Zabezpieczenie progów kabrioleta
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Zabezpieczenie progów kabrioleta
Witam,
czy ktoś ma jakieś doświadczenia z zabezpieczeniem antykorozyjnym progów kabrioleta? Wiem, że sa one dwuczęściowe: jeden profil jest dostępny przez zakorkowane otwory spod dywanu - tutaj sprawa jest w miarę jasna.
Jednakże druga, zewnętrzna część ma tylko dopływ wody spod tylnych szyb i dachu oraz odpływy (namierzyłem 3 sztuki).
Ostatnio Michał GTI zwrócił uwagę, że mi w progach chlupie i rzeczywiście - w jednym z nich zatkany był jeden (!) z odpływów a w środku było z pół litra wody.
Jak zabezpieczyć te progi? Jak się do nich dostać (czy korki na tylnej części przedniego i przedniej tylnego nadkola prowadzą właśnie do progu?) Czym zabezpieczyć, żeby przepływająca spod szyb/dachu woda miała odpływ i nie wymywała środka zabezpieczającego?
Z góry dzięki za pomoc!
MK
czy ktoś ma jakieś doświadczenia z zabezpieczeniem antykorozyjnym progów kabrioleta? Wiem, że sa one dwuczęściowe: jeden profil jest dostępny przez zakorkowane otwory spod dywanu - tutaj sprawa jest w miarę jasna.
Jednakże druga, zewnętrzna część ma tylko dopływ wody spod tylnych szyb i dachu oraz odpływy (namierzyłem 3 sztuki).
Ostatnio Michał GTI zwrócił uwagę, że mi w progach chlupie i rzeczywiście - w jednym z nich zatkany był jeden (!) z odpływów a w środku było z pół litra wody.
Jak zabezpieczyć te progi? Jak się do nich dostać (czy korki na tylnej części przedniego i przedniej tylnego nadkola prowadzą właśnie do progu?) Czym zabezpieczyć, żeby przepływająca spod szyb/dachu woda miała odpływ i nie wymywała środka zabezpieczającego?
Z góry dzięki za pomoc!
MK
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta
Ze środków konserwujących polecam noxudol'a 750
http://allegro.pl/profesjonalna-antykor ... 41213.html
http://allegro.pl/profesjonalna-antykor ... 41213.html
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta
Stosowałem go na tę część progów dostępną spod dywanu. Pytanie jak nałożyć go w zewnętrzną część progów i czy nie wypłucze go płynąca tam regularnie woda.
MK
MK
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta
Mam nim zalane doły drzwi. Trochę go płynie razem z wodą ale na pewno 100% nie wypłucze
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta
Stosowałeś ten w sprayu, czy w wiaderku nakładany jakoś bardziej profesjonalnie? Na rudą, czy profilaktycznie na jeszcze dobry lakier? Zaglądałeś do środka po jakimś czasie?
MK
MK
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta
Stosowałem wersję pod pistolet. W zagłębieniu łączenia jest trochę rdzy i się nie rozwija. Robiłem to ponad 1,5 roku temu i do tej pory jest ok Oprócz tego niektóre profile też mam nim zalane, tam niestety nie zaglądałem
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta
Ja używałem tych środków i jak narazie jest dobrze. Zalane drzwi,progi i nadkola, cienkim wężykiem wszędzie się da wcisnąć.
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta
to jest cos w styleu fluidolurobson pisze:Ja używałem tych środków i jak narazie jest dobrze. Zalane drzwi,progi i nadkola, cienkim wężykiem wszędzie się da wcisnąć.
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta
Marcin nie znam się na chemii taki mi polecili i taki kupiłem,dla mnie to mogło by być nawet zwykły towot,jeszcze ten sezon wytrzyma,a potem to już nie moje zmartwienie
- MichalKowalski
- Junior
- Posty: 329
- Rejestracja: 04 lut czw, 2010 10:58 am
- Posiadany PUG: 205 cabriolet '94 (TU3MC/Z), 205 Gentry manual '90 (XU9J1), 205 Roland Garros '90 (TU3M)
- Lokalizacja: Hamburg / Warszawa
Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta
Mój 205 ma u mnie dożywocie, więc będzie to jak najbardziej moje zmartwienie.
Doszedłem do tego, że do zewnętrznej części progów można się dostać przez korki w obydwu nadkolach, oraz od góry przez kratkę wentylacyjną za drzwiami (w słupku). W moim samochodzie jakiś dowcipniś ponacinał wszystkie korki z prawej strony samochodu (co ciekawe - z lewej nie).
Samochód poszedł na zabezpieczenie wszystkich profili podwozia Tectylem ML. Zapewne wykruszy się on przez 2 lata i wtedy zrobię całość porządnie jednym ze srodków z tego testu:
http://www.w201w124.com/forum/printview ... f5aabd4674
MK
Doszedłem do tego, że do zewnętrznej części progów można się dostać przez korki w obydwu nadkolach, oraz od góry przez kratkę wentylacyjną za drzwiami (w słupku). W moim samochodzie jakiś dowcipniś ponacinał wszystkie korki z prawej strony samochodu (co ciekawe - z lewej nie).
Samochód poszedł na zabezpieczenie wszystkich profili podwozia Tectylem ML. Zapewne wykruszy się on przez 2 lata i wtedy zrobię całość porządnie jednym ze srodków z tego testu:
http://www.w201w124.com/forum/printview ... f5aabd4674
MK
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta
Bardzo ciekawy artykul, wielkie dzieki za umieszczenie go tutaj
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Zabezpieczenie progów kabrioleta
Odgrzebię kotleta.
Ja u siebie w CTI również taką operację robiłem, tyle, ze preparatem firmy BOLL.
Tak jak ktoś wcześniej wspominał, dostęp do progów jest dwuczęściowy, do wewnętrznej części sa otwory pod dywanem, a do zewnętrznej korki w nadkolach i kratka w słupku.
Niezmiernie ważną rzeczą jest utrzymywanie w czystości kanałów odpływowych z progów.
Jak ktoś będzie miał już zdjęty dywan, to polecam zakonserwować powierzchnię którą tworzą dwie blachy podłogi oddalone od siebie o około kilka cm. ( taki patent jest jedynie w cabrio - od grodzi silnika do miejsca gdzie montowane są tylne siedziska cała podłoga jest podwójna ) Da się znaleźć otwory, przez które bez problemu wchodzi rurka od preparatu.
Ja robiłem to około 3 lat temu i w tym sezonie, bądź następnym operację powtórzę. Na progi, słupki i podłogę zużyłem chyba 6 opakowań siuwaksu
Ja u siebie w CTI również taką operację robiłem, tyle, ze preparatem firmy BOLL.
Tak jak ktoś wcześniej wspominał, dostęp do progów jest dwuczęściowy, do wewnętrznej części sa otwory pod dywanem, a do zewnętrznej korki w nadkolach i kratka w słupku.
Niezmiernie ważną rzeczą jest utrzymywanie w czystości kanałów odpływowych z progów.
Jak ktoś będzie miał już zdjęty dywan, to polecam zakonserwować powierzchnię którą tworzą dwie blachy podłogi oddalone od siebie o około kilka cm. ( taki patent jest jedynie w cabrio - od grodzi silnika do miejsca gdzie montowane są tylne siedziska cała podłoga jest podwójna ) Da się znaleźć otwory, przez które bez problemu wchodzi rurka od preparatu.
Ja robiłem to około 3 lat temu i w tym sezonie, bądź następnym operację powtórzę. Na progi, słupki i podłogę zużyłem chyba 6 opakowań siuwaksu
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl