Pseudo chip tuning ??
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 sie czw, 2005 11:00 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pułtusk-Warszawa
Blaszka, czytaj dokladnie to co ja pisze. Jesli rezystor oszukiwalby komputer w ten sposob ze powietrze jest chlodniejsze niz w rzyczywistosci to zmniejszalby dawke paliwa a samochod mialby slabsze osiagi. A rezystor dziala odwrotnie. Powoduje ze komputer odczytuje z czujnika temperatury w przepustnicy zwiekszona temperature powietrza i dzieki temu zwieksza dawke paliwa. Prosze o dokladne czytanie a pozniej komentarz. Jakbys nie zauwazyt to sam pisalem o montowaniu filtra stozkowego i montowania go w miejscu gdzie bedzie zasysal zimne powietrze- co daje ten sam efekt co rezystor z tym ze nie zwieksza zuzycia paliwa.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Peugeot 205 CTI 1.9 - bylo, teraz szukam GTI
Stary -co ty gadasz -podam ci 2 powody, z ktorych wynika ze to co piszesz to kompletna bzdura!!
1. Jezeli komputer 'mysli' ze powietrze jest chlodniejsze niz jest naprawde to daje wiecej paliwa (bo nieby jest wiecej tlenu)
2. Wiesz na jakies zasadzie dziala czujnik temp?? Nie?? to zaraz krotko wyjasnie:
Pod wplywem temp zmniejsza sie opor czujnika (przezen plynie prad) czyli wraz ze wzrostem temp. Zwieksza sie napiecie na wyjsciu z czujnika, a jak wiadomo rezystor(opornik ) jak sama nazwa wskazuje 'generuje' opor. Czyli do kompa idzie mniejsze napiecie niz gdyby rezystora nie bylo. Wniosek jest taki ze komputer 'mysli' ze temp powietrza w przeplywmomierzu jest nizsza niz jest w rzeczywistosci i dostosowuje dawke paliwa do wiekszej ilosci tlenu.
2 sprawa -jak mozesz uwazac ze obnizenie temp. powietrza w dolocie nie zwiekszy zuzycia paliwa?? -Tak bedzie jak masz walnieta lambde albo czujnik temp w przeplywomierzu -w zadnym innym przypadku. Zimniejsze powi = wiecej mocy = wiecej paliwa!!
1. Jezeli komputer 'mysli' ze powietrze jest chlodniejsze niz jest naprawde to daje wiecej paliwa (bo nieby jest wiecej tlenu)
2. Wiesz na jakies zasadzie dziala czujnik temp?? Nie?? to zaraz krotko wyjasnie:
Pod wplywem temp zmniejsza sie opor czujnika (przezen plynie prad) czyli wraz ze wzrostem temp. Zwieksza sie napiecie na wyjsciu z czujnika, a jak wiadomo rezystor(opornik ) jak sama nazwa wskazuje 'generuje' opor. Czyli do kompa idzie mniejsze napiecie niz gdyby rezystora nie bylo. Wniosek jest taki ze komputer 'mysli' ze temp powietrza w przeplywmomierzu jest nizsza niz jest w rzeczywistosci i dostosowuje dawke paliwa do wiekszej ilosci tlenu.
2 sprawa -jak mozesz uwazac ze obnizenie temp. powietrza w dolocie nie zwiekszy zuzycia paliwa?? -Tak bedzie jak masz walnieta lambde albo czujnik temp w przeplywomierzu -w zadnym innym przypadku. Zimniejsze powi = wiecej mocy = wiecej paliwa!!
- blaszka
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2817
- Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
- Kontakt:
zgadzam sie z tym co pisze invictus
nawet proste wyjasnienie mamy zime -5 stopni odpalasz samochód i co sie dzieje obroty silnika automatycznie wzrastaja (oczywiscie jak mamy automatyczne ssanie) a co za tym idzi ewiecej paliwa i wiecej mocy a gdy odpalamy latem ssanie sie nie włacza i mamy wtedy mnej paliwa wiecej powietrza i mniej mocy
proste
nawet proste wyjasnienie mamy zime -5 stopni odpalasz samochód i co sie dzieje obroty silnika automatycznie wzrastaja (oczywiscie jak mamy automatyczne ssanie) a co za tym idzi ewiecej paliwa i wiecej mocy a gdy odpalamy latem ssanie sie nie włacza i mamy wtedy mnej paliwa wiecej powietrza i mniej mocy
proste
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 sie czw, 2005 11:00 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pułtusk-Warszawa
Panowie. Z tym czujnikiem temperatury to nie jest taka prosta sprawa. Czujniki tego typu zrobione sa z bimetalu ktory podczas ogrzewania zwieksza swoja rezystancje. Wstawienie rezystora powoduje na nim spadek napiecia(dodatkowa rezystancje) ale nie powoduje oszukania komputera w ten sposob ze powietrze jest chodnijsze niz w rzeczywistosci tylko oszukuje ze powietrze jest cieplejsze. PODKRESLAM POWIETRZE. A mowiac o ssaniu to temperatura powietrza nie ma najmniejszego znaczenia. Znaczenie ma temperatura silnika. Jesli jest tak jak piszesz Blaszka to samochody z COLD-INTAKE caly czas jezdzilyby na ssaniu bo powietrze dostarczane do czujnika jest chlodne.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Peugeot 205 CTI 1.9 - bylo, teraz szukam GTI
Blaszce mowiac o ssaniu nie chodzilo o temp powietrza w dolocie tylko na zewnatrz... Zimniejusze powietrze= zimniejszy silnik...
Czujniki z bimetalu?? -pierwsze slysze -moze jeszcze malo wiem...
Chyba jedyna czescia oparta na bimetalu jest w gicie zawor pow. dodatkowego ale to nie czujnik...
Koncze juz ta dyskusje bo widze ze to sensu nie ma...
PS Co do czujnika to chyba jest termistor i czy ma dodatni czy ujemny charakter rezystancji to zalezy jakiego jest rodzaju...
NTC
PTC
Czujniki z bimetalu?? -pierwsze slysze -moze jeszcze malo wiem...
Chyba jedyna czescia oparta na bimetalu jest w gicie zawor pow. dodatkowego ale to nie czujnik...
Koncze juz ta dyskusje bo widze ze to sensu nie ma...
PS Co do czujnika to chyba jest termistor i czy ma dodatni czy ujemny charakter rezystancji to zalezy jakiego jest rodzaju...
NTC
PTC
Ostatnio zmieniony 06 wrz wt, 2005 10:29 pm przez invictus, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 sie czw, 2005 11:00 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pułtusk-Warszawa
Ja tez juz koncze ta dyskusje bo widze ze koledzy wiedza swoje. Ale nic to.
Jednak jesli ktos chce zeby mu wytlumaczyc wszystko od poczatku do konca to czekam na zgloszenia.
P.S. Wystarczy przeczytac moje posty w tym temacie (ze zrozumieniem) i sprawa jest jasna.
Pozdrawiam
Jednak jesli ktos chce zeby mu wytlumaczyc wszystko od poczatku do konca to czekam na zgloszenia.
P.S. Wystarczy przeczytac moje posty w tym temacie (ze zrozumieniem) i sprawa jest jasna.
Pozdrawiam
Peugeot 205 CTI 1.9 - bylo, teraz szukam GTI
To co mowisz NMike to prawda bo to gaz sie spala w obecnosci tlenu a nie odwrotnie wiec sam gaz jest niepalny. Tyle ze w silniku ilosc tlenu nie jest za niska w stosunku do paliwa tylko odwrotnie -sonda musi wychwycic nieduza dawke niewykorzystanego tlenu w celu regulacji mieszanki. Ten rezystorek daje wiecej paliwa, ktore spala sie wlasnie w obecnosci tego nadmiaru tlenu -that's all.
- blaszka
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2817
- Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
- Kontakt:
tu jest cos o chipach ale chyba nie do kónca to co nas interesuje
http://www.godula.cc.pl/index.php?mode= ... 0chipowego
http://www.tuninguj.com.pl/chip_tuning.php
http://www.godula.cc.pl/index.php?mode= ... 0chipowego
http://www.tuninguj.com.pl/chip_tuning.php
- mareckilublin
- Nowicjusz
- Posty: 86
- Rejestracja: 30 sty pn, 2006 3:29 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: lublin
po tym niby bedzie zywszy bo dostje wieksza dawke paliwa tak jak w przypadku zimnego(bo taka informacje dostanie komp jak to zalozysz) silnika totalna pomylka nie dosc ze pali kupe paliwa to wydaje mi sie ze trzebaby bylo sie zaopatrzyc po niedlugim czasie w zestaw naprawczy silnika tj tloki itd.
ale to tylko moje przypuszczenia moge sie mylic
tuning za 11 zl a za naprawe zaplacisz karta master card:)pozdro
ale to tylko moje przypuszczenia moge sie mylic
tuning za 11 zl a za naprawe zaplacisz karta master card:)pozdro