawa wygląda następująco kupiłem samochód około miesiąc temu na początku spalanie było około 8-9 litrów w trasie a w miescie okolo 9-11.Od tygodnia zabrałem sie za wymiane gadżetów eksploatacyjnych tz. wymienilem filtr oleju,olej,swiece NGK,ustawilem zawory, filtr powietrza jest OK. Pokręciłem troszke śrubkami od mieszanki i obrotów i teraz jest dupa..tz wyżej wymienione spalanie.Z tego co widze gaźnik zasysa lewe powietrze przy deklu ale to chyba ma małe znaczenie,pozatym była odłączona rurka od ufa - więc ją wsadziłem do koletora wczesniej wyciągając zaślepke - wydaje mi sie ze tam orginalnie było miejsce na ekonomizer czy jakos tak
.Dodam jeszcze ze po dodaniu gazu z rury wydobywa sie czarny dym i czuć paliwo.
Rurka zaznaczona na zdjęciu jako 1 idzie do UFA w rozdzielaczu i chyba mylnie podłączylem ją w tym miejscu w którym jest na zdjęciu potem przełączyłem ją do krućca na dolocie zaznaczonego nr 2.Dodam jeszcze że z rurki pompki przyspieszającej zaznaczonej na rysunku nr 3 po dodaniu gazu leje sie ostro i nie wiem czy tak moze byc
Wiec czekam na jakies pomysly
Re: Masakryczne spalanie - 6L na 30km - 20l na 100km, 1.4 Le
: 06 sty ndz, 2008 9:53 am
autor: Banita
Pokrecilem srubkami, poprzylaczalem wezyki mimo, ze nie mam o tym pojecia i przestalo dzialac
Wybacz, ale nie moge sie powstrzymac
Re: Masakryczne spalanie - 6L na 30km - 20l na 100km, 1.4 Leżak
: 06 sty ndz, 2008 1:47 pm
autor: TO-MI
kamil_wawa pisze:
.Dodam jeszcze ze po dodaniu gazu z rury wydobywa sie czarny dym i czuć paliwo.
to co jeszcze chcesz wiedzieć
rozregulowałeś gaźnik i kropka
Re: Masakryczne spalanie - 6L na 30km - 20l na 100km, 1.4 Le
: 06 sty ndz, 2008 1:52 pm
autor: kamil_wawa
Banita pisze: Pokrecilem srubkami, poprzylaczalem wezyki mimo, ze nie mam o tym pojecia i przestalo dzialac
Wybacz, ale nie moge sie powstrzymac
Napisałem łopatologicznie - a Ty jeżeli nie masz chęci nie odpowiadaj, sam robisz OT.... Śrubkami pokręciłem zgodnie z opisem w książkach a rurkę podłączyłem do kolektora tam gdzie powinna być czyli pod gaźnikiem.
Re: Masakryczne spalanie - 6L na 30km - 20l na 100km, 1.4 Leżak
: 06 sty ndz, 2008 1:53 pm
autor: kamil_wawa
TO-MI pisze:kamil_wawa pisze:
.Dodam jeszcze ze po dodaniu gazu z rury wydobywa sie czarny dym i czuć paliwo.
to co jeszcze chcesz wiedzieć
rozregulowałeś gaźnik i kropka
Czarny dym wydobywał sie jeszcze przed moim regulowanie - i wlasnie dlatego zacząłem regulować.....
Re: Masakryczne spalanie - 6L na 30km - 20l na 100km, 1.4 Le
: 06 sty ndz, 2008 5:16 pm
autor: TO-MI
no i zaczynasz logiczniej pisać
ale wygląda na to że za bogato i to sporo i raczej tymi śrubkami tego nie wyregulujesz
zawór iglicowy w gaźniku sprawny
pływak sie nie utopił
przewody paliwowe szczelne
Re: Masakryczne spalanie - 6L na 30km - 20l na 100km, 1.4 Le
: 06 sty ndz, 2008 6:00 pm
autor: zen81
Najlepiej rozebrac cały gaznik, wszystko sprawdzic i od poczatku regulowac
Re: Masakryczne spalanie - 6L na 30km - 20l na 100km, 1.4 Le
: 06 sty ndz, 2008 6:28 pm
autor: zlotycbr
A luzy zaworowe sprawdziles?
W lezakach wiekszosc pod tym wzgledem zaniedbana.
Re: Masakryczne spalanie - 6L na 30km - 20l na 100km, 1.4 Le
: 06 sty ndz, 2008 6:42 pm
autor: kamil_wawa
zlotycbr pisze:A luzy zaworowe sprawdziles?
W lezakach wiekszosc pod tym wzgledem zaniedbana.
kamil_wawa pisze:Od tygodnia zabrałem sie za wymiane gadżetów eksploatacyjnych tz. wymienilem filtr oleju,olej,swiece NGK,ustawilem zawory, filtr powietrza jest OK.
Re: Masakryczne spalanie - 6L na 30km - 20l na 100km, 1.4 Le
: 06 sty ndz, 2008 6:45 pm
autor: kamil_wawa
TO-MI pisze:no i zaczynasz logiczniej pisać
ale wygląda na to że za bogato i to sporo i raczej tymi śrubkami tego nie wyregulujesz
zawór iglicowy w gaźniku sprawny
pływak sie nie utopił
przewody paliwowe szczelne
Pływak sie nie utopił, a czy zawór iglicowy sprawny hmm... po odkreceniu 6 śrubek na gaźniku i podniesieniu do góry górnej obudowy i kręceniu rozrusznikiem nic sie nie leje wiec wydaje mi sie że zawór ok
Re: Masakryczne spalanie - 6L na 30km - 20l na 100km, 1.4 Leżak
: 06 sty ndz, 2008 7:59 pm
autor: Banita
kamil_wawa pisze: wymienilem filtr oleju,olej,swiece NGK,ustawilem zawory, filtr powietrza jest OK. Pokręciłem troszke śrubkami od mieszanki i obrotów i teraz jest dupa..tz wyżej wymienione spalanie.
Niby czego od nas oczekujesz? Mamy powiedziec o ile obrotow masz rzekrecic ktora srubke? Pomyslales o tym, ze ufo moze byc odlaczone bo jest nieszczelne i ssie lewizne? Po podlaczeniu ufo zaplon Ci sie tez powinien przyspieszyc (o ile sprawne), wiec troche nagrzebales.
Re: Masakryczne spalanie - 6L na 30km - 20l na 100km, 1.4 Leżak
: 06 sty ndz, 2008 8:18 pm
autor: kamil_wawa
Banita pisze:kamil_wawa pisze: wymienilem filtr oleju,olej,swiece NGK,ustawilem zawory, filtr powietrza jest OK. Pokręciłem troszke śrubkami od mieszanki i obrotów i teraz jest dupa..tz wyżej wymienione spalanie.
Pomyslales o tym, ze ufo moze byc odlaczone bo jest nieszczelne i ssie lewizne? Po podlaczeniu ufo zaplon Ci sie tez powinien przyspieszyc (o ile sprawne), wiec troche nagrzebales.
Pomyślałem gdyż najpierw myśle potem cuduje...ufo jest sprawne i przyśpiesza zapłon - jeżeli byloby odłączone to wydaje mi sie ze poprzednik zaślepił by rurkę a nie puścił wolno wiszącą.
Nie oczekuje że napiszesz mi jak mam kręcić śrubką bo nie jest to maluch żeby ustawiać gaźnik na ilość obrotów śrubką...pisze i czekam na jakies inne wskazówki - spalanie przed moim cudowaniem było duże i dlatego zabrałem sie za wymienianie i cudowanie...
Re: Masakryczne spalanie - 6L na 30km - 20l na 100km, 1.4 Le
: 06 sty ndz, 2008 8:27 pm
autor: TO-MI
jeżeli silnik jest w miare sprawny
to gaźnik do d*** i do wymiany bądz regeneracji
Re: Masakryczne spalanie - 6L na 30km - 20l na 100km, 1.4 Le
: 06 sty ndz, 2008 8:29 pm
autor: Banita
była odłączona rurka od ufa - więc ją wsadziłem do koletora wczesniej wyciągając zaślepke
Przeciez byla zaslepka na kolektorze sam tak napisales, a ze rurka sobie wisiala? Co z tego przeciez jest odlaczona.
Re: Masakryczne spalanie - 6L na 30km - 20l na 100km, 1.4 Le
: 06 sty ndz, 2008 8:34 pm
autor: kamil_wawa
Banita pisze:była odłączona rurka od ufa - więc ją wsadziłem do koletora wczesniej wyciągając zaślepke
Przeciez byla zaslepka na kolektorze sam tak napisales, a ze rurka sobie wisiala? Co z tego przeciez jest odlaczona.
to fakt ale gdzieś musi być wsadzona w kolektor wiec wybrałem te miejsce..samochod ogólnie wczesniej byl użytkowany przez jakiegos magika papraka...który wszystko skręcał na czerwony silikon....
Pozatym jaka rurka powinna byc wsadzona w miejsce zaznaczone na zdjęciu 1 i czy z 3 powinno lac sie czy leciec mgiełka.....