WYDECH
-
- Junior
- Posty: 487
- Rejestracja: 03 wrz ndz, 2006 8:57 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 89r, 205 XSD 93r, Multi 94r
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
WYDECH
Witam,
szykuje się do wymiany tłumika środkowego o ostatniego(wtf?), mam 1,9 122 z KAt. chciałbym wywalić katalizator, jak nailepjej to zrobić chciałem kupic rurę ktora leci od kolektora do środkowego tłumika ale tam nie ma miejsca na sondę.
szykuje się do wymiany tłumika środkowego o ostatniego(wtf?), mam 1,9 122 z KAt. chciałbym wywalić katalizator, jak nailepjej to zrobić chciałem kupic rurę ktora leci od kolektora do środkowego tłumika ale tam nie ma miejsca na sondę.
Re: WYDECH
2 opcje:
1. Kupic ta rure, nawiercic i dospawac nakretke, w ktora mozna wkrecic sonde.
2. Wspawac kawalek rury w mie jsce kata
1. Kupic ta rure, nawiercic i dospawac nakretke, w ktora mozna wkrecic sonde.
2. Wspawac kawalek rury w mie jsce kata
Re: WYDECH
Tu moznaby polemizowac, bo katalizatory zwiekszaja spalanie sredino o 5-7%, w zwiazku z czym zloza ropy sa znacznie bardziej eksloatowane, emisja CO2 tez sie zwieksza, recycling katalizatorow, eksploatacja zloz platyny, itp itd...munne pisze:Nikt nie mysli o srodowisku
Nie znam sie za bardzo na tym i ciezko mi stwierdzic jednoznacznie, co jest lepsze, ale nie sadze, zeby katalizatory byly takie kochane dla srodowiska jak sie przyjelo. Chyba jedyny zauwazalny plus to zaprzestanie dodawania olowiu do paliw.
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: WYDECH
a co ma dodawanie olowiu do katalizatora ?
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: WYDECH
a od kiedy to sie uzwa paliwa olowiowego do silnika z katalizatorem
bardziej mi chodzi o rozwiniecie tej mysli
bardziej mi chodzi o rozwiniecie tej mysli
olowiu sie uzywalo zeby zwiekszyc liczbe oktanow w paliwie. ale ze niezbyt korzystnie oddzialywal on na srodowisko to zastapili go jakimis solami litu. zadnej korelacji z katalizatorem tu nie ma.Chyba jedyny zauwazalny plus to zaprzestanie dodawania olowiu do paliw.
Re: WYDECH
Jak nie bylo katalizatorow, to napopularniejszym paliwem byla przeciez etylina z dodatkiem olowiu. Wraz z popularyzowaniem sie katalizatorow, paliwo takie zniknelo z rynku, bo jego produkcja i sprzedaz stala sie nieoplacalna. Wg mnie to jest plus katalizatorow. Co prawda posredni, ale zawsze.
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: WYDECH
bzdury z ta oplacalnosci, chodzi o szkodliwosc jakis tam zwiazkow olowiu uzywanych w paliwie.
olowiu sie uzywalo zeby zwiekszyc liczbe oktanow w paliwie. ale ze niezbyt korzystnie oddzialywal on na srodowisko to zastapili go jakimis solami litu. zadnej korelacji z katalizatorem tu nie ma.
olowiu sie uzywalo zeby zwiekszyc liczbe oktanow w paliwie. ale ze niezbyt korzystnie oddzialywal on na srodowisko to zastapili go jakimis solami litu. zadnej korelacji z katalizatorem tu nie ma.
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: WYDECH
Był to czteroetylek ołowiu który cholernie zanieczyszcza środowisko..
Tu nawet nie chodzi o "zapychanie" katalizatora a jego degradację chemiczną.
Zawarte w nim metale szlachetne wchodzą w reakcję z czteroetylkiem ołowiu ( który nie ulega spaleniu ) i degradują się.
Po takim procesie katalizator nie spełnia zupełnie swej funkcji.
Tu nawet nie chodzi o "zapychanie" katalizatora a jego degradację chemiczną.
Zawarte w nim metale szlachetne wchodzą w reakcję z czteroetylkiem ołowiu ( który nie ulega spaleniu ) i degradują się.
Po takim procesie katalizator nie spełnia zupełnie swej funkcji.
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- Pieraś
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2978
- Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
- Posiadany PUG: sprzedany
- Numer Gadu-gadu: 696324
- Lokalizacja: Zielona Góra
Re: WYDECH
Banita moze spalin leci wiecej przy KACIE ale mniej substancji szkodliwych, na pewno gdyby bylo jak pisales wyzej nie wprowadzaliby katow, poza tym teraz zapewne sa lepsze niz te sprzed 10 lat.
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
-
- Junior
- Posty: 487
- Rejestracja: 03 wrz ndz, 2006 8:57 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 89r, 205 XSD 93r, Multi 94r
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: WYDECH
Co by nie było wytna Kata i zastapie go rurą tak szczeże mówiąc środowisko i tak juz gorsze nie będzie a mój lewek bedzie lepjej oddychał ) trzeba dbać o zwierzaki
Re: WYDECH
moralez pisze:bzdury z ta oplacalnosci, chodzi o szkodliwosc jakis tam zwiazkow olowiu uzywanych w paliwie.
olowiu sie uzywalo zeby zwiekszyc liczbe oktanow w paliwie. ale ze niezbyt korzystnie oddzialywal on na srodowisko to zastapili go jakimis solami litu. zadnej korelacji z katalizatorem tu nie ma.
Bzdura. Faktem jest, ze olow przylega do powierzchni czynnej kata i go zapycha. Jezeli 95% aut ma katy, to jaki jest sens utrzymywac na stacji dystrybutor z PB? Zaden. Skoro nie ma dystrybucji, to nie ma zbytu dla produkcji, wiec produkowanie takiego paliwa, ktorego nikt nie chce sprzedawac jest nieoplacalne. Dla tych 5% wprowadzono dodatki do paliwa oparte na zwiazkach o ktorych mowisz.
Nie wiem , po prostu nie sadze, zeby bylo tak rozowo.Pieraś pisze:Banita moze spalin leci wiecej przy KACIE ale mniej substancji szkodliwych, na pewno gdyby bylo jak pisales wyzej nie wprowadzaliby katow, poza tym teraz zapewne sa lepsze niz te sprzed 10 lat.
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: WYDECH
jak zwykle odwracasz kota ogonem, najpierw zmniejszono normy dotyczace olowiu i zmniejszano dopuszczalna ilosc w litrze, potem zaczeto uzywac katalizatora w zwiazku ze zwiekszaniem rygoru norm emisji spalin, wiec nie probuj zawszelka cene bronic swojej wydumanej w 5 sekund teorii.Banita pisze:moralez pisze:bzdury z ta oplacalnosci, chodzi o szkodliwosc jakis tam zwiazkow olowiu uzywanych w paliwie.
olowiu sie uzywalo zeby zwiekszyc liczbe oktanow w paliwie. ale ze niezbyt korzystnie oddzialywal on na srodowisko to zastapili go jakimis solami litu. zadnej korelacji z katalizatorem tu nie ma.
Bzdura. Faktem jest, ze olow przylega do powierzchni czynnej kata i go zapycha. Jezeli 95% aut ma katy, to jaki jest sens utrzymywac na stacji dystrybutor z PB? Zaden. Skoro nie ma dystrybucji, to nie ma zbytu dla produkcji, wiec produkowanie takiego paliwa, ktorego nikt nie chce sprzedawac jest nieoplacalne. Dla tych 5% wprowadzono dodatki do paliwa oparte na zwiazkach o ktorych mowisz.
W Polsce dystrybutory z U95 zniknely nie dlatego ze popyt spadl, tylko dlatego ze normy uni europejskiej tego zakazywaly
Re: WYDECH
A co ma piernik do wiatraka? W unii europejskiej wtedy nie bylismy.
U95 to byla benzyna bezolowiowa z dodatkiem, ktory mozna bylo kupic oddzielnie ( o ktorym wspomnialem) i nic nie zakazywalo sprzedazy tegoz paliwa.
U95 to byla benzyna bezolowiowa z dodatkiem, ktory mozna bylo kupic oddzielnie ( o ktorym wspomnialem) i nic nie zakazywalo sprzedazy tegoz paliwa.