Pseudo chip tuning ??

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
elscinaczo
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 11 sie czw, 2005 11:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pułtusk-Warszawa

Post autor: elscinaczo »

Blaszka, czytaj dokladnie to co ja pisze. Jesli rezystor oszukiwalby komputer w ten sposob ze powietrze jest chlodniejsze niz w rzyczywistosci to zmniejszalby dawke paliwa a samochod mialby slabsze osiagi. A rezystor dziala odwrotnie. Powoduje ze komputer odczytuje z czujnika temperatury w przepustnicy zwiekszona temperature powietrza i dzieki temu zwieksza dawke paliwa. Prosze o dokladne czytanie a pozniej komentarz. Jakbys nie zauwazyt to sam pisalem o montowaniu filtra stozkowego i montowania go w miejscu gdzie bedzie zasysal zimne powietrze- co daje ten sam efekt co rezystor z tym ze nie zwieksza zuzycia paliwa.
Pozdrawiam
Peugeot 205 CTI 1.9 - bylo, teraz szukam GTI
invictus

Post autor: invictus »

Stary -co ty gadasz -podam ci 2 powody, z ktorych wynika ze to co piszesz to kompletna bzdura!!
1. Jezeli komputer 'mysli' ze powietrze jest chlodniejsze niz jest naprawde to daje wiecej paliwa (bo nieby jest wiecej tlenu)
2. Wiesz na jakies zasadzie dziala czujnik temp?? Nie?? to zaraz krotko wyjasnie:
Pod wplywem temp zmniejsza sie opor czujnika (przezen plynie prad) czyli wraz ze wzrostem temp. Zwieksza sie napiecie na wyjsciu z czujnika, a jak wiadomo rezystor(opornik :wink:) jak sama nazwa wskazuje 'generuje' opor. Czyli do kompa idzie mniejsze napiecie niz gdyby rezystora nie bylo. Wniosek jest taki ze komputer 'mysli' ze temp powietrza w przeplywmomierzu jest nizsza niz jest w rzeczywistosci i dostosowuje dawke paliwa do wiekszej ilosci tlenu.

2 sprawa -jak mozesz uwazac ze obnizenie temp. powietrza w dolocie nie zwiekszy zuzycia paliwa?? -Tak bedzie jak masz walnieta lambde albo czujnik temp w przeplywomierzu -w zadnym innym przypadku. Zimniejsze powi = wiecej mocy = wiecej paliwa!!
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

zgadzam sie z tym co pisze invictus
nawet proste wyjasnienie mamy zime -5 stopni odpalasz samochód i co sie dzieje obroty silnika automatycznie wzrastaja (oczywiscie jak mamy automatyczne ssanie) a co za tym idzi ewiecej paliwa i wiecej mocy a gdy odpalamy latem ssanie sie nie włacza i mamy wtedy mnej paliwa wiecej powietrza i mniej mocy
proste
elscinaczo
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 11 sie czw, 2005 11:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pułtusk-Warszawa

Post autor: elscinaczo »

Panowie. Z tym czujnikiem temperatury to nie jest taka prosta sprawa. Czujniki tego typu zrobione sa z bimetalu ktory podczas ogrzewania zwieksza swoja rezystancje. Wstawienie rezystora powoduje na nim spadek napiecia(dodatkowa rezystancje) ale nie powoduje oszukania komputera w ten sposob ze powietrze jest chodnijsze niz w rzeczywistosci tylko oszukuje ze powietrze jest cieplejsze. PODKRESLAM POWIETRZE. A mowiac o ssaniu to temperatura powietrza nie ma najmniejszego znaczenia. Znaczenie ma temperatura silnika. Jesli jest tak jak piszesz Blaszka to samochody z COLD-INTAKE caly czas jezdzilyby na ssaniu bo powietrze dostarczane do czujnika jest chlodne.
Pozdrawiam
Peugeot 205 CTI 1.9 - bylo, teraz szukam GTI
invictus

Post autor: invictus »

Blaszce mowiac o ssaniu nie chodzilo o temp powietrza w dolocie tylko na zewnatrz... Zimniejusze powietrze= zimniejszy silnik...
Czujniki z bimetalu?? -pierwsze slysze -moze jeszcze malo wiem...
Chyba jedyna czescia oparta na bimetalu jest w gicie zawor pow. dodatkowego ale to nie czujnik...
Koncze juz ta dyskusje bo widze ze to sensu nie ma...

PS Co do czujnika to chyba jest termistor i czy ma dodatni czy ujemny charakter rezystancji to zalezy jakiego jest rodzaju...
NTC
PTC
Ostatnio zmieniony 06 wrz wt, 2005 10:29 pm przez invictus, łącznie zmieniany 1 raz.
elscinaczo
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 11 sie czw, 2005 11:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pułtusk-Warszawa

Post autor: elscinaczo »

Ja tez juz koncze ta dyskusje bo widze ze koledzy wiedza swoje. Ale nic to.
Jednak jesli ktos chce zeby mu wytlumaczyc wszystko od poczatku do konca to czekam na zgloszenia.
P.S. Wystarczy przeczytac moje posty w tym temacie (ze zrozumieniem) i sprawa jest jasna.
Pozdrawiam
Peugeot 205 CTI 1.9 - bylo, teraz szukam GTI
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

Oboje mówicie sensownie 8)
Jakimś specem od elektroniki nie jestem, ale mysle, ze ten temat możnaby wyjaśnić do końca.

Potrzebaby spojrzenia trzeciego fachmena...

Czekam na wyjaśnienie sprawy do końca :W
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
Awatar użytkownika
NMike
Uzalezniony
Posty: 657
Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: NMike »

W tym wszystkim chodzi o to, co podobnego sie dzieje w kopalniach. Jak wydziela sie gaz to jego duża ilość i mniej tlenu spala sie powoli. Natomiast mało gazu i duzo tlenu to bardzo wybuchowa mieszanka. Wbrew temu co na logike sie wydaje oczywiste.
Peugeot 205 1,6 GTi :-)
invictus

Post autor: invictus »

To co mowisz NMike to prawda bo to gaz sie spala w obecnosci tlenu a nie odwrotnie wiec sam gaz jest niepalny. Tyle ze w silniku ilosc tlenu nie jest za niska w stosunku do paliwa tylko odwrotnie -sonda musi wychwycic nieduza dawke niewykorzystanego tlenu w celu regulacji mieszanki. Ten rezystorek daje wiecej paliwa, ktore spala sie wlasnie w obecnosci tego nadmiaru tlenu -that's all.
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

tu jest cos o chipach ale chyba nie do kónca to co nas interesuje
http://www.godula.cc.pl/index.php?mode= ... 0chipowego
http://www.tuninguj.com.pl/chip_tuning.php
Awatar użytkownika
mareckilublin
Nowicjusz
Posty: 86
Rejestracja: 30 sty pn, 2006 3:29 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: lublin

Post autor: mareckilublin »

po tym niby bedzie zywszy bo dostje wieksza dawke paliwa tak jak w przypadku zimnego(bo taka informacje dostanie komp jak to zalozysz) silnika totalna pomylka nie dosc ze pali kupe paliwa to wydaje mi sie ze trzebaby bylo sie zaopatrzyc po niedlugim czasie w zestaw naprawczy silnika tj tloki itd.
ale to tylko moje przypuszczenia moge sie mylic :wink:
tuning za 11 zl a za naprawe zaplacisz karta master card:)pozdro
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

miałem mozliwosc testowac ostatnio takie uzadzenie bo zamawiałem na allegro dla kumpla wiec tez zobaczyłem czy to cos daje efekt mnie zadziwił bardzo pozytywnie
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

efekt placebo?
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
rado83
Junior
Posty: 191
Rejestracja: 05 lis pt, 2004 5:09 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Post autor: rado83 »

jezeli ktos byl by zainteresowany chipami do 1,9 GTI (MOTORNIC)posiadam takie chipy.Bez sciemy jesli jest ktos zainteresowany przyjezdza zakladamy chip jesli jest zadowlony rozmawiamy o cenie jesli nie dziekujemy i rozstajemy sie w pokoju;)

Oczywiscie nei kosztujke to 11 zlotych (smiech)
ODPOWIEDZ